Oververhitting 1U server

Pagina: 1
Acties:
  • 1.303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Mijn 1U server heeft sinds kort oververhittingsproblemen. De temperatuur loopt na paar minuten in de BIOs op tot 83+ graden C. De CPU fan draait gewoon (ong. 5800 toeren).
Als ik 'm niet in de serverkast stop is dit al een probleem, laat staan in de rackkast.

De Mobo temp is 30 graden dus dat gaat wel. Wat zou de oplossing zijn voor dit probleem? Server is < jaar oud dus nog volledige garantie.

CPU is P4 2,8 op een uAtx mobo.

Cogito Ergo Credo

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zit de heatsink nog wel goed bevestigd? check ook even de hoeveelheid koelpasta :). Ik neem aan dat het een Prescott is?

Logius | Somda | Twitter

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wordt de cpu ook echt zo warm? (testen door aan de heatsink te voelen). Kan ook gewoon een brak bios zijn dat verkeerde gegevens uitspuugt? Toevallig bios niet recentelijk geupdate?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06

FvH

Aan het typen...

Check inderdeaad even of je koelblok nog goed vast zit. Overdrijf niet met koelpasta. Teveel werkt ook niet goed.

Check verder eens of je koelblok je kast niet raakt. Kan de fan v.d. cpu cooler wel goed blazen? Niet helemaal ingebouwd?

Als het altijd goed gewerkt heeft, ga dan eens na wat je laatste wijzigingen waren.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Koelblok zit volgens mij prima vast. Het is idd een prescott en voor zo ver ik kan zien is de BIOS informatie accuraat, de server valt namelijk zo af en toe gewoon uit. De koeler zat er nog keurig op en er zat nog aardig wat smurrie tussen, ik doe er nu ff nieuwe smurrie tussen en kijk dan nog ff...

De koeler is gewoon volgens spec's voor een 1U geval, hij draaide ook vanaf november vorig jaar gewoon goed (behalve hdd problemen, maar die waren ook niet meer aan de orde na vervanging). Helaas is leverancier ActiveMinds en op webhostingtalk zie ik daar allerlei rare verhalen over: ik kan ze ook neit telefonisch bereiken, steeds in gesprek.

[ Voor 37% gewijzigd door jopiek op 22-08-2005 14:45 ]

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
nieuwe thermal past er op gedaan, helaas loopt de temperatuur nog steeds op tot 75+

Cogito Ergo Credo

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Voel eens met je vinger aan de heatsink ,want met 83 gr moet je echt wel wat voelen if not > brakke sensor

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
HerbyNL schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:29:
Voel eens met je vinger aan de heatsink ,want met 83 gr moet je echt wel wat voelen if not > brakke sensor
Door de buitenwand van de kast heen is het als nauwelijks aan te raken, dus die sensor is helaas wel goed. En ActiveMinds is zo te zien met de noorderzon vertrokken, nummer is afgesloten en kvk nummer is ook niet meer te vinden...

Cogito Ergo Credo

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je het systeem met de "kap eraf" laat draaien, draaien dan alle fans wel? (of mss van die "liggende" fans, blowers?).

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Kippenijzer schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:36:
Als je het systeem met de "kap eraf" laat draaien, draaien dan alle fans wel? (of mss van die "liggende" fans, blowers?).
Inderdaad. Het idee met die 1U koelers is dat er een flinke airflow (zeg maar een soort windtunnel) moet zijn om de warme lucht voldoende af te voeren. Vaak gaat dit gepaard met veel herrie :) Zo'n 1U koelblokje is namelijk vergeleken met de reguliere Intel koeler niet bepaald groot.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
biobak schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:41:
[...]

Inderdaad. Het idee met die 1U koelers is dat er een flinke airflow (zeg maar een soort windtunnel) moet zijn om de warme lucht voldoende af te voeren. Vaak gaat dit gepaard met veel herrie :) Zo'n 1U koelblokje is namelijk vergeleken met de reguliere Intel koeler niet bepaald groot.
Alles drait en produceert de gebruikelijke 1U prokkeherrie, voor zo ver ik kan nagaan is ActiveMinds met de noorderzon vertrokken :'(

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter

Cogito Ergo Credo

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

te hoge core voltage ingesteld in de bios?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kunt je bios even op default instellingen zetten...

