Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waar/hoe kan ik de firmware flashen van mijn Qtek8060

Pagina: 1
Acties:

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Als gevolg van dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1055956///8060
Omdat ik de titel niet goed bij deze vraag vond passen heb ik maar een nieuw topic geopend.

ff in het kort wat ik nou allemaal gedaan heb.

> Telefoon uit elkaar gehaald
> De onderdelen (uitzondering camera,antenne en beelscherm) in de alcohol gelegd voor 1-2 dagen. Daarna 2-3 dagen laten drogen op de kast.
> Gehoopt dat hij het weer zou doen.
> Nog steeds aan het hopen dat hij het ooit weer gaat doen 8)7 .

Ik heb dus de hardware schoongemaakt, nu dacht ik met mijn logica (voor zover mogelijk) dat het aan de software/firmware zou liggen. Dus hoe flash ik de firmware weer op mijn telefoon, de site van Qtek word ik niet echt veel wijzer van aangezien mijn deens/zweeds niet helemaal meer is wat het ooit was :7 .

ff een andere vraag, kennen jullie iemand die dit wellicht voor mij zou kunnen fixen het liefst in omg. Arnhem, maar als je het van ergens anders weet mag je dit natuurlijk ook wel vermelden ;) .

Learn to forget...

Verwijderd

Je kan de toetsten ook schoonmaken met wattenstaafjes gedoopt in alcohol. Dan kan je ook gelijk zien of alles echt schoon is. Wordt het staafje niet meer vies dan is alles schoon. Daarna met een droog staafje erover heen en dan is alles mooi schoon en droog. Je hoeft dus echt niet dagen te laten drogen.

De toetsen werken gewoon heel simpel in het rubbere of plastic gedeelte zit koolstof dat contact moet maken met twee koperen baantjes op de printplaat van de telefoon. Het rubber of plastic is dan gelijk een isolator en een veer.

Het print gedeelte waar de toetsen op rusten moet je dus ook schoonmaken met een wattenstaafje.

Ik geloof niet dat er een firmware bestaat die een andere menu toets toelaat die zal je dus zelf moeten maken of veranderen van je bestaande firmware.

Mischien is laten maken ook een optie kunnen ze er mischien een nieuw stukje toestenbord inzetten.

• martieadams
Mijn toetsen zien er anders uit, er zit geen zwart/grijs puntje aan (koolstof) maar het is gewoon rubber, wat daarna drukt op de druktoetsen, je hoort de druktoets nog wel klikken, maar zonder gevolg.

Het laten maken is op zich wel een goed id, alleen nu weet ik niet echt een goede electro zaak, die ik ervoor aanzie dit te kunnen repareren. Ik denk ook dat Qtek niet toets dingen kan leveren voor een normale prijs helemaal naar NL toe.

Maar goed, ik zal zelf nog wel ff met een wattenstaafje aan de slag gaan.

edit; als ik tien keer op het knopje druk lijkt hij te reagere. maar dan moet ik dit wel doen met 1 potlood oid, als ik dit doe met die knopjes lijkt hij wederom niet te reageren.

[ Voor 27% gewijzigd door martieadams op 22-08-2005 13:06 ]

Learn to forget...

Verwijderd

Als het van die metalen dingetje zijn die op de printplaat zitten. Zitten die aan de print vastgesoldeerd of met tape of lijm.

Zou kunnen proberen om de menu toets los te maken en die dan van binnen uit kunnen schoonmaken. Als het alleen om toetsjes gaat moet het te repareren zijn. Je moet alleen uitvinden welke twee contacten tegen elkaar moeten komen. En dan de conctacten goed schoonmaken.

Als het voledig gesloten druktoetsen zijn dan kan je proberen om dan die toets te laten vervangen of zelf doen als je handig ben

In winkels waar ze verschillende merken telefoons verkomen en dan vooral buitenlandse winkels reparen vaak van alles. Zou in iedergaval de zaak waar je hem gekochty heb vragen of ze een goede reparateur weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 23:24 ]

• martieadams
Als je dat andere topic had gelezen (nofi gewoon een als-als), dan zou je hebben gezien dat ik hem op ebay heb gekocht van iemand anders hij had hem geloof ik van gsmweb.nl

Het toetsen-gedeelte is een los compartiment dus misschien kan ik dat los bestellen (adressen?). Ik zal zodalijk Qtek in het engels een mailtje sturen of ze mij misschien kunnen vertellen of ik zo'n los toetsen compartiment kan bestellen.

Helaas ben ik er nu achter gekomen dat mijn speaker het heeft begeven :( ik heb deze niet in de alcohol wel kan het natuurlijk dat ook hier haarlak in is gekome :( . Ik heb deze getest met een andere geluidsbron en helaas het speakertje is dood :( . Ik zal zodalijk ff foto's posten, zodat er meer duidelijkheid word verschaft.

Learn to forget...