Toon posts:

[XP] Beperkt printer delen en scanner delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een netwerk van een heleboel pc's, twee eigen pc's achter een switch hangen. Aan de ene pc heb ik een HP psc 1315 gekoppeld en deze heb ik gedeeld zodat ik daar ook met de andere pc mee kan printen. Probleem is nu dat deze printer zichtbaar is voor het gehele domein waardoor er een heleboel grapjassen proberen om op mijn printer te printen. Is er een mogelijkheid om, net als bij het delen van mappen, de toegang te beperken tot mijn eigen inlogaccount???
Vraag 2: Is er ook een mogelijkheid om de scanner, net als de printer, te delen op het netwerk?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Heb je überhaupt wel zelf gezocht? Was niet zo heel erg lastig te vinden, vind ik: [google=share printer set permissions]

http://www.microsoft.com/...ng/learnmore/default.mspx

En van daar uit naar:

http://www.microsoft.com/...arnmore/printershare.mspx

Het is dus de bedoeling om "Everyone" weg te halen en bijvoorbeeld aan te geven dat alleen lokale gebruikers mogen printen.

[ Voor 27% gewijzigd door the_shadow op 22-08-2005 08:39 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, dat tabblad had ik over het hoofd gezien, en met de verkeerde zoekwoorden in google kwam ik ook niet ver.
Enig idee hoe ik die scanner kan delen? Ja ik heb gezocht :)
Ik heb gelezen dat je met bepaalde programmaatjes van HP dit kan bewerkstelligen. Maar meer kan ik er niet over vinden...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 08:51 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat ik zo kan vinden kan het niet standaard vanuit Windows. Volgens deze site heb je dan extra software nodig van de fabrikant van je scanner :)

[ Voor 4% gewijzigd door the_shadow op 22-08-2005 08:52 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."