Toon posts:

CMS meertalig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een CMS dat meerdere talen ondersteund (doen de meeste wel). Maar ik wil hetzelfde bericht in alle talen kunnen wijzigen op dezelfde pagina. Dus als ik de talen duits engels en nederlands heb geinstalleerd, dat ik dan op de 1 dezelfde beheerpagina 3 textarea's heb voor hetzelfde bericht in de verschillende talen.

Op deze manier hoef ik niet steeds te klikken om 1 bericht in meerdere talen te wijzigen.
Iemand die een cms weet die deze mogelijkheid heeft?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik kan me er geen herinneren waar dat precies zo het geval is. Ook niet heel vreemd aangezien normaliter niet de aanpassingen van drie talen door een en dezelfde persoon gebeurt.

(Wel natuurlijk zat waar je in-context drukt op edit, save, engels, edit, safe, etc. en dat is amper meer werk). Als het zo heel veel voor komt dat je de keuze voor een CMS laat afhangen van dit feature, zou ik de interface van een passend (al dan niet opensource) CMS (laten) aanpassen/configureren: lijkt me relatief weinig werk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch op zoek naar een cms waarbij dit mogelijk is. In de beheerpagina van de open source webshop osCommerce is dit ook het geval.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Is je te wijzigen bericht door jou in één taal geschreven, of gelijk in meerdere talen en wil je die drie in een keer verversen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Smartsite ondersteund het, maar zelfs dan is object based vertalen echt een absolute no go in de praktijk vanwege een diversiteit aan mogelijk problemen. Ik zou persoonlijk echt je blik verplaatsen naar branching, waar je evt. per object een relatie kunt leggen naar een vertaald object uit een andere branche.

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:27:
Is je te wijzigen bericht door jou in één taal geschreven, of gelijk in meerdere talen en wil je die drie in een keer verversen?
Ik wil de 3 inderdaad in 1 keer verversen. Ik ben op zoek naar een open-source, dus gratis product. Smartsite valt dus af.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met Xoops (www.xoops.org) is dit geloof ik ook mogelijk dmv. een multilanguage module/hack. Je geeft dan dmv. tags aan in welke taal het stukje tekst is. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien dat het de moeite waard is om er naar te kijken. Xoops biedt verder ook veel mogelijkheden en uitbreidingen (allemaal open source).

Verwijderd

Topicstarter
Dit is inderdaad wel redelijk wat ik zoek. Dit werkt best handig.

Bedankt

Verwijderd

Kijk eens op http://www.opensourcecms.com.

Je kan ze er direct testen ook.
Pagina: 1