Toon posts:

Interne speaker piept door muisbeweging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De interne speaker van mijn pc maakt random piepjes als ik mijn muis beweeg en het scherm bevriest soms ook 1 tot een aantal seconden wanneer dit gebeurt.

Het gaat niet om ruis o.i.d. wanneer ik geluidsbestanden afspeel.

Ik heb niets nieuws geinstalleerd, geen updates gehad en m'n systeem op virussen gecheckt.

Ik heb m'n geluidskaart en netwerkkaart tijdelijk ontkoppeld om te zien of deze oorzaak van het conflict waren, maar het probleem bleef.

Ook heb ik de muis in apparaatbeheer verwijderd en opnieuw laten installeren na een reboot. Tevens heb ik hem ontkoppeld, de pinnetjes gecheckt en weer aangesloten...niets helpt helaas.

In m'n logboeken kon ik een fout met dit bericht terugvinden:
Bron: i8042prt
Kan de testfrequentie van de muis niet instellen.

Ik heb met google gezocht maar kon geen oplossing vinden.

Kent iemand dit probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 18:57 ]

Verwijderd

Heb je niet toevallig je USB poorten getweakt om zo een hogere polling te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik weet niet eens wat dat inhoudt..hehe.
Iemand anders? Het probleem was een paar dagen weg maar nu heb ik er weer last van.

Wat me wel tebinnen schiet is dat ik kort geleden een USB externe schijf aangesloten heb. Hiervoor moest ik de USB aansluiting van m'n printer ontkoppelen. Later heb ik de schijf er weer afgehaald en de printer weer aangesloten.

Kan dit iets met de korte freezes en piepjes te maken hebben?

Begin er nu aan te twijfelen of m'n muis er wel iets mee te maken heeft..die staat namelijk gewoon stil net zoals de rest van het beeld, maar daar let je het eerste op omdat je daar constant mee navigeert.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 17:12 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Heb je al eens een andere muis aangesloten?
Ik kwam vaak gevallen tegen waar gewoon de kabel was "gebroken" aan de binnenkant van het snoer.
Ook komen zulke problemen vaak voor als je een ps2-muis op de ps2-toetsenbordpoort aansluit.
Ik hoop dat dit helpt..
Su6

PS. Mijn eerste post! :D

[ Voor 8% gewijzigd door DarthPlastic op 25-08-2005 17:21 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Muis is in orde want ik heb een andere muis geprobeerd en heb hetzelfde probleem.

Kan iemand iets met die melding?

"Kan de testfrequentie van de muis niet instellen."