Heren,
Verjaardag komt er aan en dit jaar was mijn idee om een negatievenscanner aan te gaan schaffen voor archiveringsdoeleinden. Nu ben ik nooit zo snel met zulk soort dingen, maar nu moet ik toch al een beetje haast gaan maken.
Natuurlijk heb ik verschillende eisen aan het ding
Verder kent iemand nog andere negatiefscanners die hem/haar wel/niet bevallen en waarom?
Schroom ook niet reviews neer te gooien hier
, ik ga ondertussen nog wat verder zoeken.
Dank u
Verjaardag komt er aan en dit jaar was mijn idee om een negatievenscanner aan te gaan schaffen voor archiveringsdoeleinden. Nu ben ik nooit zo snel met zulk soort dingen, maar nu moet ik toch al een beetje haast gaan maken.
Natuurlijk heb ik verschillende eisen aan het ding
- Buget max € 200. Het moet natuurlijk wel leuk blijven en grote kans dat de EOS 300 over een tijd toch ingeruild gaat worden voor een digitale versie;
- Snelheid. Het moet allemaal wel een beetje vlotjes gaan, zodat er ook eens ad-hoc gescand kan worden. Minimaal 4 ppm en de mogelijkheid tot enkele (min 3) negatiefstrookjes tegelijk;
- De foto's op een negatiefstrook moeten als losse image worden opgeleverd, dus niet na de scan nog weer gaan knippen in de scan
Verder kent iemand nog andere negatiefscanners die hem/haar wel/niet bevallen en waarom?
Schroom ook niet reviews neer te gooien hier
Dank u
edit:
Mocht dit beter in FG horen, ik denk het niet omdat ik basale kennis mis, dan aub verplaatsen
Mocht dit beter in FG horen, ik denk het niet omdat ik basale kennis mis, dan aub verplaatsen
[ Voor 4% gewijzigd door Glimi op 22-08-2005 15:57 ]