[XP] Energiebeheer kan niet ingeschakeld worden*

Pagina: 1
Acties:

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:36
Ik zit met het volgende:
in energiebeheer van windows kun je instellen dat je HD na 3 minuten uitgeschakeld word om energie te besparen. Echter windows schijft binnen die tijd zelf al vaak genoeg naar de HD dus gaat deze bijna nooit uit.
Ik heb al van alles geprobeerd om dit schrijven naar de HD te verminderen (schijf indexering staat uit, internetkabel is uitgeplugd behalve nu dan :P , hardware die ik niet gebruik is uitgeschakeld, helehoop services uitgeschakeld, geen pagefile.sys) maar dat mag allemaal niet echt baten.
Toch moet het naar mijn mening afkomstig zijn van een service, want als ik services.exe kill in process explorer dan is er geen activiteit meer op mijn HD, maar het probleem dan is dat energiebeheer ook niet meer werkt.

nou vroeg ik me dus af, is er een register sleutel ofzo waar je in kan stellen dat je HD na 1 minuut al uit gaat. of zijn er mensen die een andere tip hebben?

verdere info:
progs die draaien: norton internet security
en verder alle standaard windows meuk.
windows staat op beste prestaties maar dat heeft er denk ik weinig mee van doen.

• beefstick
sorry [xp] vergeten in TT

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:20
[offtopic] ik wil niet de aandacht van de ts kapen maar ik heb ook een probleem met mijn energie beheer als ik de slaapstand wil aanvinken daar en druk op toepassen dan zecht hij het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces word gebruikt. en ik wil hem gewoon in slaap stand krijgen maar dat kan dus niet. iemand een idee? [crospost]

• beefstick
DaannO schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:42:
[offtopic] ik wil niet de aandacht van de ts kapen maar ik heb ook een probleem met mijn energie beheer als ik de slaapstand wil aanvinken daar en druk op toepassen dan zecht hij het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces word gebruikt. en ik wil hem gewoon in slaap stand krijgen maar dat kan dus niet. iemand een idee? [crospost]
al in veilige modus geprobeerd?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:20
beefstick schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:46:
[...]

al in veilige modus geprobeerd?
nope nog niet. zit nu een dvd te maken maar ik probeer t vanavond is. nice plan thnx.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
llen dat je HD na 1 minuut al uit gaat.
Dat heeft totaal geen nut voor het besparen van energie, aangezien het opspinnen van een harddisk vele malen meer energie kost dan het stationair draaien. Een hardeschijf uit zetten doe je alleen als hij voor langere tijd uit staat, anders kost het alleen meer energie dan het oplevert.

In taskmanager kan je het aantal geschreven/gelezen bytes bij houden van alle processen, als je die kolom aan zet..., dan kan je opsporen wat de boosdoeners zijn..

Het ligt waarschijnlijk aan verschillende log-files dat je niet zonder HD kan werken, deze log-files kan je vaak uitzetten, ook kan je een virtuele schijf maken (b.v. met http://dslnuts.com/ramdisk.shtml) van je geheugen en daar die programma's opdraaien.

[ Voor 5% gewijzigd door djexplo op 22-08-2005 17:57 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de topictitel aan, want "energiebeheer windows xp"zegt niet echt veel over je probleem :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• beefstick
sanfranjake schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:37:
Ik pas even de topictitel aan, want "energiebeheer windows xp"zegt niet echt veel over je probleem :P
dat is ook niet het probleem maar goed ramdisk geprobeerd, maar dat krijg ik niet echt aan de praat op xp verder was ik er wel achter gekomen dat NIS gigantisch veel leest en schrijft dus nu zonealarm maar en dat scheelt al een hoop.

• beefstick
djexplo schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:50:
[...]
Dat heeft totaal geen nut voor het besparen van energie, aangezien het opspinnen van een harddisk vele malen meer energie kost dan het stationair draaien.
dat maakt niet zo veel uit het gaat me er vooral om dat hij niet zo warm word de hd dan alles zit in een laptop aangesloten op het lichtnet. en ik brand soms mn vingers aan dat ding (figuurlijk dan)
Pagina: 1