low budged Share PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:31
ik wil een opslag pc die ik thuis kan gebruiken voor het opslaan van share spul, ik heb op dit moment

2x250 GB alleen kan er geen harde schijf meer in (zegt de lokale computer boer / comp bak is te klein)

wat verder het probleem is mun OS staat op een van de 2 (logisch :) ) dus nu ik heb bom vol heb gaat ie nou wat langzamer

wat ik nou wil maken is een * klein* computertje waar ik ong 1~1.5 TB op kan proppen ... ik heb nu ongeveer 400 GB en ik wil niet over een half jaar weer moeten .

Wat voor moederbord ondersteund 4 a 6 schijven ?
en kan ik dan gewoon een film daar op zetten en dan gewoon kijken zonder lag (als een ander er ook nog op kijkt)

moet ie snel zijn ? veel ram ?

P.S. tis alleen share neit server of dergelijke ..

ooh ja geld was op :P dat zit al in de (game) pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
een sata pci kaartje kopen. Hoeft geen raid te zijn dan kun je gewoon er meer aanhangen. Dan hoeft het moederboard het niet te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.

de meeste nieuwe mobo's (de wat luxere versies) kunnen vaak wel een stuk of 6 S-ATA schijven aan. en dan nog 4x P-ATA (mits je geen cd-rom spelers wilt). verder kan je nog een controller kwijt in een pci-e slot of pci slot waar sommige controllers er nog eens 8 aankunnen. en dan zit je al op 18 schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem een oude pc, steek er een uitbreidingskaart voor sata schijven die dan RAID 5 ondersteund. is je data nog eens lekker veilig ook (wat altijd leuk meegenomen is, tenzij je alles in backup op dvd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:31
oke hartstikke bedankt .
.uuh ja moest eigenlijk heel snel antwoord hebben dan kon ik het nog bestellen..

of bedoelde je datneit met 'kicken' dat ik weer reageerde erop enzo .. (sorry iig )

Greetz ich

------------------------------------

voor het bericht onder me;
jaja i got it . :P
sorry sorry sorry

p.s. nog een keer bedankt voor de info spul .. kan ik er mooi mee beginne :)

[ Voor 38% gewijzigd door Elm0 op 22-08-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
in 24 uur staat je post nog steeds op de eerste pagina. daarom kan je een post gewoon editten. het wordt hier niet echt gewaardeerd om je topic daarom (onnodig) bovenaan te zetten :)
Pagina: 1