Toon posts:

Rubberen rand voor Window Mod ?

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik zo'n rubberen rand kan halen om mijn uitgezaagde window netjes af te werken ??

Bij de Gamma hier in Eindhoven hadden ze het niet, bij De Groenen ook niet, en ook niet bij de Tefra, maar waar wel ?

alvast bedankt !
M@ZzeL

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
* Daan zoekt het ook.
Kan het echt nergens vinden, en das frustrerend.. :(.

Verwijderd

De oude bussen hebben het ook om het glas zitten... sloop het daaruit >:)

Verwijderd

Wat dacht je van een autosloperij

• Daan
Zou kunne ja..

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47

Spooksel

Spooksel!

enigzins is het jammer dat die rubberen randen voor autoruiten zo debiel breed zijn, das IMHO niet echt mooi...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Heeft het wel gevonden, zie ook de casemod pics van hem!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/92527

Dit kun je bij de carroserie-zaak(kutword)
halen en heet KLEM-BIES (bies is randje),en koste bij COMPAAN in ASSEN 5,95 per meter:) het is helaas dus een uprofiel en je glas moet erachter, maar dat is geen probleem en lijkt ook prima (zie ook de fotos), verder heb ik bij alle denkbare zaken lopen informeren, maar dit is het enige wat het er dischte bijkomt :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Je hebt ook H-profielen, waar dan ook weer een pees in moet om de boel definitief strak vast te zetten, zouden bij automaterialen zaken en bij watersport winkels (op bestelling ) leverbaar moeten zijn.

Zijn alleen inderdaad jammerlijk dik.

Verwijderd

Zou een oude wasmachine niet wat rubbere afdichtingen hebben ?

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt allemaal...
ik vind het trouwens wel belabberd dat ze dit soort dingen niet gewoon in de winkel verkopen joh :(

lijkt me toch dat het ook voor andere dingen best nuttig is !?
maarja, dat zal dan alleen ik vinden denk ik ;)

iig bedankt !

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Als iemand me zo een ding kan opsturen, zeg maar wat het me gaat kosten, H-profiel, 1mm aan de ene kant, 2 aan de andere, of iets in deze aard natuurlijk, ik woon in Belgie, maar dat mag geen probleem vormen denk ik eh, dus als je iets weet, zet dan een reply, dan kan ineens iedereen bestellen :P

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Arrrgh ik ben net bij de CARRSOSERIE zaak geweest :) Hadden ze het niet die morron's ze wisten niet eens wat het was :(
Ik ga nu heel hard :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

• PsYgHo
Op maandag 15 januari 2001 16:55 schreef SaURoN het volgende:
Arrrgh ik ben net bij de CARRSOSERIE zaak geweest :) Hadden ze het niet die morron's ze wisten niet eens wat het was :(
Ik ga nu heel hard :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Moet haast wel.. mischien het het daar anders..maar ja, mischien kan COMPAAN in ASSEN het opsturen, anderskom je het halen in assen als je dicht bij woont ?

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• SaURoN
  • Niet online
Woon niet dicht bij assen :(
Maar ik heb ze net gebelt ben 15 keer doorverbonden totdat iemand het wel wist wat het was |:(
Hij had het bij FOrmido :? (d8 dat ze het daar niet hadden) gehaalt voor zijn pc zegt hij :)
Dus ik zo, ach nee toch daar voor heb ik het ook nodig dus morgen ff formido bezoek vereren of ze dat nog hebben

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
en als je niet dichtbij woont?

-

Verwijderd

ben ook wel benieuwd waar je die zoals kunt halen.......... (H-profiel dan)
niet te dik..... gewoon goede maat 8-)

Verwijderd

Misschien kan je hier iets bestellen :
http://rubberfabriek-hada.nl/ of
http://www.technirub.nl/profielen.html

Verwijderd

moet ook bij een elektro groothandel tekoop zijn. wordt namelijk wel eens gebruikt om scherpe randen van kabelgoten af te dekken.

