Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Op zocht naar GSM sim card editor proggie

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Hoi,

Ik heb zo'n SIM card reader gekocht, met de bedoeling om er dus de SIM card van mijn GSM mee te beheren. Helaas ben ik zo stom geweest om zo'n "eigen" product te kopen van één van de Belgische providers, en weigert het pakket om zijn ding te doen met een SIM card van een andere Belgische provider. (had ik eigenlijk kunnen weten! :() Ik kan dus met andere woorden bijvoorbeeld niet al mijn contacten van de ene SIM card naar de andere copiëren als niet beide SIM cards van de provider Mobistar zijn. :(

Mijn vraag is dus vrij eenvoudig: heeft er iemand weet van één of ander universeel proggie die dit wel (en liefst gratis) kan? Ik heb er al eentje gevonden, nl. GSM link van Nedsoft, maar dat ding kost 45 euro en dat vind ik er toch wel wat teveel aan. Op zich is dit een vrij simpel programma. Al wat het moet kunnen is de contacten beheren, eventueel ook de SMS'en, en de boel kunnen copiëren tussen SIM kaarten onderling, ongeacht de provider.

Kan iemand mij helpen?

Dank!!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
Welke telefoon heb je?
als je een nokia heb kan je dat via de nokia software doen (moet je wel een kabel hebben)...

• BartDG
Heb inderdaad een Nokia. 6260 om precies te zijn. Maar moet toegeven dat ik die bijgeleverde software nog nooit geïnstalleerd heb. Mijn vorig GSM was een 7610, en daarvan werkte die software voor geen meter. Daarom waarschijnlijk heb ik het van dit toestel nog niet geprobeerd.

Maar dat ga ik nu wel doen. Bedankt!

Verwijderd

Ik heb bij een bedrijfje via ebay een usbstick gekocht waarmee je simkaarten kan beschrijven en uitlezen. Werkt prima en kost 15 euro. Het was overigens een NL bedrijf.

• BartDG
Ja, ik heb ook al zo'n aanbieding gezien, maar dat is niet echt wat ik zoek. De SIM card reader heb ik al (én betaald!), en die werkt goed. Helaas enkel maar met Mobistar SIM kaarten. Het ontbreekt me dus in feite enkel maar aan de software die wél universeel werkt voor alle kaarten.

• BartDG
Thx!
Ga ik onmiddellijk eens mee aan de slag!

Verwijderd

Archeon schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:28:
Thx!
Ga ik onmiddellijk eens mee aan de slag!
Is het nog gelukt met dit proggie?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:01:
Ik heb bij een bedrijfje via ebay een usbstick gekocht waarmee je simkaarten kan beschrijven en uitlezen. Werkt prima en kost 15 euro. Het was overigens een NL bedrijf.
Heb je hier toevallig meer info over? Link naar de ebay advertentie/bedrijf?
Voor mijn werk zoeken we eigenlijk nog een sim backup systeem.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1