Acer Aspire 3023WLMi: goede laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik ben een frequente lezer van dit forum, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets post omdat ik in het verleden al mijn vragen al beantwoord zag. Ik wil een nieuwe laptop kopen, mijn oog is gevallen op onderstaand model. Deze gaat over de toonbank voor 970 euro. Nou ben ik benieuwd wat jullie mening is over de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb het idee, dat dit redelijk veel waar voor z'n geld is, maar heb niet veel verstand van laptops. Jullie mening word daarom ook zeer op prijs gesteld!
Ik wil 'm eigelijk vooral gebruiken voor m'n studie maar zou het ook relaxed vinden als ik er een paar games opdraaien kan, hoeft niet het allerzwaarste te zijn, maar toch wel de meeste. Ik denk dat de studievereisten wel gedekt zijn, maar dat gamen, zou dat een beetje lukken?
alvast bedankt!

Processorfamilie AMD Sempron Mobile
Processor AMD Sempron XP 3000+
HD 80 GB 4200 RPM
Harde schijf-type ATA/100
Intern geheugen 512 MB
Beeldscherm diagonaal 15.4 "
Beeldscherm WXGA TFT LCD
Resolutie 1280 x 800 pixels
Dual DVD-RW
Gewicht 3100 g
Afmetingen B x D x H 363 x 278 x 33
Microsoft Windows XP Home Edition
Gebundelde software Norton AntiVirus, CyberLink? PowerProducer, Adobe? Reader?, NTI? CD Maker , Acer Launch Manager, Acer eManager (ePresentation, eRecovery, eSettings), Acer GridVista
Batterij, maximale werkingsduur 3,0 uur
Batterij, Lithium-Ion
Soort batterij 8 cell
Netwerk Ethernet/Fast Ethernet/Gigabit Ethernet/IEEE 802.11b/IEEE 802.11g
Grafische adapter ATI Mobility Radeon X700
Geheugen video-adapter 128 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:28
Als je niet meer dan ongeveer 1 000 euro wil uit geven, lijkt dit me een goede keuze.
Ik denk niet dat er voor dezelfde prijs nog andere notebooks zijn met een 128 MB ATI X700.
En aangezien voor gamen de videokaart het belangrijkste is, zit je hiermee wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een goede laptop, maar ik zou toch eerder voor de Acer Aspire 5024 gaan. Ik vind persoonlijk een Turion krachtiger en zuiniger dan een Sempron. Deze is wel iets duurder (80-90 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ikzelf heb nog een iets goedkopere ACER Aspire. Namelijk de 1363LMi, hij heeft ook een Sempron 3000+ 1.8 ghz. Ik kan je nu al vertellen dat je accu niet langer dan 3 uur meegaat. De harde schijf met 4200rpm merk je zeker wanneer je 2 dingen tegelijk wilt uitvoeren of als je zware progrmma draait waar veel geschreven moet worden.

Maar verder is het een topding voor de prijs die je betaald. Acer's zijn robuust en duurzaam helaas dat de mobile versies veel duurder zijn.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Deze valt wel mee qua goedkoopheid :) Er zit een trage HD in, en de CPU is op zich niet zo heel best... Je kunt voor dat geld wel beter krijgen.

Ik geloof trouwens echt NIET dat een AMD Sempron het 3 uur gaat doen op die accu.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
wat voor systeem zou jij me dan aanraden? onder de 1000e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:00
Als de X700 videokaart belangrijk voor jou is dan is dit zo ongeveer de enige optie, wil je niet over de 1000 euro gaan.

Ga je daar iets boven zitten dan is er plots weer veel meer keus. (Aspire 1692 (heb ik), Aspire 5024 ofzo, Asus A6va, etc.)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Ik zit zelf ook te kijken om deze laptop te kopen. Hij past namelijk precies binnen mijn budget en heeft een aparte videokaart. Graag zou ik willen weten wat voor ervaringen mensen met deze laptop hebben. En dan vooral over de accu-duur, omdat er toch een AMD Sempron Mobile processor in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
niemand nog ervaringen met dit beestje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Er zijn meerdere mensen bij mij in de klas die deze laptop hebben en moet zeggen dat hij er goed uitziet en dat die grafische kaart ook goed werkt in deze laptop. Als je niet zo gesteld bent op de accuduur van deze laptop, want ik denk niet dat hij heel erg lang op de accu doet, ik gok zo'n 2,5 á 3 uur, dan is dit een goede laptop voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

RvP

Als ik morgen even tijd heb zal ik nog een verhaaltje typen over mijn ervaringen met mijn 3023WLMi.

En wat betreft de accuduur. Ligt eraan wat je doet he. Office houd ie wel 3 uur vol maar iets meer als dat houd het na 2 uur een heel eind op.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
bij test van acer laptops zie ik vaak dat ze het zo'n kwartier langer volhouden dan wat er wordt opegegeven tijdens internetten/textverwerken. en mijn 1692 huod het zo'n 3,45-4 uur uit terwijl er 3,30 uur voor staat, dus ik denk dat je wel de 3 uur haalt. en processor zegt niet alles hoe lang hij het vol houdt. mijn acer heeft een accu die bijna 2x zo groot is als die van de HP van mijn broer, dat verlengt de tijd ook flink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej peepz ik ga binne kort ook Deze laptop kopen :)
Bij deze winkel http://www.obcs.nl/ voor 956.66(incl.)
Maar wanner zou je review komen want zit beetje op te wachten :) eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

RvP

Ik heb het nogal druk gehad de afgelopen dagen maar vanmiddag vrij van school dus dan zal ik hem even onder de loep nemen voor je. :)

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Pagina: 1