Beste Game/werk muis. MX518-MX1000-Diamondback?

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
Well dit zijn de muizen over welke ik twijfel om te kopen.
Ik ben een doorwinterd gamer alhoewel niet ZO doorwinterd (ik heb men gezond verstand nog ;) )
maar doe ook veel grafische dingen zoals wat 3D, een klein beetje photoshop etc en nu voor men komende jaar moest ik een laptop kopen voor school en ik dacht bij mezelf, nu gaan we het ineens deftig doen en we kopen ons een GOEDE muis inplaats van zo'n brakke microsoft PS2 muis ( :r |:( )

Nu twijfel ik dus tussen een MX518 wat mij een mooie combinatie lijkt tussen een game mius en een werk muis maar ik vind nergens hoe precies die juist is op "werk" omstandigheden. Enkel en alleen hoe snel ze scrollt en hoe veel headshots de mensen daarmee hebben kunnen halen op CSS of dergelijke.

De MX 1000 daareentegen is "gekend" om zijn superprecizie maar omdat die draadloos ik twijfel ik nog ofdat er lag zou ontstaan

De diamondback.
Men persoonlijke favoriet omdat ik daarvan iet of wat weet een ZALIGE game muis te zijn maar tegelijk ook een goede werkmius.

Nu heb ik dus echt wel hulp nodig om te beslissen welke muis het beste is voor mijn noden. De prijs maakt op dit moment weinig uit omdat ik besloten heb gewoon een GOEDE, DEFTIGE muis te kopen zonder compromis over prijs (prijs moet wel deftig blijven dus geen superdeluxe ultrarare dingen maar gewoon, goede muizen, kwalitatief goed)

Zou iemand mij wat verder kunnen helpen de feiten in te vullen over de muizen in kwestie. Ik heb al meerdere reviews gelezen maar het is altijd MX 1000 wordt enkel getest op werkomstandigheden, MX518 op gamen gamen en nog eens gamen en die Diamondback ook op games maar dat is de enigste waarvan ik zo weet dat die deftig zal presteren op beide vakken. Dus kan er iemand mij nu aub verder helpen?

:)
merci

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ken jouw situatie: ik wil af en toe lekker kunnen gamen in FPS maar ook precisiewerk kunnen doen, of in ieder geval nauwkeurig kunnen navigeren met de muis.

De MX1000 valt als je er ook mee wilt gamen, af. De exacte reden weet ik niet, maar iemand die hem ook heeft moest er heel erg aan wennen omdat hij bepaalde zijwaartse bewegingen anders pakt. Misschien dat iemand die een MX1000 heeft, hier meer over kan zeggen.

Ik ben overgestapt van een MX700 naar een MX518... Maar het is écht een heerlijke muis. Ik dacht eerst dat ik moeite zou krijgen met dat draadje, maar dat is me heel erg meegevallen. Bovenal is de muis veel lichter dan mijn MX700 en hij beweegt ook veel lichter. Bovenal heeft de MX518 het voordeel dat hij instelbaar is, op de muis zelf in het aantal DPI. Als je wat exacter moet werken, kun je bijvoorbeeld terugschakelen naar 400 DPI. 1600 DPI doet ie ook, maar dat is écht veel te snel.

Dus als ik moest kiezen tussen 1000 en 518, zou ik definitely voor de 518 gaan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door SanderTje! op 22-08-2005 19:25 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 05:55
Ik heb de mx518,
Had hiervoor een mx700.

Mijn mening over deze muis SUPER!!
Super licht, scrolt lekker over me bureau, met spellen het aantal dpi instellen ideaal.
Lange afstand 400 dpi sniper zo weg, 1200 dpi lekkere close combat. Ik doe geen cs, maar meerdere spellen tevreden mee.

Voor de rest een prima werk muis, het dpi instellen is gewoon ideaal, en eht gewicht is ook leuk voordeel.

Rest van de muizen geen ervaring, mee maar bij deze mijn mening.

Hoop je wat info gegeven te hebben met mijn ervaringen

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik ken jouw situatie: ik wil af en toe lekker kunnen gamen in FPS maar ook precisie werk kunnen doen, of in ieder geval nauwkeurig kunnen navigeren met de muis.
Omschrijft het "probleem" helemaal :)
Ik game graag, maar wil er geen detail/nauwkeurigheid voor verliezen. Ik wil lekker kunnen fraggen op een lan, en 2 dage later braaf men werk zitten te doen met precisie achter men laptopje :)

Ik denk eerlijk gezegd dat het een MX518 of Razer Diamondback zal worden maar dit valt nog te bezien. De MX 1000 is wel redelijk "lomp" omdat je hem altijd moet meesleuren naar school inclusief de wireless ontvanger/zender (dockingstation enzo) en een MX 518 of Razer zal op dat vlak dan weer makkelijker zijn in gebruik.