• PsYgHo
Op maandag 15 januari 2001 17:08 schreef SaURoN het volgende:
Woon niet dicht bij assen :(
Maar ik heb ze net gebelt ben 15 keer doorverbonden totdat iemand het wel wist wat het was |:(
Hij had het bij FOrmido :? (d8 dat ze het daar niet hadden) gehaalt voor zijn pc zegt hij :)
Dus ik zo, ach nee toch daar voor heb ik het ook nodig dus morgen ff formido bezoek vereren of ze dat nog hebben
Heb je COMPAAN GROEP ASSEN gebeld?.. en die hadden het niet?.. dan kan niet, !!!

• Rickstah
  • Laatst online: 17-08 12:15
eejj,......neefmans !! (TRoZZ dan :P)

ik weet ook niet waar ze te krijgen zijn,......maar je kan het hier wel ff proberen !! aan die gast vragen !!

mzzl,...xie je!

Verwijderd

Op de volgende site is de volledige set te bestellen, wel wat prijzig maar dan heb je ook wel wat...

http://www.thinkgeek.com

---
Who?? Me??

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:46
zou iemand misschien ff een duidelijke foto of plaatje kunnen posten want mijn vader kan er denk wel aankomen maar hij weet alleen niet wat ik bedoel dus................

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Heb ff met technirub contact opgenomen, maar dat is dus niets goed geworden, ze hebben me wel 2 adressen in antwerpen gegeven, daar ga ik nu ff horen of dat iets is, als het goed is, zal ik het ff melden, dan kun je wel ff bestellingen doen.

• Rickstah
  • Laatst online: 17-08 12:15
Op dinsdag 16 januari 2001 16:31 schreef -AuTnoR- het volgende:zou iemand misschien ff een duidelijke foto of plaatje kunnen posten want mijn vader kan er denk wel aankomen maar hij weet alleen niet wat ik bedoel dus................
bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/2.jpg

Verwijderd

Hier nog een paar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/cc_656_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/cc_581_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/cc_308_2.jpg

• Daan
Die middelste case die Alchemy heb gepost is een kast van 1000,-.
Die zou ik niet zo maar ff gaan modden.. :P

Maar goed, hij's wel mooi.. :9~

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...
Tsja, morgen maar ff naar de Formido dan, daar ff proberen. :?
Want ik heb er al een heel netjes plexi inzitten dus ik vind het nogal zonde om zo'n hele set te kopen..
Naja, in ieder geval senks allemaal.
zal proberen volgende week pix te posten 8-)
.M@ZzeL.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57
nou. als iemand het bij de formido kan vinden dan hoor ik het wel :)

(ben te lui om zelf te zoeken..)

Have a wheelie good weekend!

• Denhomer

Denhomer

Doh !

OK, aan iedereen ff zeggen wat eigenlijk de echte raamrubbers zijn he, want bij het zien van die plaatjes denk ik echt wel dat sommigen het niet snappen.

Het is GEEN U og H profiel, maar dit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/denhomer/pees.gif
Dit ding noemen ze dus raam of peesprofiel.

• FragDaddy
  • Laatst online: 17:57
een U profiel vinnik ook best hoor.. (is makkelijker omdat je plexiglas raampje dan niet EXACT op maat hoeft te zijn.)

en dat gaat met de wilde idee'en die ik in mijn hoofd heb zitten namelijk niet ECHT lukken :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Bij die technirub, hebben ze inderdaad die profielen, maar een posts geleden zei 'denhomer' dat ie contact had gehad met hun, en dat er niets uit kwam....

Maar dat pees/raamprofiel (van die tekening) leek wel er op die van pcmods-kit, en die is speciaal voor dit werk....

kijk op:
http://www.technirub.nl/assortiment/profielen/peesprof.html

voor de maten!

ik denk dat deze het meest geschikt is:
Peesprofiel/raamprofiel 26 18 5 3 5
(omschrijving Totale breedte Totale dikte Dam Ruitdikte Plaatdikte)

moeten we alleen nog een ronde slang vinden van 5 mm om die in de dam te steken.... snap iedereen het nog? (3 mm ruitdikte is dan voor je kastkant en 5 mm plexiglas, klaar) :)

kijk anders ff hier: (de uitleg van de kit van pcmods), snap je het misschien beter:

http://www.virtualhideout.net/guides/pcmods_windowkit/index.shtml

Maar die kit van pcmod kost bij de: http://www.theoverclockingstore.co.uk/ (de dealer voor Engeland) bijna 23 pond = fl. 82,80 voor een rubbere profiel, strip, instructie en plexiglas... beetje duur, en pcmod verstuur zelf niet mee naar europa toe, dus dan zit je bij de Engelse...

