BF2 crashed naar desktop in offline modus*

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11 15:30
Hallo, ik heb bf2 altijd goed kunne spelen op 512mb geheugen... Maar tog wilde ik meer geheugen erin omdat bf2 af en toe een beetje lagde, en ik de graphics wel wat hoger wilde zetten. Dat hoger zetten lukt goed met 1,5gb ram en een 9800pro 256mb, maar tijdens het (offline) spelen, na ongeveer 5/10min, sluit bf af naar de desktop, en ook is m'n pc een paar keer in z'n geheel gereboot om daarna met de foutmelding te komen, dat er een ernstige fout is opgetreden, en als je dan op technische info klikt, zie je 2 'mappen' > iets met minidump (ongeveer dit:C:\WINDOWS\Minidump\Mini111303-01.dmp), en iets met sysdata.xml. De precieze melding kom je wel vaker tegen, en dan ligt het vaak aan het geheugen, maar omdat dat net nieuw is lijkt me dat een beetje onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Doordat het nieuw is kan het juist dat het niet goed werkt..

Misschien vind je mobo het nieuwe latje niet aardig of de 2 latjes vinden elkaar niet lief...

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Toch even je geheugen (reepje voor reepje) testen met memtest86 lijkt me het beste om nu te proberen..

• brentnl
heb ik gedaan, 1 x laten 'passen' 0 errors, toen heb ik de 2x512 mb latjes omgedraaid met elkaar, dus de 256 latjes laten zitten...kreeg toen minder vaak de error, maar nog steeds dezelfde error...moet ik memtest langer laten draaien? En maybe helpt een bios update? want ik heb een bios uit 2003.

en waar zou ik die kunnen vinden, want deze moet ik hebben (volgens de 'bios agent') maar van die site kost het geld...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Truukje, bios-es kun je vaak downloaden van de makers website..daar heb je geen 'betaalde sites" voor nodig.

Nu zal een bios update alleen maar helpen om geheugen te herkennen, helaas kan het weinig doen tegen geheugen fouten... maar een update is geen slecht idee!

There is no place like ::1

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Post eens een specs-dump zodat we weten waarover je spreekt.

Alleen deze memtest86 en memtest86 zijn de goede, ff downloaden, op een CDR branden en booten maar. Memtest86 is een uithoudingstest, dus minstens een nachtje laten draaien. Je kan al eens controleren op jouw geheugenlatjes al getest zijn door de mobo-fabrikant.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Misschien is je 2e latje trager dan de andere (qua timing) en verander je bios dat niet automatisch terug..
Dus dan zou je timing te strak kunnen staan en zo je geheugen kunnen crashen..

Could be..

• brentnl
Oke, ik laat memtest vanaaf wel even draaien, hier een paar screens gemaakt van everest over m'n systeem.

bios
chipset1
chipset2
geheugen1
geheugen2
moederbord
overzicht
sensors
sisoft sandra

en zou het helpen als ik de 2x 256 latjes (die in een blauw slot zitten) omwissel met de 2x 512 (die in een oranje slot zitten)?

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

Had ook weleens van die meldingen. Bij mij was de oplossing nieuwe driver downloaden.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• brentnl
welke meldingen? van minidump en die .xml? En drivers voor videokaart? Ik heb nu ati 5.8 drivers met control panal, moet ik maybe de omega drivers proberen (nog nooit gebruikt, maar hoor dat die wel goed zijn)...

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

De spanningen en temperaturen zien er in idle-omstandigheden goed uit. Dat kan veranderen als je gaat gamen, check de spanningen/temperaturen tijdens het gamen eens.

De laatste drivers van je hardware installeren, bios updaten met een bootdiskette.

• brentnl
Tijdens het gamen lukt nie egt, want bf 2 krijg ik nie gestart, en call of duty vraagt nie zoveel, maar ik zal de temps van tijdens call of duty wel posten. En drivers updaten, van geluidskaart heb ik de nieuwste, moederbord valt volgens mij nix aan te updaten, videokaart > ati catalyst 5.8, muis en toetsenbord > nieuwste logitech software.
Maar zien de rest van de screens die ik gepost heb er wel normaal uit? Ivm het geheuge bijv, kloppen die qua snelheid?

edit: temperatuur van cpu tijdens het gamen ligt tussen de 50 en 60 graden... na wat geklooi met drivers, ati driver eraf, omega erop, omega eraf, ati er weer op. Maar dat laatste wil niet lukken, al in het begin van het installatie proces krijg ik de melding 'fout bij het laden van type dll bestand', ook systeemherstel werkt niet, als de pc gereboot is, zegt hij dat systeemherstel mislukt is...

edit2: Net een nachtje memtest laten draaien, met alle 4 de latjes erin, 19x gepassed, ik wis nie hoe ik moest scrollen, maar int begin waren alle fouten bij pas 10 in test 5, bij totaale errors stond dat ik er iets van 3400 had :| :/ :'(
Nog een x laten draaien en dan met 2x 512 eruit?

