Domeinnaam omzetten naar ip-nummer met SuSE 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb bij iemand SuSE 7 linux geinstalleerd op een server. De bedoeling is dat hij deze server gaat gebruiken voor interdelen en als firewall (en later nog een aantaal dingen).

Op zich werkt het ook allemaal. Alleen het probleem is dat je bij Chello alles dynamisch krijgt toegewezen.

Als diegene nu op zijn Windows computer: www.tweakers.net intikt kan die niks vinden.
Als die 212.189.235.11 (ip nummer van tweakers) intikt, krijgt hij gewoon de website van tweakers te zien.

Maar ik weet niet hoe ik dit werkend krijg. (Ik heb namelijk zelf bART en daar krijg je wel 2 ip-nummers van DNS servers)

Zijn windows computer heeft de volgende instellingen:

ip = 192.168.0.10
netmask = 255.255.255.0
gateway = 192.168.0.1
en bij DNS heb ik niks in kunnen vullen??

Wie weet hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de dns van Chello invullen. Als je die niet weet

212.120.66.194 is de DNS van @home.

Of je probeert de gateway als dns server
dat was bij jou iets van 192.x.x.x

offff je achterhaalt chello dns door ff kabelmodem op de windows bak te rammen en met je normale verbinding WINIPCFG intoetst, daar komt dan je dns bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05-2024
Een beetje fatsoenlijke DHCP-client kan ook onder linux de ip-nummers van de DNS wel opvragen hoor. Check eens de file /etc/resolv.conf op je linux machine? Goeie kans dat als je DHCP gebruikt, daar de goeie DNS-servers al staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS chello

212.142.28.66
212.142.28.130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat had ik natuurlijk ook zelf wel kunnen bedenken. DOM DOM DOM!!!!

Maar is dit nu de enige goede manier? Dus op die windows computer moet je altijd een DNS (of natuurlijk 2) invullen?

En welke ip-nummers kan ik het beste invoeren, degene die vosje heeft gegeven of maakt dat geen moer uit?
Kan ik gewoon iedere ip-nummer van een DNS server invoeren (dus bijvoorbeeld die van mij van bART)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 06:55

Scraper

ErikJ

Een DNS server op hetzelfde netwerk is altijd sneller. Dus het beste is gewoon de DNS van de provider pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke allemaal bedankt!

Ik kan nu niet bij die computer (staat namelijk bij iemand anders). Maar ik vul vanavond even die 2 ip-nummers die vosje heeft gegeven in en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
bij mij wordt die dns gwoon dynamisch verkregen hoor... komt gwoon netjes mee met het ipadres, en ja, ik gebruik ook suse 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHCPD

..

|:(
Pagina: 1