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

FireWurX schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:50:
te hoge core voltage ingesteld in de bios?
met een server begin je niet op die manier te klooien...

Waar ik m'n vakantiejob deed, gebruikten we SuperMicro servers, met Intel proc's. De meegeleverde 1U koelers werden niet gebruikt, maar wel stevigere Intel(?) koelers. daarvoor zaten dan 2 knoerten van blowers, die behoorlijk wat lucht verplaatsten: resultaat +- 40°C

ik zoek ff een plaatje
http://www.supermicro.com/products/system/1U/
bovenaan in de banner

[ Voor 8% gewijzigd door H!GHGuY op 22-08-2005 18:00 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb de BIOS instellingen ff terug gezet, alleen vaag, want hij zit normaal gewoon gerackmount en zonder toetsenbord, muis en scherm kom je niet makkelijk in de BIOS, dus kan me niet voorstellen dat ie per ongeluk overgeclocked is...

Met case open blijft ie nu op 47 graden (idle in bios)

Case weer dicht gedaan, temp loopt nu vrij snel weer op...

[ Voor 21% gewijzigd door jopiek op 22-08-2005 18:03 ]

Cogito Ergo Credo

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jopiek schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:00:
Ik heb de BIOS instellingen ff terug gezet, alleen vaag, want hij zit normaal gewoon gerackmount en zonder toetsenbord, muis en scherm kom je niet makkelijk in de BIOS, dus kan me niet voorstellen dat ie per ongeluk overgeclocked is...

Met case open blijft ie nu op 47 graden (idle in bios)

Case weer dicht gedaan, temp loopt nu vrij snel weer op...
dan lijkt het alsof er niet genoeg airflow is in de case... stoffilters schoon?
blowers wel OK?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Kan het niet zijn dat die cooler gewoon niet goed doet? Want op de site van Thermaltake staat: Application for INTEL P4 478 PIN 1U Rack Mount system up to 2.6GHz. En ik lees ook dat je een prescott, heethoofd hebt, dus misschien kan het daaraan liggen...

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 21:02
Een vriend van mij had ook last van een mobo die zelf wel de corevoltage kon bepalen, gevolg was 1.7volt op een AMD 2600+ die vervolgens 70 graden idle was. Controleer het en stel 't evt handmatig even in.. Het lijkt me dat de fan e.d. het probleem niet is. Controleer ook eens of de casefans die de lucht moeten verplaatsen niet geblokeerd worden.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
jopiek schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:00:
... want hij zit normaal gewoon gerackmount en zonder toetsenbord, muis en scherm ...
Is er aan de achterkant van het rack ook genoeg ruimte voor ventilatie? Als de temperatuur stabiel blijft met open case en bij dichte case juist oploopt lijkt het inderdaad op een probleem met de airflow c.q. een gebrek daaraan, zelfs al draaien al je fans op volle snelheid, dan nog zal dat weinig helpen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
Je moet een koeler hebben als bovenaan deze pagina
http://www.rackmountmart.com/html/cF.htm

Zo'n blok als je nu hebt kan gewoon geen lucht aanzuigen in 1U, wat ze ook zeggen. Wat je nog kan doen als oplossing is die plakpootjes die je onder je moederbord kan doen (die rubberen kegeltjes) voor 2/3 afknippen en die op de hoeken van de fan plakken om het deksel toch nog enigszins vrij te houden van fan. Dit is echter een niet zo mooie oplossing maar kan wel tijdelijk werken. Ga vervolgens op zoek naar een fatsoenlijk blok. Met dat blokje wat jij hebt houden we in de zaak waar ik werk niet eens een celeron fris in 1U. Het voldoet gewoon domweg niet in een wat goedkopere 1U kast zonder de enorme straaljager fans in het midden (lees: chieftec kast).

edit: ze zijn er nog iets bruter (met grotere fan) maar daar kan ik geen url van vinden momenteel.. ik zoek nog ff..

deze heb ik volgens mij wel gebruikt:
http://www.thermaltake.co...tbu/cl-p0098/cl-p0098.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Korvaag op 22-08-2005 18:23 ]

UNOX: The worst operating system

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:24

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Je hebt een standaard moederbord gebruikt gok ik zo ?? Ik heb dit probleem namelijk zelf ook gehad met een productiemachine. Wij hebben het moederbord vervangen (was ook een standaard ding) en extra fans ingebouwd.

