Toon posts:

token ring

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier met een berg token ring kaarten (PCI en ISA) Maar heb ik hier wat aan. wat houd tokenring in en wat voor kabels heb ik nodig zit een omgekeerde com poort op en een utp achtige aansluiting ik wil hier graag duidelijk heid over

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56
Die Utp aansluiting kan je gewoon gebruiken als die op de kaart zit. Die omgekeerde com poort is een aansluiting voor een ICS ( IBM Cable-ing System)kabel een zeer stuge kabel met grote connector.

Die token-ring kaarten kun je gerust gebruiken voor een kopeling van een pc naar een andere(UTP Crosscable), Moeten er meerdere pc in het netwerk komen dat moet je een speciale Token-ring hub (KAUW) hebben. Die zijn zo goed als onbetaalbaar en verkrijgbaar voor de gewone mens.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Voor meerdere machines heb je dan inderdaad een MAU nodig.(MAU=Multiple Acces Unit t.o.v. CAU=Central Acces Unit)

Ben blij dat ik het laaste jaar gelukkig weinig tokkenring meer gezien heb. Toch wel lachen dat ik nog steeds alle config software in mij koffer heb zitten.

Op beurzen zie je ze soms wel eens liggen (Mau's of is het nu Cau's ??? aarggh lijkt teveel op elkaar >:) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk leuk ik stop zo een tokenring pci kaart in mijn pc mijn computer start netjes windows98 vind de Madge kaart en instaleerd hem netjes toen wil u opnieuw opstarten, start opnieuw op. Blue Screen error en daarna fatale uitzondering u kunt nu uw computer op nieuw opstarten kaart er weer uit en geen probleem meer