Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Garantie bij Nokia 6230i nadat er water over heen kwam?

Pagina: 1
Acties:

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
Afgelopen zaterdag was ik flink aan het feesten en drink daarbij altijd water uit een flesje, die stop ik dan gewoon in mijn broekzak of hou ik in mijn hand. Maar nu stopte ik het flesje met de dop niet helemaal gesloten in mijn broekzak.. je raad het al.. over mijn telefoon.. ik heb 'm direct uitgezet toen ik het merkte en een tijd laten drogen. Heb hem net weer aangezet en alles doet het nog behalve het backlight en de verlichting van de toetsen :?

wat ik me nou afvraag.. kan ik hier zelf wat aan doen zonder me garantie te verleizen? of moet ik garantie claimen en het beste er van hopen?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een nokia reperateur ziet dírect dat het toestel met vocht in aanraking is gekomen. Dit valt uiteraard niet onder garantie, Nokia kan er echt niets aan doen dat jíj je toestel nat maakt. Garantie claimen is dus een nono.

Toestel uit elkaar halen, contacten schoonvegen, lang laten drogen in de zon en weer inelkaar geeft je de beste kans.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

"Had je maar" een verzekering erop moeten nemen, ongeluk zit in een klein hoekje...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

veel verzekeringen dekken ook waterschade niet. Sommige wel, dus dat moet je wel van tevoren checken

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Het lang laten drogen ZONDER ACCU is het beste. En lang is zeker 1 tot 2 weken. Contacten goed schoonmaken met contactcleaner en dan heb je de meeste kans dat hij t overleeft.
Garantie is er idd af en wij (nokia service point) kunnen altijd direct zien of het toestel vloeistofschade heeft.

ff een tip:

Als je toestel waterschade heeft moet je als eerste je accu er zo snel mogelijk uit halen. Als het smerig water is waar het in is gevallen dan moet je je toestel schoonspoelen met gedestileerd water of spa blauw ofzo. Zo veel mogelijk uit elkaar halen. Schroeven zijn Torx6. Dan goed laten drogen. (2 weken ofzo) dan weer in elkaar zetten en dan heb je de meeste kans dat hij het nog doet.

don't worry, be happy...

Verwijderd

Mijn nokia 6230i heeft ook waterschade gekregen nadat ik met een dronkenkop in een lekbootje ging zitten in de haagse grachten.

Maar ik heb hem toen ik thuis was gelijk uit elkaar gehaald en te drogen gelegd. De volgende dag heb ik hem met een fohn verder op laten drogen.
Bij mij is het licht ook helemaal kapot(backlight en toetsenbord) en tevens doet de camera het niet meer. Voor de rest werkt die wel gewoon helemaal perfect.

Wat kan ik nu het beste doen?
Weg brengen na een maker, en wat voor maker dan? T-mobile waar die vandaan komt of een of andere andere dealer. Ik woon in Nijmegen.

Of kan ik hem beter nog eerst zelf helemaal uit elkaar halen nadat ik een tork6 heb gekocht?
en dan zelf proberen schoon te maken of is dat een onbegonnen zaak en ben ik gewoon nieuwe onderdelen nodig?
Ik heb hem trouwens vandaag gewoon in gebruik is dit wel verstandig?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 20:24 ]

Verwijderd

Camera doet het inmiddels ook weer na een nacht hem uit elkaar gehad te hebben.

Hoe los ik de rest op.
Waar kan ik hem het goedkoopst maken.
Zou graag een reactie van jullie horen

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 16:12

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:16:
Camera doet het inmiddels ook weer na een nacht hem uit elkaar gehad te hebben.

Hoe los ik de rest op.
Waar kan ik hem het goedkoopst maken.
Zou graag een reactie van jullie horen
Er wordt je net verteld dat je het ding absoluut niet mag aanzetten, waarom doe je het dan toch?

Ik schroef zo'n toestel meestal compleet uit elkaar en mik het printje in 97% puur alcohol om de contacten schoon te maken.

Verder zeker 2 weken op de vensterbank laten drogen en niet even tussendoor aanzetten anders loop je kans op beschadigingen!

Mijn zusje heeft hetzelfde gehad enkele weken geleden ook met een 6230i en daarmee heb ik deze procedure ook doorlopen. Als je het niet doet loop je nog eens kans dat je naderhand problemen krijgt met het toestel (wegvallend bereik, uitvallende telefoon, enz...)

Dus: eerst schoonmaken, dan proberen..

Als na deze handelingen de ledjes nog steeds niet oplichten kun je eventueel nog tegen betaling ernaar laten kijken door een nsp, ze zijn er niet alleen voor de garantie maar kunnen ook tegen betaling je telefoon in orde maken....

Verder zou je nog kunnen proberen of een lid van www.gsm-forum.nl of www.salesplaza.nl (staan enkele reparateurs in het lijstje) je verder kunnen helpen/

Mocht de rekening te hoog uitvallen zou je hem beter op marktplaats oid kunnen zetten voor onderdelen.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

SpeedBart schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:32:
[...]

Er wordt je net verteld dat je het ding absoluut niet mag aanzetten, waarom doe je het dan toch?

Ik schroef zo'n toestel meestal compleet uit elkaar en mik het printje in 97% puur alcohol om de contacten schoon te maken.

Verder zeker 2 weken op de vensterbank laten drogen en niet even tussendoor aanzetten anders loop je kans op beschadigingen!

Mijn zusje heeft hetzelfde gehad enkele weken geleden ook met een 6230i en daarmee heb ik deze procedure ook doorlopen. Als je het niet doet loop je nog eens kans dat je naderhand problemen krijgt met het toestel (wegvallend bereik, uitvallende telefoon, enz...)

Dus: eerst schoonmaken, dan proberen..

Als na deze handelingen de ledjes nog steeds niet oplichten kun je eventueel nog tegen betaling ernaar laten kijken door een nsp, ze zijn er niet alleen voor de garantie maar kunnen ook tegen betaling je telefoon in orde maken....

Verder zou je nog kunnen proberen of een lid van www.gsm-forum.nl of www.salesplaza.nl (staan enkele reparateurs in het lijstje) je verder kunnen helpen/

Mocht de rekening te hoog uitvallen zou je hem beter op marktplaats oid kunnen zetten voor onderdelen.
Super Bedankt voor de tip. Ik had hem al aangedaan omdat ik pas na een dag dit forum kon lezen.
En ik dacht dat het geen schade meer kon geven omdat nu bijna alles weer werkt.
Maar ik heb hem nu weer uit elkaar liggen. En ik ga morgen alcohol kopen en een tork6 bitje.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
ondertussen is mijn toestal opgestuurd ergens naar.. hoop er het beste van :)
Pagina: 1