Toon posts:

Router geeft geen adressen meer weg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was pasgeleden bij een maatje van mij en die heeft het volgende probleem. En natuurlijk dacht ik gelijk aan jullie het probleem is als volgt:

Er zijn 3 pc's.
Deze hebben allemaal een verbinding naar de router toe waar het internet naar toe loopt.
Het is ongeveer een maand goedgelopen nadat ik alles geinstalleerd heb, toen er in 1x
problemen optraden. De router geeft geen adressen meer weg. Ik heb hierop alles handmatig ingesteld en het werkte allemaal weer keurig. Maar naar een paar dagen werd het probleem weer anders nu nog maar internet op 1pc. Bij de andere geeft die aan dat er geen kabel aangesloten is terwijl kabel perfect is getest op andere pc ligt het dus niet aan. En op de andere pc geeft die gewoon geen internet ook niet als ik het handmatig in stel.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Welke router is het en werkt het na een reset van de router wel weer?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Welke router het is kan ik pas morgen vertellen dan ga ik er weer heen. Nee naar reset van de router/modem werkt het ook niet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Firewall geïnstalleerd op de pc's? Laatste fimware voor router? Werkt het met minder pc's aangesloten beter?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft zo een maand goed gelopen dus. Ja op elke pc is firewall geinstalleerd

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 01:24:
Het heeft zo een maand goed gelopen dus.
Als het een brakke router is, wil het niks zeggen.
Ja op elke pc is firewall geinstalleerd
Zet die eens uit en doe ipconfig.exe /renew

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

een kabel die goed is op 1 pc, kan op een andere niet werken (b.v. sommige ethernet karten detecteren automatisch cross kabels, en op 10Mbit zijn kabels minder gevoeldig), Kijk ook eens of de lampjes bij de kable aansluiting goed branden.

winipsockfix: effe probren.
elevator in "Windows Operating Systems - FAQ#netwerk problemen"

Als je echte heel zeker weet dat de kabel goed is, dan zou je de router eens kunnen resetten, en als je die (tijdelijk) kunt vervangen door een andere dan heb je weer wat uitgesloten. Nu klinkt het als hij aan het overlijden is.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 22-08-2005 09:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1