Ze hebben bij pcmods wel 3 (91,4cm) en 6 (182,3cm) foot rubbere profielen, respectievelijk $ 14,95 (fl. 37,37) en $ 29,95 (fl. 77,87) Allemaal een beetje duur op deze manier...kunnen we niet beter een profiel op maat laten maken door technirub? Op hun site staat dat er voor onder de 100 piek profielen gemaakt kunnen worden...met een man of 4/5/6 is het zeker te doen.....

Wie doet mee? :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 16 januari 2001 20:54 schreef Denhomer het volgende:
OK, aan iedereen ff zeggen wat eigenlijk de echte raamrubbers zijn he, want bij het zien van die plaatjes denk ik echt wel dat sommigen het niet snappen.

Het is GEEN U og H profiel, maar dit:
[afbeelding]
Dit ding noemen ze dus raam of peesprofiel.
ik hoef geen 2 plexiglas platen te plaatsen in mijn case.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/denhomer/pees.gif

ok je hebt dus 3 gaten. 3. de linker voor de plexiglas. de rechter voor de case. en de bovenste :?¿?:?¿?:??¿?:?

Verwijderd

links voor plexglas, rechts voor kast, boven voor bevestiging... daar pleur je een 4mm snoer in en zo blijft alles goed zitten

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

en waar zou je dit dan kunnen krijgen??
en zit dat snoer erbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/hccnet2000/webcam/peer.JPG

dat witte dat moet eruit. maar zou ik daarvoor toch een profiel ervoor kunnen gebruiken?¿?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

reageer ff of het zou lukken als ik bij dit ontwerp een rubberen rand er tussen zou kunnen stoppen.

Verwijderd

die gewone u profiel kennen ze in belgie onder de naam carrosserierubber en is bij elke carrosserie zaak te koop....
en voor alle belgen die het niet kunnen winden ! als jullie in de buurt van vilvoorde wonen kan ik wel een paar metertjes vanop mijn werk meebrengen :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

In de bovenste uitsparing moet een pees getrokken worden, gaat het makkelijkst met een "pezentrekker" Is een handvat, met eraan een stalen oog, ongeveer in de vorm van de pees. (driehoekig)

Maar dei dingen blijven mij te groot, 26 mm totale breedte. Zoek meer iets van 10-15mm breedte voor een fijnzinnige afwerking. Zal eens vragen bij Isogaine in Frankrijk. (ook een profielenboer)

Verder: Die Peer kan je schudden met dat grote profiel (volgt de rondingen nauwelijks), zal ook met een klein profiel moeilijk zijn, vooral de hoeken.

Waarom plak je de ruit niet gewoon achter het metaal (met dubelzijdig tape oid)

Verwijderd

Ik had laatst nog een geinig idee voor een ruit. Neem een stuk plexiglas van de grote van het zijpaneel van je kast. Vouw er een metalen rand omheen en maak dar clipje of schuifjes op zoals zo ook op je paneel zitten. Dan blijft je kast heel, heb je geen rand nodig en heb je een groot(8> raam. Wat vinden jullie daarvan :?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik was ook van plan om het plexiglas er gewoon achter te plakken met dubbelzeidig plakband, maar ik was gewoon benieuwd of het zou kunnen.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Ergens op GOT gelezen, uit een stroomkabel de stroomdraden verwijderen, opensnijden en netjes over de randen plakken...

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Ik heb een complete windowkit gekocht bij Regenboog Computers voor toentertijd Fl. 50,=, niet te veel toch ??