Voornaamste is dat je naar je moederbord kijkt. Eigenlijk alle standaard ATX borden hebben de geheugenbanken dusdanig geplaatst dat deze in een 1U kast de luchtstroom tegenhouden. Supermicro-borden hebben de geheugensleuven echter een kwartslag gedraaid waardoor er geen blokkade meer is van de luchtstroom. Scheelde ons een heleboel gedonder (heen en weer rijden naar A'dam vanuit Groningen midden in de nacht is niet alles hoor :p). Nadeel is wel dat de bordjes al snel over de 250 Euro zitten....

Asus heeft ze ook wel zie ik nu, zijn iets goedkoper (vanaf € 190 ongeveer)

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GQEA76& dus bijvoorbeeld, hier zitten de geheugensleuven een kwartslag gedraaid :)

[ Voor 14% gewijzigd door lameeuw op 22-08-2005 18:42 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Mja, geheugen zit er mooi voor ja, is idd een standaard mobo, we iets van uATX (maar langwerpig dus nog kleiner gok ik, het is een Asrock, maar kan niet vinden welke...

Dit is het mobo:

http://www.asrock.com/product/product_gepro-m2.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/product/images/GEPRO-HT_R3_F_S.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door jopiek op 22-08-2005 18:45 ]

Cogito Ergo Credo

• lameeuw

lameeuw

Was ik al bang voor dat het een standaard bord is. Ik kan je (uit eigen ervaring) alleen maar aanraden een ander bord te kopen vrees ik (zie ook mijn vorige post met voorbeeld). Wij hebben in eerste instantie nog geprobeerd de luchtstroom wat te geleiden d.m.v. kartonnetjes..... maar dat leverde geen bal op. Of een andere mogelijkheid.... een 2U kast.... maar dan zit je waarschijnlijk weer aan het hoger worden van je colocatie-kosten.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
lameeuw schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:51:
Was ik al bang voor dat het een standaard bord is. Ik kan je (uit eigen ervaring) alleen maar aanraden een ander bord te kopen vrees ik (zie ook mijn vorige post met voorbeeld). Wij hebben in eerste instantie nog geprobeerd de luchtstroom wat te geleiden d.m.v. kartonnetjes..... maar dat leverde geen bal op. Of een andere mogelijkheid.... een 2U kast.... maar dan zit je waarschijnlijk weer aan het hoger worden van je colocatie-kosten.
Maar dat bord dat je liet zien is een ATX ipv uATX :s

Cogito Ergo Credo

• lameeuw

lameeuw

jopiek schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:24:
[...]

Maar dat bord dat je liet zien is een ATX ipv uATX :s
euhmmm, maakt dat nog wat uit dan ?? :p daarbij zijn er geen uATX borden te krijgen met de geheugensleuven een kwartslag gedraaid zover ik heb kunnen achterhalen. En daarbij, wat maakt het verschil eigenlijk ?? ATX is groter jah, maar zou in iedere 1U kast moeten passen ??

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
lameeuw schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:30:
[...]

euhmmm, maakt dat nog wat uit dan ?? :p daarbij zijn er geen uATX borden te krijgen met de geheugensleuven een kwartslag gedraaid zover ik heb kunnen achterhalen. En daarbij, wat maakt het verschil eigenlijk ?? ATX is groter jah, maar zou in iedere 1U kast moeten passen ??
Mja, heb het nagemeten en het kan idd! Had dat neit gedacht, maar goed...

Cogito Ergo Credo

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Als coloboer kan ik je vertellen dat je een Prescot 2.8 Ghz enkel kwijt kunt in een 1U SuperMicro of Chenbro. Chieftecs met geen mogelijkheid (tenzij je de duurdere 1U hebt) en Thermaltake koelers voldoen helaas niet.

Je kan eens kijken naar een Intel serverbordje inclusief een CoolerMaster 1U koeler.

