kenwood ka-76 pcb layout

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb een kenwood ka-76 versterker die te warm wordt en hierdoor uitvalt. (komt ook omdt de ruimte niet perfect is waar die staat, maar dat terzijde.

Ik wil en nu een fonsan fan in bouwn, 8cm, 12v 18db, en deze eventeel op een lager voltage laten lopen. Ik mwil dus ergens een dc spanning hebben uit de versterker, 10 volt of meer. Maar weet niet waar deze is.

Ik ben hiervoor op zoek gegaan naar een schema van het pcb, om zo te kijken waar is mijn spanning vandaan kan gaan halen. Het bleek lastig te zijn deze te verkrijgen. http://www.menho-esm.nl/ servicepunt voor kenwood, heeft het schema niet liggen zeggen ze.

Verder heeft google geen antwoordt en heb ik geen zin op alles af te gaan met om zo een goede spanning te vinden.

zo ziet het voedingsdeel eruit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hab/IMG_2435.JPG.

Ik snap ook niet waarom er zoveel kabels van de transformator afkomen, maar dat zal wel aan mij liggen...

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb die gasten wederom gebeld en nu zggen ze geen pcb layout hier van te hebben, hij is te oud....

Heeft iemand misschien een idee hierover?

if broken it is, fix it you should

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22

EraZor

Don't mention the war

Multimetertje?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
De grote condensatoren zijn voor de stabilisatie van de voeding. Deze zullen naar alle waarschijnlijkheid vrijwel direct aan de voeding hangen. (Symetrisch gevoed meestal).

Je kan gewoon de spanning over de elco pakken voor je fan. Alleen zul je die moeten terugbrengen naar een lagere spanning (10V). Multimeter kan je hier uitsluitsel over geven.
Andere wikkelingen gebruiken van je trafo kan ook, alleen dan moet je meten of er ook ergens een lagere spanning is, en deze gelijkrichten.

Tenslotte, als ie echt oud is, heeft ie gloeilampjes als verlcihting, dan kun je die ook gewoon benutten.
Laatste optie is om een klein (stekker)adaptortje met eigen trafo erin te bouwen en zo de fan geheel gescheiden van je voeding laten draaien.