AMD CnQ & ZM CNPS7700-Cu

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik krijg binnenkort een nieuwe PC, en mijn oude PC gaat naar mijn zusje.
Aangezien zij niet zoveel weet van computers, heb ik mijn fancontroller er al uitgesloopt :P
Nu probeer ik voor haar een goeie stille PC te maken...
Ik heb nu AMD Cool 'n Quiet aanstaan, en de processor word inderdaad minder heet.
Echter raad AMD aan om de normale AMD koeler of een andere "thermally controlled" koeler op de CPU te zetten, zodat ie dan ook quiet wordt...
Ik vind het echter zonde om de ZM CNPS7700-Cu zomaar weg te doen, en vroeg me af of iemand iets weet waarmee ik hem dan alsnog quiet kan krijgen...

Het liefst een programmatje dat gewoon in de startup kan en waar ze niks aan hoeft te doen...
De specs zijn:
Gigabyte K8VT800 Pro moederbord
AMD 64 3400+
Zahlman CNPS7700-Cu
en een normale casefan van zahlman

Weet iemand zoiets?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Speedfan kan dat bij veel moederborden. Vaak heeft de fabrikant van je moederbord ook wel programma'tjes die dat kunnen regelen. Weet alleen niet of dat bij gigabyte ook zo is. Die lui willen nog wel eens afwijkende technieken gebruiken :(

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

maar als je gewoon cool and quiet uit zet. en je 7700 op 5v laat lopen krijg je volgens mij heeel erg stille en coole pc.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Speedfan werkt inderdaad :)
kan met een gedownloade configuratie de CPU-fan aansturen, systeemfan helaas niet, maarja, die kan ik wel standaard wat lager instellen...

Nu nog de vraag, hoe krijg ik speedfan zo ver standaard in de system-tray te laden als windows start?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 18:53
speedfan on top > klik configure > tab options. Hier is de optie: start minimized (speedfan 4.25). Nu hem alleen nog maar in je registry (onder Run) zetten of in je opstarten map.