Toon posts:

help proc kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7v met een duron 700.
Tot voor kort draaide alles prima totdat ik dacht ik ga m'n proc o"cen.
Ik heb met een hb potlodje de L1 bruggen verbonden en de boel weer ingebouwd alleen ging er een akelige alarm, af ik dacht eerst dat ik bij het inbouwen van mijn nieuwe super orb de proc had beschadigd echter kon ik niets mis zien aan de cpu (geen afgebroken hoeken ofzo) ik heb vervolgens met een gum de potlood strepen weer uitgeveegd en alles weer ingebouwd maar m'n pctje start nog steeds niet op en die akelige sirene hoor ik nog steeds.
heb ik nu mijn cputje vermoord kan het zijn dat ik door verkeerd inkleuren de cpu heb doorgebrand (ik bedoel door overlapping van de bruggen met elkaar kortsluiting veroorzaken)heeft er iemand een idee wat er an de hand kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
weet er echt niemand iets??

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Heb je de bios al leeg gemaakt? (jumper)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Weet je zeker dat je alleen de L1-bruggen hebt ingekleurd? En hoe klinkt die "sirene" dan? ta du da du da du da. :?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als de proc kapot is doet een pc vaak helemaal niks meer

heb je al gekeken of je niet per ongeluk een kabeltje of kaart hebt losgetrokken? en of je geheugen er nog wel goed inzit?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben vergeten de bios leeg te maken maar moest dat dan ik dacht dat met bios 1005a dat niet meer hoefde. ik zit nu op m'n werk vanmiddag mak ik de bios leeg

Verwijderd

stomme vraag misschien maar hoe maak je je bios leeg ??

bedoel je jumpertje overhalen of load setu defaults ??

Verwijderd

Druk je geheugen en vid. kaart er opnieuw in

Verwijderd

Topicstarter
zou dat echt helpen vid kaart en geheugen opnieuw inprikken. even een vraagje stel dat ik het systeem aan de praat krijg hoe kan ik dan het beste mijn proc o"cen met potlood lukt het voor geen meter heeft er iemand suggesties

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Je moet zo'n tekenpen hebben, eentje waar je van die stifjes in kunt doen..

Dan pak je de dunste die je kunt vinden, legt cpu onder goeie lamp zo dat je goed ziet WAAR je tekenen moet en krassen maar!

Bios leegmaken doe je btw door de jumper eraf te halen pc aanzetten, pc uitzetten en jumper er weer op.. as easy as that!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 01:25
Op maandag 15 januari 2001 11:02 schreef Longbowh het volgende:
als de proc kapot is doet een pc vaak helemaal niks meer
Dit is niet helemaal waar. Ik heb onlangs mn Dondervogel 800 vermoord;( Maar er komt nog steeds stroom op en ook de HD en CD-roms gaan aan. Ja ik weet dat die op een aparte voeding zitten, maar hij boote gewoon niet. Maar ze zwengelen:) in ieder geval wel even aan en ook de lampjes gaan ff kniperen.

Heb nu een andere proc en ander mobo en nu werkt het weer. Maar ik heb toch voor de zekerheid ff die oude T800 erin gedaan, want ik wilde niet geloven dat ie echt stuk was:) Maar hij doet het echt niet meer...ook geen sirene!

Handtekening

Verwijderd

Gewoon krassen met een Bruynzeel (ja dat is goed degelijk en oerhollands potloodgerei) en dan neem je de HB een scherpe punt er aan geslepen met uiteraard een Bruijnzeel slijper (kosten totale overklok pakket 2 gulden) scherpe punt even krassen op een papiertje en dan maar krassen op de processor geheid in 1 keer goed....

AMD is goed, Maxtor en IBM ook, Nvidia en ATI kaarten zijn ook zeer goed maar 1 merk springt er echt uit en dat is BRUYNZEEL!!!!!!!!!
Pagina: 1