Toon posts:

draagbare versterker bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek meer informatie over het zelf bouwen van een draagbare versterker. Ik wil m het liefst op een voltage laten lopen van zo rond de 12 volt, of een andere waarde makkelijk te bereiken met 1.5volts cellen.

Ik wil ermee:
  • kunnen rondlopen, dus redelijk licht+klein, maar stevig. Heeft natuurlijk ook met behuizing te maken;
  • 2 35Watt 4Ohm (8"+tweeter) speakers aansturen, dus het hoeft geen krachtpatser te zijn;
Ik wil het ook kunnen betalenen bouwen, dus het liefst iets redelijk simpels en met goedkope componenten. Je voelt de vraag al aankomen: wie heeft hier ervaring mee? schema's voor? links over?

Bij voorbaat dank.

als het geen stiltecoupé is, is het toch een herriecoupé? })

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 18:20 ]

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:54

w00Dy

Make soap, not war

ik heb een LM3875 (gainclone) draaiende gehad op -12/+12. Dat is eigenlijk wat weinig voor zo'n Opamp maar nog net te doen. Anders moet je de LM1875 eens bekijken.

• mroodbol
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Bij Laupro is nu een inkoop actie gaande over dit onderwerp

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:03
Philips heeft leuke versterker-IC's die met 12V toch een bak vermogen neerzetten. Bijvoorbeeld TDA1552 of TDA1557. Bijna niks van externe componenten nodig, eenvoudiger gaat echt niet.

BTW: ik ben blij dat ik de trein niet neem.

• daniel75
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:24
Misschien is de AMP3 op www.41Hz.com wel iets. Niet helemaal het vermogen dat je halen wilt, maar wel lekker efficient en goede geluidskwaliteit. Gaan ook je batterijen wat langer mee (klasse AB heeft een efficiency <=50%, klasse D in dit geval 80-90%). Moet je wel SMD's kunnen solderen. Als alternatief zou je de AMP6 kunnen nemen, die is vergelijkbaar, maar is duurder, met alleen through-hole componenten, en heeft een voeding onboard (voor een trafo). Die zul je dan weg moeten laten.