Gezien mijn testcase van het Noorderzon Festival eigenlijk alleen maar lovende commentaren opleverde, durf ik het nu toch wel aan een showcase te openen. 
Verhaaltje
In het Stadspark hier in Groningen zijn behalve een speeltuin, vijvers, wandelpaden, enz ook een kinderboerderij en een klein hertenkamp. Daar was ik al eens met m'n vriendin gaan kijken, maar aangezien ik toen alleen m'n 50 1.8 bij had, leverde dat niet zo heel veel bijzonders op. Inmiddels heb ik ook een 70-300 en was het eindelijk een beetje zonnig. Dus ik m'n stalen ros gepakt en daarheen gesjeest.
1
Ik kom aan, pak m'n camera en ga op een bankje staan. Vervolgens zie ik: niks
Alle herten staan tussen het hoge gras. Mijn redding volgt al snel in de vorm van een vrouw met kindje met een zak oud brood. De herten lijken voor deze aangename voedselbron een soort 6de zintuig te hebben, want al spoedig komt er een kop boven het gras uit:

2
Het meest nieuwsgierige hert begint een hoop kabaal te maken om ook de rest te waarschuwen voor de komst van voedsel. En inderdaad komen er her en der herten tevoorschijn:

3
Nadat de boterhammer verorberd zijn, gaat het gezelschap in de schaduw gehoor geven aan een after-dinner-dip:

4
Met name de jonkies zijn natuurlijk leuk om te zien:

5
Een oplettende moeder met haar kroost:

6
De activiteit van de kudde is nu nihil, dus tijd voor andere onderwerpen. Het was me onlangs al opgevallen dat duiven bijzondere kleuren kunnen hebben:

7
Of ook gewoon leuk poseren:

8
Ook hanen zijn er, die mij toch ook kunnen boeien met hun agressieve uitstraling:

9
Duidelijk verschil ook tussen de "leider" op foto 8 en deze zwakste van de groep:

10
Nog een laatste overzicht van het terrein:
Verhaaltje
In het Stadspark hier in Groningen zijn behalve een speeltuin, vijvers, wandelpaden, enz ook een kinderboerderij en een klein hertenkamp. Daar was ik al eens met m'n vriendin gaan kijken, maar aangezien ik toen alleen m'n 50 1.8 bij had, leverde dat niet zo heel veel bijzonders op. Inmiddels heb ik ook een 70-300 en was het eindelijk een beetje zonnig. Dus ik m'n stalen ros gepakt en daarheen gesjeest.
1
Ik kom aan, pak m'n camera en ga op een bankje staan. Vervolgens zie ik: niks

2
Het meest nieuwsgierige hert begint een hoop kabaal te maken om ook de rest te waarschuwen voor de komst van voedsel. En inderdaad komen er her en der herten tevoorschijn:

3
Nadat de boterhammer verorberd zijn, gaat het gezelschap in de schaduw gehoor geven aan een after-dinner-dip:

4
Met name de jonkies zijn natuurlijk leuk om te zien:

5
Een oplettende moeder met haar kroost:

6
De activiteit van de kudde is nu nihil, dus tijd voor andere onderwerpen. Het was me onlangs al opgevallen dat duiven bijzondere kleuren kunnen hebben:

7
Of ook gewoon leuk poseren:

8
Ook hanen zijn er, die mij toch ook kunnen boeien met hun agressieve uitstraling:

9
Duidelijk verschil ook tussen de "leider" op foto 8 en deze zwakste van de groep:

10
Nog een laatste overzicht van het terrein:

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnGizmo op 22-08-2005 16:33 ]