Toon posts:

[XP] Pc valt steeds uit, werkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn computer (windows xp) valt steeds automatisch uit.
De computer valt alleen uit als je er dingen mee doet ( word opstarten, mijn documenten openen
etc, en dus niet als je hem opstart en er verder niets mee doet)

Heeft dit misschien iets met het werkgeheugen te maken, dat dit kapot is of iets dergelijks?

ik heb ook al een ander topic geplaatst over het ntldr bestand dat op mijn computer zou
missen.Ik heb nu een backup teruggezet(xp) van de oude harde schijf. Hierdoor kan ik nu wel
in xp komen, maar hij valt dus steeds uit als ik de pc gebruik.

alvast bedankt

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

ik heb ook zoiets, heb er ook een topic mee gestart, als ik bijv met firefox bezig ben loopt hij totaal helemaal vast, ik kan niets meer doen... (zwaar suckend) ik vermoed dat het hardware matig is, ik ga een andere XP versie proberen (bootable, heb nu namelijk geupgrade vanaf een win2000) kijken of daar hetzelfde probleem ligt ik raad jouw aan het zelfde te doen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als je vermoed dat het een geheugen probleem is, probeer Memtest86 dan eens. Geeft die problemen bij het draaien? Maar de computer gaat helemaal uit of hij reboot? In het geval van totale uitval zou je ook kunnen kijken of je voeding wel in orde is. Als hij spontaan reboot, dan zou ik dit deel uit de Windows Operating Systems - FAQ even toepassen. Misschien dat je dan wat meer duidelijkheid krijgt over het probleem :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer valt uit en start vervolgens weer automatisch op.
Ik heb vervolgend uitgezet dat windows opnieuw op mag starten(bij deze computer,geavanceerd etc)
en nu krijg ik een andere foutmeldingen: win32k.sys en ntfs.sys

Ik heb dat mem86 gedownload van internet en uitgepakt, maar hoe moet je dat dan starten??

Voordat de computer uitviel kreeg ik iets met : windows 32/lsass.exe
zou dat iets met het sasserworm virus te maken kunnen hebben?? en tast deze misschien
je geheugen aan?
Ik heb iig een sasserremovertool gedowload maar tijdens het scannen valt de pc steeds uit(ook als ik dit uitzet bij deze computer,geavanceerd etc etc)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:31 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:13:
[...]

Ik heb dat mem86 gedownload van internet en uitgepakt, maar hoe moet je dat dan starten??

[...]
Je brand de ISO op een CD en je start de computer van die cd af. Verder staat op de website ook nog hoe je hem moet gebruiken :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het wel op een diskette kunnen zetten (niet op een cd rom, want ik de pc die het nog doet
zit geen brander).

Als ik de pc vervolgens opstart met de diskette waar mem 86 op staat geeft hij
de foutmelding " ongeldige systeemdiskette"

waar zou dat aan kunnen liggen??

Verwijderd

omdat het een iso is. iso's zijn images van cd's, en die moeten echt wel eerst op een cd gebrand worden. Probeer eens met een andere pc die iso te downloaden en op een cd te branden. zal wel werken dan

• The Bluesbro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03 09:32
Ik heb sinds zaterdag ongeveer hetzelfde probleem, mijn pc valt steeds na het opstarten van windows uit. De ene keer duurt het wat langer dan de andere, memtest en een andere voeding halen niets uit :?

Mijn systeem is:

Amd Athlon XP 2500+
Abit NF7s-2G
Asus Geforce FX 5900 GE
Antec 550 Watt Truepower

Heeft iemand nog andere nuttige tips of hulpmiddelen?

(Mijn pc is op dit moment niet Overclocked)

[ Voor 7% gewijzigd door The Bluesbro op 30-08-2005 12:05 ]

Verwijderd

Iemand...

Ik heb hetzelfde probleem...

Ik heb het idee dat het misschien met de temperatuur van de harde schijf te maken heeft.Mijn oude PC had het ook... nieuw moederbord, extra geheugen (dat wel werkt volgens memtest) en nog steeds het probleem van uitval.

Suggesties hoe op te lossen naast "nieuwe HD kopen"...

Verwijderd

heb dit probleem ook gehad

memory gecheckt, voeding nagekeken, etc., etc.

uiteindelijk vastgesteld dat het aan de java software lag

alles betreffende java gedeïnstalleerd en er nieuwe java opgezet (via www.java.com)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dt topic heeft op deze manier niet echt zin :)

Problemen met PC's wat betreft uitval enzo zijn dusdanig specifiek dat het echt egen zin heeft om allemaal "Ik ook!" te gaan roepen - je kan dat beter allemaal in een eigen topic doen.

Dit topic ga ik sluiten omdat ik een heleboel informatie mis - ik stel voor dat iedereen die dit probleem heeft als ie daar interesse in heeft even een eigen topic opent met daarin:

- Wat gebeurt er precies?
- Heb je "Reboot on crash" al uitgezet (zie de Windows Operating Systems BSOD Guide) en welke BSOD(s) krijg je?
- Wat is het resultaat van het testen van je harddisk (kijk even in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor welke tooltjes je daarvoor nodig hebt)
- Sinds wanneer heb je het probleem en zit er een patroon in (bv. pas na een uur dat je PC aanstaat)
- Heb je al memtest86 gedraaid voor meer dan 8 uur en wat kwam er precies uit?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.