[php] Unlink probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een script die alle foto's uit een bepaalde directory laat zien. Onder elke foto staat dan een select box die men kan aanvinken indien deze verwijderd moet worden. Als men op de knop verwijderen druk moet het volgende gaan draaien:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                    $hoofddir = '../images/nieuws'; // map waar alle andere 'album' mappen instaan. 
                    $directory = $hoofddir."/"; //De map van de foto's die uitgelezen moet worden 
                    if (is_array($select_image)) {   
                       foreach ($select_image as $val) {   
                          if (get_magic_quotes_gpc()) { $val = stripslashes($val); }  
                            list($file, $ext) = explode(".", $val);     
                            $del_org = $file."_thumb".$ext; 
                            unlink($directory . "/" . $del_org);   
                            unlink($directory . "/" . $val);   
                       }   
                    }

Nu werkt dit script niet meer goed sinds ik hem van de hoofd directory verhuisd heb naar de control directory. De foto's staan in een andere directory weer. Ik heb al gezocht op het forum en wat dingen gevonden maar niet de juiste oplossing kunnen vinden. Ik heb alle mappen juist gechomd maar helaas geen resultaat.

Iemand die mij hier verder mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt alle mappen files juist geCHMOD zeg je. Mag ik vragen naar welke waarde? Ik heb namelijk toch stiekem het vermoeden dat je probleem daar zit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 22-08-2005 15:41 . Reden: Sorry, mappen -> files :P ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
777 maar de map waar het bestand in staan die het uitvoerd hoeft toch niet gechmod te worden? Want toen het bestand in de hoofd directory stond werkte het script perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oww ik zie nu ineens dat het ook niet werkt wanneer me script met layout eromheen naar de hoofd directory verhuis. Dus zit daar schijnbaar een foutje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vanaf de document_root werken ($_SERVER['document_root']

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:08:
Gewoon vanaf de document_root werken ($_SERVER['document_root']
En dat is relevant omdat...? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd geen oplossing daar had ik ook al mee zitten rommelen, maar ben er nu dus achter dat het schijnbaar komt doordat ik hem in de layout gezet heb, maar geen idee wat het probleem is.

Volgens mij komt de submit niet eens aan bij de het unlink gedoe.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:49

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:27:
Dat is idd geen oplossing daar had ik ook al mee zitten rommelen, maar ben er nu dus achter dat het schijnbaar komt doordat ik hem in de layout gezet heb, maar geen idee wat het probleem is.

Volgens mij komt de submit niet eens aan bij de het unlink gedoe.
Ga eens debuggen, kijk tot waar je in je code komt, voeg gewoon een stel echo/print statements toe, als je snel een array wil bekijken gebruik van print_r() ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is relevant omdat ...

unlink bij mij wel werkt met bestandsaanduidingen vanaf de document_root en niet met relatieve paden. En als je dus de document_root gebruikt, kun je je script overal in je site-structuur gebruiken :)
Pagina: 1