Kga er zowizo nog een paar nachtjes over slapen dus tijd genoeg noeg voor mensen om hun verdere menigen te posten :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De mx1000 mag wel precies zijn, maar vergeleken met mijn mx500 is het erg zwaar. Dus zonder een goede gladde muismat kun je zo'n sticky gevoel hebben als je de muis net een minimeter wilt verplaatsen. Desondanks ben ik tevreden met mijn mx1000 voor kantoorwerk. Btw ik game vrijwel nooit.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Grappig. Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik ga iniedergeval niet voor de razor vanwege de vorm. Hij heeft voor zover ik kan zien bijna dezelfde vorm als mijn 15 euro logitech muis. Ik wil juist een wat bredere vorm dat m'n hand minder op de tafel ligt. En m'n duim wat meer rust.
Mx518 heeft die handige dpi wissel functie maar de mx1000 is daarintegen weer draadloos.

Ik ga ze nog wel even vergelijken binnekort bij de mycom als het in de winkel kan :)

Wat trouwens ook kan is ze allebei kopen bij de mycom. Uitvoerig testen en dan de muis die je niet bevalt terugbrengen (8 dagen de tijd). :)

[ Voor 19% gewijzigd door Satch op 22-08-2005 23:13 ]

Verwijderd

Ik heb de MX1000 in combinatie met een steelpad, en kan er over zeggen, dat hij voor gamen als werk perfect is. Qwa gamen, heel precies, geen sprongetjes en geen lag. Qwa werk, tsja, licht gewoon lekker in de hand, gebruik hem veel en heb geen last van mijn pols of iets, hij werkt gewoon fijn. :*)

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Heb ook de MX1000 in combinatie met een S&S steelpad.
Mijn bovenbuurman neemt de woorden uit m'n mond! Hij is idd erg fijn.

MAAR:

Als je wat langer kan wachten, zou ik dat doen op de nieuwe logitech serie.
Deze brengt de G-serie uit. Deze bestaat uit 2 muizen (met staartje en zonder) die alle 2 beschikken over een lasermotor. (was trouwens ook nieuws op tweakers)
zie: http://www.tweakers.net/nieuws/38479

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1123790192.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 23-08-2005 14:22 ]

Verwijderd

Hoi,

Zijn er sinds de laatste post andere game muizen uitgekomen? Ik wil namelijk ook een andere muis dan ik nu heb; een simpele optische muis met 400 dpi.

groetjes

Mart

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik kan de G7, G5 en de 518 aanbevelen, ik heb ze alle 3 gebruikt, (ga zelf vrijdag de G7 halen), maar dat is puur omdat ik hou van draadloos, voor werk/games is de G7 perfect, voor grotendeels gamen is de G5 het beste

(ik zie de G5 als een echte vervanger van de 518)

PSN & XBL: Denkoyugo

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 13:07
Zelfde sensor als de logitech G-serie zit ook in de Razer Copperhead. Probeer ze beide even uit, is heel erg persoonlijk welke het beste past (ik ben Razer CH fan all the way).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
als je nog geen 7+ knops muis gewend bent moet je zeker een G5/7 kopen
ik ben vanaf de MX700 (nu de MX1000) verslaafd aan in ieder geval 7 knoppen te gebruiken op mn muis.
en aangezien de G7 maar 3 heeft (plus scrol indrukken en opzij(als het goed is)
wel jammer ik had eigenlijk ook wel de G7 gehad.

hmmz nog even verder in verdiepen, want dat battarijtje omwisselen zint me wel, ff reload :p

Verwijderd

7 knoppen? :) Ik heb nu maar 2 extra knoppen op mijn muis zitten
Deze 518 trouwens?http://www.logitech.com/i...CRID=2142,CONTENTID=10121

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 23:16 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:26
De razer heeft wel degelijk een hele andere vorm dan een standaard PS/2 muis. De razer is veel ergonomischer. Daarnaast is deze ook makkelijker mee te nemen als je een laptop hebt.

Ik heb hem zelf ook en ik vind hem beter dan die logitech muizen.

Maar de beste manier is om even langs de mediamarkt te gaan, daar kun je ze even allemaal in de hand nemen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:12:
7 knoppen? :) Ik heb nu maar 2 extra knoppen op mijn muis zitten
Deze 518 trouwens?http://www.logitech.com/i...CRID=2142,CONTENTID=10121
ja of meer zal ik ze ff op noemen? (MX1000)

ff voor battlefield 2 voor de makkelijkheid:

LMB = schieten
RMB = springen
1e duimknop = zoom CQ alt fire
rondknopje in de duimknop = map
de voorste duimknop (niets maar is wel toetsaanslag "/"
scroll wieltje opzij = change rate of fire
scrolknop indrukken heb ik op het ogenblik niets (maar bij ravenshield = action)
de knop onder de scrolknop = score lijst (tab)
en de knop boven de scrolknop heb ik bij BF2 ook niets (maar bij ravenshield is het nightvision)

nou dat is een kompleet borg apparaat :9

Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/5816/muis0hx.jpg

maar ik heb de G7 besteld en ben benieuwd of ik het kan waarborgen :|

Verwijderd

Wow, dat is wel stukken handiger dan met je vingers over het toetsenbord gaan.
Maar ik neem aan dat deze muizen ook een stuk preciezer zijn (af te stellen)?
Pagina: 1