Toon posts:

opnemen via microfoon met adobe audition?

Pagina: 1
Acties:
  • 968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil muziek opnemen via adobe audition met een microfoon.

Nou is het probleem dus dat ik er echt niet achterkom hoe dit moet.
Moet je er iets voor instellen ofzo er zit wel een opname knop maar als ik daar op druk gaat hij wel lopen en ik heb m'n microfoon aan en de microfoon ingang aangesloten maar hij neemt niks op.
Ik heb al bij help gekeken maar daar kon ik er ook niks over vinden.

Ik wil dus opnemen met een microfoon ( sennheiser e8155 ) via m'n onboard geluid ( Realtek ALC861 (HD-Audio) 8-channel ) in adobe audition 1.5.

En ik kom er gewoon niet uit waarom het niet werkt moet je nog iets speciaals instellen bij opties ofzo voordat je kan opnemen?

Verwijderd

Als je F10 indrukt kan je aan de VU-meters zien of je een ingangssignaal hebt.
Je moet in audition bij de settings nog wel de juiste ingang en device aangeven. Zoek zelf even bij options -> device order en device properties

gr Miez

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En je moet de opnamebron in de volumeregelingen kiezen. (In Audition: Options, Windows Recording mixer)

En sluit je de microfoon aan de voor of achterkant aan? (als je die mogelijkheid hebt). Als je namelijk een onboardgeluidskaart heb kun je vaak hardware/software matig bepalen welke van die aansluitingen je wilt gebruiken.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ''goeievraag'' ik heb het bij windows recording mixer heb ik microfoon ingesteld en nu kan ik gewoon opnemen heel erg bedankt