Toon posts:

[XP] Defragmentatie klopt voor geen meter*

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt aangegeven dat slechts 2% van de bestanden gefragmenteerd is, terwijl 99% van de data op mijn schijf rood aangegeven is (gefragmenteerd). Er staat ook dat er 67% vrije ruimte is terwijl de grafiek aangeeft dat er slechts iets minder dan de helft vrije ruimte is. Ik vermoed dat de weergave niet klopt, maar bij andere schijven klopt het wel, wat kan het probleem zijn?

Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/3277/jpg4mr.jpg

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Misschien zit er een nog vrije "witte" ruimte tussen de gefragmenteerde bestanden, die je niet ziet door de rode streepjes. Ik denk dat als je alles data zou "consolideren" je wel de 67/33 verhouding zou krijgen.

En idem, je hebt kans dat de bestanden die WEL gefragmenteerd zijn zo gefragmenteerd zijn dat ze over je hele schijf staan, en zo alles rood kleuren.

Ik denk iig dat dat grafiekje een beetje vertekend beeld geeft.

specs

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik denk dat je sowieso beter een andere defrag tool kan gebruiken.
windows defrag is over het algemeen niet zo efficient en rete traag.

meestal hebben andere tools ook een wat betere grafiekweergave (bijvoorbeeld O&O Defrag)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat dat de vrije ruimte 0% gefragmenteerd is, dat is dat witte stuk rechts, dus er kan geen vrije ruimte tussen de data staan, alvast geen 17% (67-50) in het geval dat 0.4 zou afgerond zijn naar 0.

En hoe kan 2% rood 98% blauw overlappen? Het lijkt wel of rood en blauw gewoon omgekeerd zijn.