Of je moet een coloboer hebben die je niet zoveel meer berekend voor een 2U doos, en dat je dan een 2U rackmount kan nemen.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik zou op zich wel een 2U server kunnen nemen, maar is het dan nodig om ook mobo en koeler te vervangen?

Zo ja, welke koeler heb ik dan nodig voor een p4 socket 478???

En wat te denken van een Chenbro RM11702 (1U)

[ Voor 13% gewijzigd door jopiek op 22-08-2005 22:00 ]

Cogito Ergo Credo

• lameeuw

lameeuw

vanke014 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:18:
Als coloboer kan ik je vertellen dat je een Prescot 2.8 Ghz enkel kwijt kunt in een 1U SuperMicro of Chenbro. Chieftecs met geen mogelijkheid (tenzij je de duurdere 1U hebt) en Thermaltake koelers voldoen helaas niet.

Je kan eens kijken naar een Intel serverbordje inclusief een CoolerMaster 1U koeler.

Of je moet een coloboer hebben die je niet zoveel meer berekend voor een 2U doos, en dat je dan een 2U rackmount kan nemen.
Chieftec KASTEN is geen probleem, wij hebben een 2,6 GHz P4-heethoofd in een chieftec doos van Eur. 160 inkoop (bedrijfsmatig dan natuurlijk ;) ) Chieftec 19" 1U Rackmount case type UNC-110S-W, 300 Watt voeding. Of dit nou de duurdere is weet ik niet, maar het Supermicro bordje heeft wonderen gedaan. Als koeler gebruiken wij de Thermaltake 1U CPU-cooler voor socket 478 - geschikt voor P4 tot 2.6Ghz. Nu maakt het natuurlijk wel uit dat wij een 2,6 GHz hebben en geen 2,8, maar ik denk dat de cooler niet de hoofdmoot is voor de problemen.

Een andere kast zal ook niet zoveel uithalen denk ik, en als je dan toch wilt investeren zou ik eerst voor een ander moederbord gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door lameeuw op 22-08-2005 23:08 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
Je hebt twee problemen een koeler die niet ideaal is voor 1u en een mobo wat nog eens een muur van dimm's in de airflow heeft.

Fix een van de twee en dan heb je waarschijnlijk geen probleem meer.
Ik zou eerst voor het mobo kiezen om te fixen

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
maar ik heb een thermaltake cooler en waar kan ik een betere cooler krijgen? Deze is idd wel erg hoog voor een 1U kast dus dat ie zich zo'n beetje vast zuigt verbaast me niets...

Probleem is, die coolers zijn niet makkelijk verkrijgbaar, of je krijgt 2u coolers of ze zijn niet geschikt voor 478 sockets.

[ Voor 28% gewijzigd door jopiek op 23-08-2005 09:11 ]

Cogito Ergo Credo

• megaman144
  • Laatst online: 25-05 15:54

megaman144

waarom ik weet het niet

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Mja, de website wel, zullen ze nog wel niet afgekickt zijn, telno is opgeheven, daarnaast kan ik ze niet meer in KvK register vinden, en kijk maar eens op webhostingtalk, daar staat de reden ook wel...

En trouwens, het is wel ff een beetje heel erg offtopic, als ik het direct via hun kon regelen dat deed ik dat meteen uiteraard :/

[ Voor 17% gewijzigd door jopiek op 23-08-2005 09:23 ]

Cogito Ergo Credo

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 00:54
Denk dat het probleem (naast de in de weg zittende DIMMS), vooral aan de Thermaltake ligt. In 1U is het gewoon niet slim om een dergelijke fan te gebruiken.

Veel beter werken de "slakkenhuiskoelertjes": deze hoeven niet "lucht door de deksel heen te zuigen". Voorbeeldje van hoe het wel moet (mijns inziens :+)

Offtopic: wie denkt eraan om een asrock bordje in een server te proppen |:(

Love Hardware!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Sjeepee schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:27:
Denk dat het probleem (naast de in de weg zittende DIMMS), vooral aan de Thermaltake ligt. In 1U is het gewoon niet slim om een dergelijke fan te gebruiken.

