Multimedialink met KVM mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Ik wil een integraal systeem waarbij ik mijn muziek en video's vanaf de PC, liefst draadloos, kan afspelen op respectievelijk mijn Home Cinemaset en TV (HDTV). Systemen als de SL400i van Philips of de ShowCenter 1000g van Pinnacle bieden deze mogelijkheid en hebben een mooie GUI (interface display op de TV).

Echter wil ik niet alleen afhankelijk zijn van de showcenterinterface die op de TV gedisplayed wordt, maar wil daarnaast ook de acces hebben om op mijn TV te kunnen internetten en te navigeren op de harde schijf. Er zou dus een mogelijkheid moeten opzitten om je muis en toetsenbord (KVM = keybord - video - muis) er op aan te kunnen sluiten. Dus via het TV beeld internetten, maar bijvoorbeeld ook een brief in WORD typen.

Weet iemand of er ook zo'n geintegreerd systeem bestaat?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Uhh, heb ik hem hier wel in het goede subforum gepost?

Of hoort deze beter thuis bij de gadgets?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Het lijkt me vestandig om de post in het gadget forum te slepen.

Welke moderator wil dit even doen ? :*)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Er moet dus een KVM Extender opzitten, waarbij er niet een VGA uitgang opzit, maar het liefst een component uitgang (S-video mag eventueel ook).

Lekker specifiek allemaal. Ik heb alleen nog maar KVM extenders gezien met een VGA (D-Sub) aansluiting.

Een sl400i (streamium product van Philips) met ingebouwde KVM mogelijkheid is exact het apparaat dat ik zoek.

Dit plaatje geeft de KVM mogelijkheid aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.avocent.com/web/en.nsf/AttachmentsByTitle/LVWireless_config.jpg/$FILE/LVWireless_config.jpg

Verwijderd

Editten mag.

Waarom wil je component? VGA geeft veel beter beeld.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb geen VGA (D-Sub) op mijn HDTV. De beste input is YUV (YPbPr). De SL400i van Philips heeft bijvoorbeeld wel een progressive YPbPr aansluiting.
Nogmaals een SL400i met KVM mogelijkheid is wat ik voor ogen heb.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Na lang speuren op het internet is mijn conclusie dat zo'n multimedialink nog niet bestaat.

Ik zou het dus separaat moeten gaan bewerkstelligen door enerzijds een multimedialink te gaan gebruiken (SL400i) en anderzijds een KVM extender.

Nu heb ik een KVM extender op het oog die tevens een audio mogelijkheid heeft. Helaas is het niet draadloos maar via UTP. Okee daar kan ik nog mee leven

Het betreft deze KVM extender:
http://www.newstar.nl/nl_1producten/ns-121utpa_info.html

Na een mail te hebben gestuurd (vrijwel gelijk antwoord terug) lukt datgene wat ik in gedachten had:

Mailbericht:
Geachte heer/mevrouw,

Graag zou ik de volgende configuratie willen bewerkstelligen:

PC -- NS-121UTPA – UTP -- NS-121UTPA – TV

Op de PC wil ik mijn huidige toetsenbord en muis blijven gebruiken.

De KVM extender wil ik aansluiten op de TV d.m.v. een VGA to YUV kabel (http://www.hifi-regler.de...3f3880ead6e94f1b000e3c049)

en wil vervolgens een nieuw toetsenbord en muis (draadloos) aansluiten op de KVM extender die bij de TV komt te staan.

Is het beeld acceptabel op de TV m.b.t. tot de afmeting (Beeldschermresolutie: 1600 x 1200 (maximaal). De TV is HDTV geschikt !!!

Als ik via de TV een muziekfile aanklik en ik heb de audio kabel op de TV aangesloten (mogelijkheid = aanwezig) dan speelt hij dus de audiofile af op de TV-speakers.

Graag verneem ik van u een wederzijds schrijven.

Met vriendelijke groet,

Machiel Mulder

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw interesse in de NewStar producten. De opstelling welke u wilt neerzetten kan u probleemloos gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Jean-Paul Engeman

NewStar Computer Products Europe
Wateringweg 62B, 2031 EJ, Haarlem, Nederland
Tel: + 31 (0) 23 547 88 88 / Fax: + 31 (0) 23 547 88 89
E-mail: jengeman@newstar.nl / www.newstar.nl

Uw totaalleverancier voor NewStar KVM Switches, NewStar LCD Monitor/TV armen en NewStar Ergonomische producten!

"NewStar, de nieuwe definitie voor kwaliteit en betrouwbaarheid"
Zijn er mensen die ervaring hebben met Newstar producten en levert de VGA to YUV inderdaad geen problemen op (JVC - HV28p37s)
Pagina: 1