Toon posts:

[XP] NTLDR ontbreekt, geen windows geinstalleerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben nieuw op het forum, dus misschien dat deze topic verkeerd geplaatst staat..
ik zit in ieder geval met een probleem.

Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht en deze in mn pc gezet. Vervolgens
startte ik hem op en kreeg ik de volgende foutmelding: " NTLDR ontbreekt druk ctrl alt del om
opnieuw op te starten"

Ik wist niet wat het betekende en ben toen xp maar gaan installeren. Dit lukt alleen niet,
hij kan de ".dll" bestanden niet kopieeren(shell32.dll/url.dll/urlman.dll etc etc) Ten gevolge
hiervan kan windows xp niet geinstalleerd worden.....
Als ik de computer vervolgens weer opnieuw opstart krijg ik weer de volgende foutmelding:
NTLDR ontbreekt druk ctrl........etc

Ik heb al 2 andere (originele) windows xp cd's geprobeerd maar die gaven dezelfde foutmelding(dat de dll bestanden niet gekopieerd kunnen worden)

Op internet is er al veel over dit probleem geschreven, maar de oplossingen die gegeven worden gaan pas op als windows xp "wel" geinstalleerd is, wat bij mij dus niet het geval is.
Ik heb ook al een diskette gemaakt met de volgende bestanden: boot.ini/ntdetect/Ntldr/winnt/winnxp
de pc gaf toen aan dat het een ongeldige systeemdiskette was. .......ik denk dat het niet werkte omdat er bij mij nog geen xp geinstalleerd is.

ik hoop dat jullie hiervoor een oplossing weten

alvast bedankt

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18
Had laatst ook een pc waar sommige dll bestanden niet gekopieerd konden worden. Bleek uiteindelijk een kapotte cd-rom drive te zijn. Daarna geen problemen en kon ik gewoon Xp installeren.

Wie weet is dat het?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Heb je een schijf vervangen of erbij geplaatst, oftewel hoeveel schijven zitten er nu in je systeem? Heb je bij het installeren van XP de schijf gepartitioneerd? Staat de juiste partitie active?
Als je een opstartdiskette wilt maken kan je het beste even kijken op http://www.bootdisk.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even het OS in je topic titel cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je nu totaal twee schijven hebt: Heb je de boot-volgorde dan wel goed staan in het BIOS? Stel het eens zo in:
Boot Device1: HD-0 / windows schijf
Boot Device2: Floppy/CD/DVD
Boot Device3: Floppy/CD/DVD
Boot from other device: Disabled

Maar omdat je de hele tijd foutmeldingen krijgt, lijkt het op een hardware probleem. Test je harde schij(f)(ven) eens op fouten met een tooltje van de harde schijf fabrikant. Van Maxtor is dit bijvoorbeeld Powermax. Test ook het geheugen met memtest86. Nog steeds last van .dll bestanden die niet gekopieerd willen worden: probeer een andere CD/DVD speler.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn oude schijf vervangen door een nieuwe, er zit nu dus 1 harde schijf(hitachi 80 gig) in

Ik heb net opnieuw geprobeerd xp te installeren via mijn cd brander (ipv dvd speler) en ook op deze manier lukte het niet de dll bestanden te kopieren. Ik had nu ook geen partitie aangemaakt, dus 1 schijf van 80 gig geformatteerd als ntls.

Mijn first boot device staat nu op cd rom
en mijn second boot device staat op hdd-0

Ik heb ook al geprobeerd om hdd-0 op first boot device te zetten, maar ik kreeg toen
nog steeds de foutmelding: NTLDR ontbreekt druk.....etc etc.

De harde schijf is net nieuw dus die moet nog goed zijn, maar hoe test je het geheugen?,
Ik heb dat memtest 86 van internet gehaald en op een geformatteerde diskette gezet maar als ik
hem dan op wil starten(first boot device op floppy gezet, anders leest de pc de diskette niet) krijg ik de foutmelding " ongeldige systeemdisketten"

Heb ik dat mem86 misschien verkeerd op de diskette gezet(ik heb gewoon het gedownloade bestand van internet gehaald en en ge-unzipte bestand op de diskette gezet)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oude harde schijf ernog eens ingezet ( mijn pc deed het niet meer en de computerzaak zei dat de harde schijf kapot was)
Ik krijg nu ineens een foutmelding dat het virtueel geheugen onvoldoende is, betekend dit
dat het geheugen kapot is.....en dat dat dit er ook voor zorgt dat de .dll bestanden niet gekopieerd
kunnen worden, en dat het ntldr ontbreekt??
Pagina: 1