Toon posts:

.dbf bestand realtime automatisch laden in mysql database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik bezig met het verzorgen van een realtime synchronisatie tussen een dump van een grote database op een externe locatie naar een mobiel apparaat. Dit houdt in:

We hebben toegang tot een .dbf bestand op een externe locatie. We hebben om veiligheidsredenen geen toegang tot de database zelf, enkel tot de dump. Deze dump wordt elke minuut ververst en is dus aardig up to date. Nu willen we dit .dbf bestand automatisch elke minuut in een mysql server laten laden die hier lokaal draait. Zodat als er iets in de grote externe database verandert wordt, dat op de lokale mysql server ook verandert (binnen een minuut). En dan zouden we vervolgens weer met een php scriptje gegevens uit de mysql database weer kunnen geven op een internetpagina.

Alleen lopen we tegen het volgende probleem aan: hoe laat je elke minuut automatisch een .dbf bestand in een mysql database? Bestaat hier software voor, of wellicht een workaround?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels gesproken met het hoofd systeembeheer van het bedrijf waar we mee samenwerken. En hij stelde een ODBC verbinding voor. Nu weet ik dat ODBC bijvoorbeeld Microsoft Acces en mysql kan synchroniseren met behulp van tijdschema's e.d.
Maar kan je met ODBC ook op de een of andere manier een .dbf bestand op een externe locatie als bron selecteren en die dan mbv een tijdschema synchroniseren met een mysql server?