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 14:10 schreef Ermo het volgende:
Ergens op GOT gelezen, uit een stroomkabel de stroomdraden verwijderen, opensnijden en netjes over de randen plakken...
Heb ik ook gedaan, ziet er prima uit... Binnekort pics :)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 30 januari 2002 18:30 schreef DarkPipo het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, ziet er prima uit... Binnekort pics :)
me2!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Maar ja met een mooie rubber ziet er wel mooier uit en dan sit ie ook netjes vast.

Maar ja dan moet je hem wel krijgen he. En dat is dus schijbaar een probleem want ik ben er ook al lang naar op zoek. Als iemand bij zich in de beurt aan een leuke lengte kan koemn wil ik deze graag kopen.

Verwijderd

Waarom niet gewoon een PVC-slang dwars opensnijden en deze met bijvoorbeeld secondelijm vastzetten? Lijkt mij toch ook netjes als je de juiste diameter hebt!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik ben zelf naar autozaken/dealers/sloperijen geweest en die hadden niks.. Formido, Praxis en Halfords ook niet..

Carglass echter wel.. die hadden nog wel wat liggen en ik mocht 't gratis *D meenemen.. Heb nu een mooi raampie :)

Verwijderd

offtopic:
Ik lees hier zoo vaak posts van mensen die raamrubber willen. Kan er niet iemand een keer een inkoopactie op touw zetten? Ga je naar de carglass en vraag je of ze voor een redelijke prijs dat spul verkopen. Of zou dit niets worden.. :?

• Sarge_the
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10-2023
Waarom gebruiken jullie niet de mantel van een zwarte stroom kabel van de PC ?
Dat kan toch ook

Verwijderd

Maastricht: Het Rubberhuis: allerlei mooie rubberen peesprofielen, U-profielen en H-profielen in allerlei maten. Niet duur en bijna alles op voorraad in elke gewenste lengte.

Verwijderd

Ik zal eind van de week eens info en prijzen opvragen en deze op dit forum posten, misschien een leuke actie

Verwijderd

jongens welk soort profiel kan je nou het beste kopen, U-profiel of H-profiel :?

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Op maandag 04 februari 2002 20:46 schreef george-bush het volgende:
jongens welk soort profiel kan je nou het beste kopen, U-profiel of H-profiel :?
Volgens mij een H-profiel, daar kan je en je kast en de ruit in klemmen. :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

ik ben voor U profiel en dan je raam met schroeven vastzetten *D

Verwijderd

Djeeeez... - om te :'( -- een heeeeeeele goede tip :P - ga naar een motordealer. Je ziet vaak bij motoren met kuipramen dat er op dat kuipraam (van plexiglas) ook zo'n rubberen rand zit - deze zijn vaak ook wel los te koop - deze kun je dus ook mooi gebruiken voor je casemod :P

edit:

$#&@!#^*!! - abreemjathuis WAS ME AL VOOR !!! :(

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:31 schreef Ceyene het volgende:
Djeeeez... wat doen jullie allemaal moeilijk!!! Dat noemt zichzelf tweakers... :r - om te :'( -- een heeeeeeele goede tip :P - ga naar een motordealer. Je ziet vaak bij motoren met kuipramen dat er op dat kuipraam (van plexiglas) ook zo'n rubberen rand zit - deze zijn vaak ook wel los te koop - deze kun je dus ook mooi gebruiken voor je casemod :P
Dat zeg ik.

Verwijderd

heb me reactie al gewijzigd :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 18:31 schreef Ceyene het volgende:

edit:

$#&@!#^*!! - abreemjathuis WAS ME AL VOOR !!! :(
geeft niet, als we maar aan rubberen randen komen :)

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 16:42 schreef Denhomer het volgende:
Als iemand me zo een ding kan opsturen, zeg maar wat het me gaat kosten, H-profiel, 1mm aan de ene kant, 2 aan de andere, of iets in deze aard natuurlijk, ik woon in Belgie, maar dat mag geen probleem vormen denk ik eh, dus als je iets weet, zet dan een reply, dan kan ineens iedereen bestellen :P
Als je naar pc winkel wallabie in mechelen gaat daar hebben ze alles wat je zoekt, ze willen het zelfs voor je plaatsen, zelfs op bestelling www.wallabie.be

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op vrijdag 01 maart 2002 18:39 schreef neo.reloaded het volgende:

[..]