Veel beter werken de "slakkenhuiskoelertjes": deze hoeven niet "lucht door de deksel heen te zuigen". Voorbeeldje van hoe het wel moet (mijns inziens :+)

Offtopic: wie denkt eraan om een asrock bordje in een server te proppen |:(
Mja, het was een relatief goedkoop (486,71 eur) servertje, maar ja, goedkoop is wel eens duurkoop...

Die koeler heeft SallandAutomatisering iig, moet ik toch nog naar toe...

Wellicht kunnen ze direct de Asus PSCH-SR/IDE voor me bestellen, deze heeft de DIMM's er niet recht voor staan iig...

[ Voor 10% gewijzigd door jopiek op 23-08-2005 09:46 ]

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ik heb zo juist een Nexus Technology SPA-4029 Server Cooler Koper en Asus PSCH-SR, SATA besteld bij Salland Automatisering, daarmee hoop ik dat de problemen opgelost zullen zijn, harstikke bedankt voor jullie hulp iig!

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Wel een slechte zaak, trouwens.
Ik kon Activeminds trouwens wel vinden, maar om je vermoedens te bevestigen:

* ActiveMinds 08122645 0000
Huttenwal 31 A, 7462AB Rijssen

* = Vestiging is opgeheven, ontbonden of verplaatst.

Maar goed, je hebt het probleem al opgelost..

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:59:
Wel een slechte zaak, trouwens.
Ik kon Activeminds trouwens wel vinden, maar om je vermoedens te bevestigen:

* ActiveMinds 08122645 0000
Huttenwal 31 A, 7462AB Rijssen

* = Vestiging is opgeheven, ontbonden of verplaatst.

Maar goed, je hebt het probleem al opgelost..
Nou ja, behalve dan dat ik met een moederbordje blijf zitten, maar goed markt.utwente.nl :)

Cogito Ergo Credo

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
vanke014 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:18:

Ben ik niet met je eens. Wij leveren 3.0 ghz. uit met Asus p4p800-mx (met geheugen sloten overdwars) in een chieftec kast met zo'n radial fan blok. Gaat prima.

UNOX: The worst operating system

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
In 1U heb je nou eenmaal de minste problemen met mobo's die rackmount gemaakt zijn. Dat betekent automatisch geheugen overdwars.

Dat iets kan betekent niet meteen dat het verstandig is.

[ Voor 21% gewijzigd door leonbong op 24-08-2005 00:06 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44
Geheel offtopic, waar heb je die server zo goedkoop vandaan?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sjeepee schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:27:Offtopic: wie denkt eraan om een asrock bordje in een server te proppen |:(
Niet om een of ander, maar Asrock is dan misschien wel cheap. Het is niet per definitie rotzooi. Kijk maar eens naar deze stats pagina. Stopverf heeft een uptime van 427 dagen op een elcheapo Asrock bordje en een nog goedkopere voeding ;)

Maar ik denk dat als je een beetje plezier van een 1U server wilt hebben je er gewoon wat meer in moet investeren. Zo'n behuizing is nou eenmaal moeilijk koel te houden.

Verwijderd

Als cpukoeler heb ik met deze 1u coolermaster hele goede ervaringen.

http://www.mentor-distrib...aster/1u/e1u-n7bcc-03.gif

en mocht je dan van kast willen wisselen lijkt me de chenbro 123xx wijzer dan de 117xx aangezien deze een in lengte verstelbaar slakkenhuis heeft, ik garandeer je dan het einde van alle koelingproblemen tot zeker 3.2 ghz.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Vinnienerd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:14:
Geheel offtopic, waar heb je die server zo goedkoop vandaan?
Lees topic zou ik zeggen :/
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 01:03:
Als cpukoeler heb ik met deze 1u coolermaster hele goede ervaringen.

http://www.mentor-distrib...aster/1u/e1u-n7bcc-03.gif

en mocht je dan van kast willen wisselen lijkt me de chenbro 123xx wijzer dan de 117xx aangezien deze een in lengte verstelbaar slakkenhuis heeft, ik garandeer je dan het einde van alle koelingproblemen tot zeker 3.2 ghz.
Ik hoop dat het met nieuwe koeler en mobo gewoon opgelost zal zijn, anders wordt het helemaal dure grap (verdubbeling van de prijs :|)

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1