Toon posts:

[XP] Na registerdefragmentatie start Windows niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
-------------------------------------
Ik heb net met het programma Tweaknow RegCleanerPro (laatste versie) mijn rigister gedefragmenteerd. Na een reboot start windows xp (laatste versie alle updates) niet meer op na het tonen van boot logo. Verder zijn er geen veranderingen geweest. Gewoon defraggen en rebooten.

Pogingen om oplossing te vinden:
-------------------------------------
-Rebooten, na het tonen van windows boot logo, zwart beeld.
-Booten in safemode; windows start niet. na het laden van drivers ed zwart beeld.
-Booten in 'last known good config"; na het tonen van windows boot logo, zwart beeld.
-Booten van Barts PE live windows cd; backup van register teruggezet die Tweaknow RegCleanerPro had gemaakt voor de defragmentatie. geen succes.
-Booten met PE en rigister backup van regseeker terug gezet, van de dag ervoor (eerst natuurlijk een backup maken van de huidige situatie).
-Kijken of er insteekkaarten los zaten e.d.
-Zoeken op google wat RegCleanerPro precies doet.
-Zoeken op fora voor soortgelijke problemen.

Heeft iemand een idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien zou je eens in http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=307545 kunnen kijken :) Ik vul de topictitel nog even aan.
FireWurX schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:39:
als je reg fucked up is, denk ik niet dat je er nog veel aan kan doen...
ik denk dat je gedwongen bent om een reinstall van windows te doen.
Daar zijn nog zat opties voor :)

[ Voor 69% gewijzigd door sanfranjake op 22-08-2005 18:40 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je reg fucked up is, denk ik niet dat je er nog veel aan kan doen...
ik denk dat je gedwongen bent om een reinstall van windows te doen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Thx sanfranjake ik zal daar zeker gebruik van maken. ff kijken of ik daar iets uit kan halen.
FireWurX, je begrijp dat ik dat juist probeer te voorkomen :|

Maar als je er zo over nadenkt, wat zou het dan kunnen zijn. Na het laten die van het bootlogo wordt het beeld zwart. Er is ook geen hdd activiteit meer. Dus het zijn niet de video drivers of iets dergelijks. Windows komt ergens niet uit waardoor het hele systeem direct blijft hangen.
Is het register het geen het eerst wordt geladen, voordat er dus beeld is?

Het gekke is btw dat ik dus wel beeldsignaal heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 18:49 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:46:
Thx sanfranjake ik zal daar zeker gebruik van maken. ff kijken of ik daar iets uit kan halen.
FireWurX, je begrijp dat ik dat juist probeer te voorkomen :|

Maar als je er zo over nadenkt, wat zou het dan kunnen zijn. Na het laten die van het bootlogo wordt het beeld zwart. Er is ook geen hdd activiteit meer. Dus het zijn niet de video drivers of iets dergelijks. Windows komt ergens niet uit waardoor het hele systeem direct blijft hangen.
Is het register het geen het eerst wordt geladen, voordat er dus beeld is?
dat begrijp ik ja... mij is het nog niet bepaald vaak gelukt om een kapotte registry gerepareerd te krijgen tho...
1 keer tot op heden... met de ERD Commander CD.
die gaf toevallig aan dat de registry fouten had en dattie het kon repareren. het ding heeft het toen nog een paar dagen gedaan en toen ging het alsnog fout....

Iemand een Tina2 in de aanbieding?