Als je naar pc winkel wallabie in mechelen gaat daar hebben ze alles wat je zoekt, ze willen het zelfs voor je plaatsen, zelfs op bestelling www.wallabie.be
ja heb je die prijs gezien:

2 piece Rubber Window Molding - per 20cm 4,46 €

das bijna 22,-. € meter

Sinlath | Opinions may contain latency

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Op woensdag 30 januari 2002 21:28 schreef Pureoptical het volgende:
Ik zal eind van de week eens info en prijzen opvragen en deze op dit forum posten, misschien een leuke actie
Lijkt me een goed idee!!!
Ik woon in Maastricht en wil GOT'ters best helpen (bestellen / verzenden etc). Als Pureoptical een prijslijstje verzorgd dan komt het wel goed. :)

• t3q
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

Life goes as it goes.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 10:55 schreef Brilson666 het volgende:
http://shop.freezinghardware.nl/index.asp
Mooi dankje, das al een stukje beter kwa prijs. (voor alle luie mensen zoal ik hier de directe link)

• jost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 16:51

jost

I'm on the motherfucker

Ik weet misschien ook wel een leuk materiaaltje maar heb
(nog) weinig ervaring met casemodden!

Het is grijs/zilver en is een U profiel
is niet stug maar ook niet erg soepel
is van plastic en is geschikt voor dun materiaal

Is dat wat

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Op woensdag 20 maart 2002 11:09 schreef ThaBadBoy het volgende:

[..]

Mooi dankje, das al een stukje beter kwa prijs. (voor alle luie mensen zoal ik hier de directe link)
Beter qua prijs ? NOT !
Ik hoop dat optical nog met een prijslijstje komt dat meer perspectief bied!

Verwijderd

Sorry, heb niet alles gelezen, maar misschien heb je hier wat aan.

Bij www.louis.nl hebben ze allerlei profielen voor windows.
Ook in chroom, en rood en zwart enzo....

Verwijderd

Ok ook ik had dus dit probleem kon die rubbers echt nergens vinden. Bij mijn lokale autoshop wilden ze die raamrubbers niet verkopen en op de sloop hadden ze niks nuttigs. Toen ben ik naar de carglass gereden en heb daar toen vriendelijk gevraagd of ik misschien een paar metertjes kon kopen. Kom maar ff mee zeiden die gasten 5 min later stond ik buiten met 6 meter van dat spul voor niks nadda noppes.

[topic=387735/1/25]

deze rubbers hebben we gebruikt voor de bovenstaande casemods.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 11:35 schreef Ermo het volgende:

[..]

Beter qua prijs ? NOT !
Ik hoop dat optical nog met een prijslijstje komt dat meer perspectief bied!
Tja goedkoper is natuurlijk altijd beter, ik wacht af..

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11
ik w8 ook af, ben zekers geinterreseerd in zo'n rubbertje ;) moet me nieuwe chieftec kast natuurlijk ook een beetje modden. ik ga morgen ook ff langs de carglass en probeer zoveel mogelijk van dat spul mee te krijgen.

• Daan
Tjeetje dit topic is al meer dan een jaar oud :o
Ik heb mijn rubber gehaald bij www.caseetc.com destijds.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 14:08

Atmoz

Techno!!

Die rubberrand (met ijzer erin) koop ik altijd per meter bij het rubberhuis in maastricht. Hier kost het ongeveer 2 per meter. ze zijn niet te dik, en zeer handig te gebruiken. op mijn casemod heb ik dit ook zitten. (die casemod die 9e is geworden bij de Aopen wedstrijd)

• Dagobert
  • Laatst online: 00:17
[topic=444850/1/25]

hij heeft het wel gevonden... heeft er een nieuwe topic voor geopend...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op woensdag 20 maart 2002 15:06 schreef Deacon het volgende:
[topic=444850/1/25]

hij heeft het wel gevonden... heeft er een nieuwe topic voor geopend...
thnx m8 :) ik zag dit topic net en d8 ik zal een linkje plaatsen :D
Pagina: 1