Toon posts:

[Server 2003] NAT en Port Forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows 2003 Server om het internet dat binnenkort via m'n Allied Data CopperJet 810 aan de client-pc's uit te delen. Dit werkt allemaal redelijk goed, dwz. alle clients hebben middels NAT (Routering en RAS) toegang tot internetnet.

Op de server zelf heb ik de torrent-client ABC geinstalleerd om m'n torrents binnen te halen. De website waar ik mijn torrent vandaan haal gebruikt de niet-standaard poorten voor bittorrent, namelijk de poorten 49152 t/m 49200. Om 'connectable' te zijn bij de tracker heb ik als test binnen Routing en RAS het volgende gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://nijmegen.lommersonline.com/public/02/torrentScreenShot01Small.jpg
Clickable

Dit werkt perfect en een test op deze website geeft ook aan dat ik connectable ben voor een betreffende torrent. Maar het werkt omdat ik in 2003-server een regel heb aangemaakt die zegt dat het verkeer op poort 49152 naar 'locolhost' geforward moet worden. Moet ik nu voor elke poort die gebruikt wordt apart in Windows 2003 Routing and RASS een regel aanmaken waardoor de firewall de poort open laat staan? Het liefst zeg ik tegen de 2003-server dat de poorten 49152 t/m 49200 gebruikt worden en naar 'localhost' gestuurd mogen worden. Hoe doe ik dit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 17:51 ]

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Daar ben ik ook benieuwd naar. Mij is het niet gelukt en ik ben bang dat het ook niet kan. :(

Verwijderd

Topicstarter
Maar het zou toch belachelijk zijn dat je niet een range poorten kunt 'un-firewallen'?

Verwijderd

Topicstarter
Of kan dit topic beter verplaatst worden naar Network Troubleshooting?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18

Korakal

Up up up!

lijkt me fijn :9

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Dit topic misc iets.
[rml][ 2003] Portranges mappen in rras*[/rml]

Je kan ook via een batch bestand static routes creeren in RRAS. Dus even google afspeuren voor een howto.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar kon echt niets vinden. Wel apart dat er niet iets standaard in Windows Server 2003 zit om een range van poorten door te laten of te forwarden. Ik heb het nu opgelost door ze maar handmatig toe te voegen.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Komt erop neer dan het middels batch inderdaad kan, maar zo makkelijk als op de huis-tuin-en-keuken routers van tegenwoordig gaat het niet. Dit is een van de redenen dat ik een router mèt ingebouwde switch heb aangeschaft. IIS, Exchange en AD zijn op de server benaderbaar en gewoon te gebruiken, maar Internet-verkeer loopt gewoon lekker van clients meteen via de router naar buiten.
Pagina: 1