Exchange - e-mail adres met # niet toegestaan

Pagina: 1
Acties:

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Hoi,

Ik krijg maar niet voor elkaar om een e-mail te verzenden naar een e-mailadres met een hekje # tussen in, bijvoorbeeld:

naam#naam@mailadres.com

Help!

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05

Arno

PF5A

Wat heb je al zelf opgezocht?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 11:32
Mag er volgens de RFC wel een # in een mailadres?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

volgens mij bij elke "grote" mailserver, wordt zo'n # niet eens geaccepteerd als je een account aanmaakt, laat staan een email adres.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• minotaurus
Ik kan de RFC hierover maar niet achterhalen.

Hiervoor gebruikten we Exchange 5.5 en nu zijn we overgestapt naar Exchange 2003. Gebruikers konden in de oude omgeving wel naar een e-mailadres e-mails versturen waar een # in zat. Nu opeens niet meer :?

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Was dat niet gewoon in de "weergegeven naam"
Dus:
code:
1
Naam #3 <naam@company.com>

Een # teken is gewoon niet toegestaan in een email veld zoals hierboven al meedere malen eerder opgemerkt.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Waarom zou je uberhaupt een # in je mail willen? Gebruik gewoon een .

[ Voor 18% gewijzigd door Herby op 22-08-2005 12:39 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• minotaurus
Dé klant gebruikt dat adres. Wij netwerk beheerders moeten maar weer voorzorgen dat 't weer werkt.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Misschien even uitleggen dat het gewoon niet mogelijk is. Een dealer verkoopt toch ook geen auto met een stuur op het dak omdat de klant dat wil ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• minotaurus
Ik wil gewoon er zeker van zijn dat 't hekje # als karakter niet toegestaan is en aantoonbaar bewijs heb.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb het net even op zowel een Exchange 5.5 en 2003 server geprobeerd, onder 5.5 werkt het inderdaad wel en 2003 niet.

Lijkt me duidelijk

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
minotaurus schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:50:
Ik wil gewoon er zeker van zijn dat 't hekje # als karakter niet toegestaan is en aantoonbaar bewijs heb.
As far as the mail RFCs are concerned this is a normal character. But the hash sign is used in many configuration files to denote the beginning of a comment. Used in the configuration of most MTAs it would probably not work. Don't use it.
Heel simpel: stel jij fixt het voor het lokale netwerk. Dan blijft het een brak emailadres waarmee klant door de gemiddelde persoon op de rest van de planeet slecht te bereiken is, iets waar je als netwerkbeheerder niet al te veel aan kan doen.

{signature}

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zou er wel een RFC zjin als 5.5 het wel accepteerd, en 2003 niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gunner schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:17:
Zou er wel een RFC zjin als 5.5 het wel accepteerd, en 2003 niet?
Ik acht de kans eerder dat 5.5 zich gewoon niet fatsoenlijk aan de betreffende RFC houdt en dat ze dat in 2003 verbeterd hebben. Helaas heeft dit voor mensen die zich niet aan de regels houden dus vervelende bijwerkingen.

Net zoiets als dat IE 7 zich ineens netjes aan alle webstandaarden zou houden, dan zouden allerlei websites ineens ook niet bruikbaar meer zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja. RFC 2822 behandelt het op een halfbakken, achterhaalde manier. En in nog een hele rits RFCs wordt er gesproken over de definitie van een username.

Ik had gezocht op [google]allowed characters in email address[/] en dan kom je dus vooral meningen over oa # tegen, maar ik ben het wel behoorlijk eens met de laatste regel uit
What the standard boils down to is using any ASCII alphanumeric character plus some fancy, but otherwise "normal" characters (`!', `#', `$', `% `&', `*' `+', `-' `~', and whatever you can find in between ASCII 33 and 47).

In short, use lower case characters, numbers and the underscore to create your email address.
Mensen moeten niet zoveel troep in een adres stoppen.

{signature}

• minotaurus
Gunner schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:10:
Ik heb het net even op zowel een Exchange 5.5 en 2003 server geprobeerd, onder 5.5 werkt het inderdaad wel en 2003 niet.

Lijkt me duidelijk
Ahá!

Even met de gebruiker gesproken en hij zei dat hij tot nu toe via de web van Planet internet provider e-mails verstuurt.

ps: ben sinds kort werkzaam bij dit bedrijf dus wist niet dat hij in het verleden zo deed.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
What the standard boils down to is using any ASCII alphanumeric character plus some fancy, but otherwise "normal" characters (`!', `#', `$', `% `&', `*' `+', `-' `~', and whatever you can find in between ASCII 33 and 47).
RFC 2821 for addresses in SMTP protocol commands.
RFC 2822 for addresses in message headers.
Some characters are reserved for special interpretation, such as
delimiting lexical tokens. To permit use of these characters as
uninterpreted data, a quoting mechanism is provided.

quoted-pair = ("\" text) / obs-qp

Where any quoted-pair appears, it is to be interpreted as the text
character alone. That is to say, the "\" character that appears as
part of a quoted-pair is semantically "invisible".
Dus kun je er niet gewoon een backslash voor zetten?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• minotaurus
Backslash en quotes geprobeerd, geen resultaat.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 10:09

duderuud

Sliden is koel

Staat er toevallig ook nog een Linux/Unix firewall tussen?

Linux ziet een # normaal gesproken als een speciaal karakter en zal dus errormeldingen geven (en de mail niet doorlaten).

Dit hebben we namelijk pas ook gehad hier op het werk.

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Move NT > SA
Pagina: 1