Ik heb gisteren de opdracht gekregen om een XML-file icm SOAP te verzenden naar een extern adres. Nu heb ik gisteren al lange tijd gezocht op het internet om te kijken hoe dit nu werkt (en hoe SOAP werkt), maar ik kom er nog steeds niet uit. Zouden jullie mij iets verder op weg kunnen helpen? Ik zou graag weten hoe ik zo'n XML-file icm SOAP moet verzenden naar dat externe adres? Moet ik dit via een script doen of bestaan er 'makkelijkere' oplossingen?
http://www.w3schools.com/soap/
SOAP is an sich best eenvoudig, maar de leercurve is best steil, maw je moet je toch echt eventjes inlezen voordat je ermee aan de slag kunt. Aan scripten ga je bijna niet ontkomen. Maar als de SOAP server waar je de XML file naartoe moet sturen al bestaat en een zgn. WSDL heeft, is het helemaal niet zoveel werk.
SOAP is an sich best eenvoudig, maar de leercurve is best steil, maw je moet je toch echt eventjes inlezen voordat je ermee aan de slag kunt. Aan scripten ga je bijna niet ontkomen. Maar als de SOAP server waar je de XML file naartoe moet sturen al bestaat en een zgn. WSDL heeft, is het helemaal niet zoveel werk.
De server waar ik het naartoe moet sturen is een https adres met een asmx extensie. Kan ik nu de file versturen met behulp van een client (programma) of moet ik dit toch anders aanpakken. Ik probeer me echt diep in de stof te werken maar snap het nog niet helemaal.
Je moet een 'webservice client' gaan bouwen. De .asmx extensie is een op het .Net platform gebaseerde webservice.
Ik denk dat je wel op weg geholpen word met de volgende link: [google=consume webservice]. Eventueel zou je nog de taal van je voorkeur erbij kunnen zetten. Deze link levert je bruikbare tutorials op die je de basis van het werken met een webservice bijbrengen.
Ik denk dat je wel op weg geholpen word met de volgende link: [google=consume webservice]. Eventueel zou je nog de taal van je voorkeur erbij kunnen zetten. Deze link levert je bruikbare tutorials op die je de basis van het werken met een webservice bijbrengen.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl