Toon posts:

Beeld trilt heel erg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Ik heb een realtek nvidia 6600GT videokaart. Het kaartje heeft al een maand of 3 prima gewerkt. Sinds kort echter, nadat ik een keer een spel had opgestart trilt het beeld heel erg. Voorheen kon ik prima 1600x1200 draaien op 85mhz, maar als ik dat nu doe dan trilt het beeld. Je ziet echt het gehele beeld van links naar rechts bewegen.

Pas als ik de videokaart instel op 1152x867 op 100mhz stopt het trillen bijna helemaal.

Het lijkt geen driver issue te zijn want ik heb de driver handmatig gedeinstalleerd en een nieuwe geinstalleerd. Maar ook bij het opstarten zie je al direct, wanneer hij de bios nog aan het laden is etc dat het beeld trilt. ik heb een andere flatscreen 19" monitor aan mijn pc gehangen, maar deze geeft hetzelfde probleem.

Nu ben ik echter bang dat als ik naar de winkel ga met het kaartje dat je zult zien dat hij daar wel prima werkt en ze kosten in rekening brengen voor het onderzoek.... Heeft iemand een advies over dit probleem, is het misschien toch softwarematig op te lossen?

greetz

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
heb je m in een ander systeem geprobeerd ? misschien iets met je koeling oid

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je niets aan de kabels veranderd? een adapter toegevoegd? Waar staat je computerkast ten opzichte van de monitor?

Bij mij trilt het beeld ook sinds kort, maar dat komt doordat ik een gat in de kast heb gemaakt om een USB en audio connector aan de voorkant te modden.
(bij mij staat de CRT monitor naast de kast)

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 22-08-2005 16:16 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:12:
Hey all,

Ik heb een realtek nvidia 6600GT videokaart.
Realtek maakt geen videokaarten. Wellicht bedoel je Leadtek?
Voorheen kon ik prima 1600x1200 draaien op 85mhz
Het is Hz, niet MHz ;)
Pas als ik de videokaart instel op 1152x867 op 100mhz stopt het trillen bijna helemaal.
Een resolutie is altijd een veelvoud van twee. 867 is een oneven getal. Je bedoelt 864.
Het lijkt geen driver issue te zijn want ik heb de driver handmatig gedeinstalleerd en een nieuwe geinstalleerd.
Heb je ook meerdere, verschillende drivers geprobeerd?
Maar ook bij het opstarten zie je al direct, wanneer hij de bios nog aan het laden is etc dat het beeld trilt.
Wordt de kaart niet gewoon te warm?
ik heb een andere flatscreen 19" monitor aan mijn pc gehangen, maar deze geeft hetzelfde probleem.
Dat kan uitsluiten dat het aan je monitor ligt, of beide beeldschermen hebben hetzelfde probleem.
Probeer nog een andere monitor (liefst ook een CRT).

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Niets aan de kast veranderd, de kast staat onder mijn buro. Drivers lijkt me geen issue omdat het al bij het laden van de bios gebeurd als er nog geen driver geladen is. Temperatuur kan ik me ook niet voorstellen, de Fan is nog steeds goed en mijn metertjes geven nog steeds de juiste temperaturen weer. Daarnaast gebeurd het dus direct als ik de kaart aanzet. Een 3e monitor lijkt me overbodig. Helaas kan ik de kaart niet in een andere pc proberen atm :(

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Als ie het bij het booten al doet, is het duidelijk geen software probleem. Als ie het bij een ander scherm bij het booten ook al doet, ligt het niet aan je scherm.
3 mogelijkheden bijven over: moederbord, voeding (die dingen zorgen voor de raarste problemen), de kaart zelf.

Je hebt zeker niet toevallig wat reserve spullen in de buurt?
Voeding? Andere grafische kaart?
Of die je effe van iemand kan lenen?

1.1Steek eerst andere voeding (voldoende sterk), nog hetzelfde probleem, dan is die het niet. 1.2probleem opgelost: andere voeding kopen...
2.1Steek dan een andere grafische kaart, nog hetzelfde probeem, je moederbord is eraan.
2.2geen probleem meer =>
3.1steek je 6600gt in een andere pc en test die: geen probleem: je moederbord houdt niet meer van je 6600gt: één van de twee vervangen, je mag zelf kiezen welke.
3.2 zelfde probleem: 6600gt is kapot

Veel plezier met het pc'tje knutselen! :P

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
hehe thnx Tets. Ík heb alleen helaas de hardware niet ter beschikking :) Het lijkt iig dus wel een hardwarematig probleem te zijn voornamelijk. Dat is eigenlijk wat ik zeker wilde weten :)

thnx.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vreemd, ik heb vandaag een andere videokaart in mijn systeem gedaan en nog steeds hetzeldfe probleem. Ook mijn monitor is al vervangen, nog steeds dit probleem.. Hoe kan dit nou toch een mobo probleem zijn... als het dat al is...

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Heb je niet toevallig hardware in je computer gebouwd wie een conflict kunnen veroorzaken met je videokaart?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:20
Probeer eens een andere voeding. Wellicht is je voeding niet sterk genoeg. Ook zou het geheugen mogelijk een probleem kunnen spelen, test dat eens met Memtest (www.memtest.org).

Verwijderd

Topicstarter
thnx zal het eens proberen.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:49
magnetisme in de buurt?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

The__Virus schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:30:
Probeer eens een andere voeding. Wellicht is je voeding niet sterk genoeg. Ook zou het geheugen mogelijk een probleem kunnen spelen, test dat eens met Memtest (www.memtest.org).
Grote kans dat dit probleem de voeding is, m'n pa had een Ati Radeon 8500, met een Q-Tec 400Watt voeding, kreeg constant trillend beeld en hij maar afvragen wat het was. Ik heb deze dus vervangen met een HuntKey 400Watt voeding en het probleem was opgelost.
Pagina: 1