cartridge bewaren

Pagina: 1
Acties:

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb een HP PSC 2355, deze gebruik ik niet al te vaak want ik heb ook een laserjet staan voor dagelijks gebruik.

nu zitten in de 2355 normaal gesproken zwarte en kleuren patroon.
de printer kan ook een photo cartridge bevatten, welke ik nu ook heb.

alleen de vraag is hoe bewaar je deze het beste, want zal niet al te vaak gebruikt worden.

ik heb het idee dat de cartridges wel beter bestand zijn geworden tegen bewaring dan een paar jaar gelden, zit ik daar helemaal naast?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Het beste is om de bijgeleverde houder te gebruiken voor de cartridge die uit de printer blijft. De andere twee laat je in de printer zitten en als je handig bent print je elke maand een regeltje (liefst in kleur) dan spoelt alles door en kan de inkt erg lang meegaan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik had hier altijd een doosje van HP met een setje rubbers onderin die het spuitmondje dicht houden.
daar kan je dan je cartridge in bewaren. denk dat zoiets het beste is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dude88
  • Niet online
die doosjes leveren ze er volgens mij al een paar jaar niet meer bij :(

zeker voor die nieuwe kleine cartridges heb ik nog nooit een doosje gezien.
nr: 344, 338 en photo 348.

mijn ervaring tot nu toe is dat de cartridges die in de printer zitten wel goed blijven.
maar die photo kan ik er niet in laten zitten.

en om nu elke keer noot gedwongen met die photocartridge te printen....

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zelf een doosje tweaken? :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dude88
  • Niet online
als er mensen zijn die weten dat in een plastic zakje ook voldoende is, dan vind ik dat ook prima :)

• dude88
  • Niet online
ondertusen maar even e-mailtje naar HP gestuurd, met de volgende reactie:
U geeft aan dat u graag een methode verneemt over hoe u de fotopatroon het beste kan bewaren. als het goed is, heeft u bij de betreffende patroon een bewaarkapje mogen ontvangen bij het punt van aankoop. Deze heeft als vakargon benaming een "humidor". De betreffende humidor zou ervoor moeten zorgen dat het inktpatroon beschermd blijft tegen dergelijke zaken.
Pagina: 1