Toon posts:

[Vista/XP/2000] Multiboot, maar niet overal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn harde schijf gepartitioneerd in 3 partities NTFS en 1 Ext3 (voor later zorg). Daarna heb ik eerst windows 2000 Pro geinstalleerd, daarna XP Pro, en tenslotte Windows Vista (Build 5112).

Nu zit ik op de eerste plaats met twee bootmenu's:

Windows Boot Manager, waar ik kan kiezen uit:
  • Legacy (pre-Longhorn) Microsoft Windows OS
  • Microsoft Windows Longhorn
Kies ik voor de eerste optie, kan ik verder kiezen uit:
  • Microsoft Windows XP Professional
  • Microsoft Windows 2000 Professional
  • Microsoft Windows Longhorn (welke niet werkt via deze weg)
Verder geen klachten over deze menu's, aangezien alles wel prima wilde opstarten. (so far so good)

Dan maar eens kijken naar Vista: ontbrekende drivers proberen te installeren, waarbij eerst de netwerk driver. Ik heb een Asus P4PE mobo met daarop een "AsusTek/Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller" en de drivers komen gewoon vanaf de CD-rom bij het mobo, en zijn van versie 3.48.0.0. Netwerk werkt prima! (en lekker snel ook zo zonder al te veel achtergrondprogramma's :*) )

Terug naar XP Pro dan, hier eerst SP2 opgezet, daarna ook maar de driver om de rest van die tientallen updates te kunnen downloaden. Hier gaat het mis: na succesvolle installatie, krijg ik de mededeling "Netwerkkabel is niet aangesloten". Van alles geprobeerd: drivers opnieuw installeren, kabel eruit/erin, router/modem gecontroleerd, maar geen oplossing. Verder valt nog op dat de lampjes bij de netwerkaansluiting niet knipperen, evenals het lampje van de router dat niet doet.

Toen maar 2000 Pro geprobeerd, en ook hier het probleem van "Netwerkkabel is niet aangesloten". Ook hier weer van alles geprobeerd (waaronder de contactpuntjes vochtig maken met mijn tong :Y) )

Ik weet het nu even niet meer, vandaar dat ik jullie om hulp vraag (met Vista en IE7 ;) )
Verdere specificaties van mijn systeem (indien nodig), kun je vinden in mijn gallery.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt, gewoon een nieuwe driver van de site van Broadcom getankt...

Dit berichtje schrijf ik dan nu ook opgelucht in XP...

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-03 23:49

Arrogant

S.F.W.

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:41:
Het is al gelukt, gewoon een nieuwe driver van de site van Broadcom getankt...

Dit berichtje schrijf ik dan nu ook opgelucht in XP...
_/-\o_ Mijn Held _/-\o_

Ik had hetzelfde probleem. Flink in de weer geweest met het installeren, verwijderen en weer opnieuw installeren van de moederborddrivers (LAN onboard). Maar het mocht niet baten.

Het was nooit in mij opgekomen om de specifieke LAN-driver te downloaden en installeren. |:(

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij