Vandaag ben ik begonnen met de installatie van m'n waterkoelings set van 1a-cooling (Water cooling kit SET SET- 5Z280V1). Na de stock-koeler van m'n XFX 6800 LE gehaald te hebben, de chip schoongemaakt met alcohol, en Arctic Silver 5 erop gedaan, maar ik heb het idee dat ik er wat te veel op heb gedaan. Het is namelijk zo dat ik de koeler heel goed kan bewegen op m'n chipset; ook al zit hij vast met een staafje metaal aan de videokaart. Het is zeg maar als twee biscuitjes met chocola er tussen. Ze zitten vrij los tegen elkaar. Komt dit omdat ik er te veel AC 5 op heb gedaan? Zoja; hoeveel moet er dan op; wat is genoeg?
Eén of twee 'rijstkorreltjes' AS5 is genoeg. Maak er in ieder geval geen kliederboel van, (wat ik met stage meegemaakt heb....
)
De bedoeling van koelpasta is ook om de kleine oneffenheden op te vullen van beide oppervlakten, van de core en de HSF dus.
De bedoeling van koelpasta is ook om de kleine oneffenheden op te vullen van beide oppervlakten, van de core en de HSF dus.
[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 22-08-2005 18:08 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Netals altijd: dun laagje is genoeg, kan je het gpu blokje niet strakker erop zetten?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Het zit iig niet strak genoeg als je het kan bewegen.. Als je het goed strak aandraait kan er nooit teveel tussen zitten. Alles wat namelijk teveel is word er tussen uit gedrukt.. Alleen zonde van de pasta natuurlijk.
Maar de regel is; ultra weinig AS gebruiken.
Maar de regel is; ultra weinig AS gebruiken.
heheh; oke. Over dat te hard aanschroeven: M'n videokaart werd er krom van; dus ik denk dat ik maar ff wat van dat spul eraf moet halen.
Vorige week heb ik op mijn nieuwe LE ook een waterblok gemonteerd, ik heb ongeveer 1 ongekookte rijstkorrel op de core gedaan en die goed verdeeld over de hele core met een papiertje.
Verder heb ik op het waterblok in het midden ook nog een heel klein beetje gedaan, ongeveer de helft van dat wat op de core ging.
Verder heb ik op het waterblok in het midden ook nog een heel klein beetje gedaan, ongeveer de helft van dat wat op de core ging.
Verwijderd
Ja ze gaan meestal krom staan idd..kwestie van doorduwen in je AGP slotVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:11:
heheh; oke. Over dat te hard aanschroeven: M'n videokaart werd er krom van; dus ik denk dat ik maar ff wat van dat spul eraf moet halen.
Soms helpt het een plaatje erachter te doen tegen het kromstaan.
Pagina: 1