Citrix Metaframe XP SP4 load balance probleem

Pagina: 1
Acties:

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Ik heb recentelijk SP4 voor Metaframe XP en SP1 voor Windows 2003 geinstalleerd op onze Citrix farm, alles lijkt goed te zijn, met uitzondering van één probleem met load balancing.
Één van de servers krijgt veel meer users toegewezen dan de rest van de servers. Alle servers hebben dezelfde load evaluator (default) toegewezen gekregen en geen modifier. De output van 'qfarm /load' ziet er goed uit.

Dit probleem hebben wij pas sinds de installatie van SP4 voor Metaframe XP en SP1 voor Windows 2003, zoeken naar bekende issues op google of de citrix KB, heeft niets opgeleverd (SP1 hotfix pack is geinstalleerd).

Heeft er iemand dezelfde combinatie (Metaframe XP SP4 + Windows 2003 SP1) draaien en misschien hetzelfde probleem gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 22-08-2005 10:17 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Heb je de published applications gechecked of alle servers erin staan?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Abom
paulhekje schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:41:
Heb je de published applications gechecked of alle servers erin staan?
Ja, ik heb nu bewust de problematische server uit de servers-list van de PA gehaald. Hier komen op dit moment dus ook geen nieuwe users op, deze worden nu wel goed over de andere servers verdeeld.

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

hier zijn meer issues van want op het Citrix forum loopt ook een thread met MPS4.0 en win2k3 sp1 met een probleem server. Krijg je nog gare meldingen in je eventviewer?

Verwijderd

Misschien de server eens uit de farm halen, en er weer in hangen?

• Abom
Ik heb geen vreemde events in de event viewer.

Ik heb nog een probleem met de servers waar SP4 op geïnstalleerd is, namelijk dat de user-lists in het CMC leeg zijn. Hier is een thread over op het support forum van Citrix, waar men er al achter is gekomen dat het probleem veroorzaakt wordt door de hotfix roll up voor SP4.

Ik ga er even vanuit dat het probleem of in SP4 zit, of in die roll up. Het ziet er allemaal erg random uit (na het herstarten van een server, krijgt een andere server teveel users toegewezen), verder hebben alle servers met SP4 een load van 0% in het CMC.

[ Voor 8% gewijzigd door Abom op 25-08-2005 08:33 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
een load van 0% ??

Misschien kun je dan als workaround een andere load balancer instellen op basis van het aantal sessie per server. (ipv default).

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Abom
Load balance probleem is opgelost door het installeren van de laatste hotfix rollup. User lists in de CMC blijven leeg (tenzij er een klein aantal gebruikers ingelogd zijn).

Toch vreemd dat geen enkele van mijn problemen beschreven zijn in de readme als 'known issue', want dat had ik deze patch meteen geprobeerd.

--- Update ---

Load balancing is niet opgelost. Vandaag was één van de servers weer veel zwaarder belast (qua aantal users) dan de rest.

[ Voor 46% gewijzigd door Abom op 29-08-2005 11:29 ]

Pagina: 1