[ Voor 47% gewijzigd door brentnl op 22-08-2005 12:14 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Ja lijkt me dus duidelijk een geheugen probleem. Ik zou een voor de reepjes er uit halen en kijken aan welke het ligt.

Edit: zie nu pas dat het om dual-channel gaat, dus dan inderdaad alleen de 2x 256MB en de 2x 512 MB testen. En terug naar de winkel als het aan de nieuwe 512 MB reepjes blijkt te liggen. Ook kan het nog nuttig zijn ze in een andere bank te testen (512 onderling en 256 onderling, maar ook de set van 256 en 512 helemaal omwisselen van de blauwe naar de oranje banken). Soms is het de combinatie van een bank en een reepje dat voor problemen zorgt.

[ Voor 66% gewijzigd door Cpt.Morgan op 22-08-2005 12:31 ]

• ixl85
Je draait je mem op 200mhz?
Er staat namelijk bij deze:
http://img387.imageshack.us/img387/9218/geheugen8cj.jpg

Dat die op 200mhz op 3.0 moet draaien...

Als ik nou hier kijk:
http://img387.imageshack.us/img387/4664/chipset15kx.jpg
zie ik dat je 2.5 draait (ja cas)

Probeer dat eens op 3.0 te zetten!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:02
Iets anders; heb je wel de nieuwste versie van battefield 2? 1.02 ?

• brentnl
ixl85 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:56:
Je draait je mem op 200mhz?
Er staat namelijk bij deze:
http://img387.imageshack.us/img387/9218/geheugen8cj.jpg

Dat die op 200mhz op 3.0 moet draaien...

Als ik nou hier kijk:
http://img387.imageshack.us/img387/4664/chipset15kx.jpg
zie ik dat je 2.5 draait (ja cas)

Probeer dat eens op 3.0 te zetten!
goeie tip denk ik! maar hoe doe ik dat :+ en ja, kheb bf2 nieuwste versie, ook al gedeinstalleerd, zelfs m'n drivers gedeinstalleerd, maar nu krijg ik m'n drivers nie meer trug, meteen int begin krijg ik de melding 'fout bij laden type dll bestand'

• ixl85
deding schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:33:
[...]

goeie tip denk ik! maar hoe doe ik dat :+ en ja, kheb bf2 nieuwste versie, ook al gedeinstalleerd, zelfs m'n drivers gedeinstalleerd, maar nu krijg ik m'n drivers nie meer trug, meteen int begin krijg ik de melding 'fout bij laden type dll bestand'
Even in je bios kruipen (die bij jou al meer dan 2 jaar oud is zoals sandra zegt)
en daar je ram instellingen zoeken.
Dan je Cas van 2.5 naar 3.0 veranderen.

• brentnl
uuh, ik wil het heel graag doen, maar die instelling zit niet in mijn bios, net zoals dat ik ook niet kan overclocken via m'n bios...

• ixl85
deding schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:58:
uuh, ik wil het heel graag doen, maar die instelling zit niet in mijn bios, net zoals dat ik ook niet kan overclocken via m'n bios...
dan moet je ergens een nieuwe bios vinden,
en die kosten geen geld hoor (zoals je boven ergens vertelde)...

• brentnl
ik heb nou alle latje met elkaar gewisseld, alleen nog geen resultaat, tenminste, ik kan nog steeds geen ati drivers (of omega) installeren, dus ook geen bf2 testen. Ik heb een bios gevonden...met 3 bestanden erin:
8ipek2.fh
autoexec.bat
FLASH879.EXE

wat moet ik hier mee, op m'n bios zit iets van Q-Flash ofzo...

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 13:35

Maartenvs

For Sale

Misschien niet helemaal ontopic maar ik heb wel gemerkt dat je bij online spelen admin moet zijn. Anders sluit het spel zichzelf af naar enkele minuten, en soms starte het spel helemaal niet op (als je geen admin was)

• brentnl
daar ligt het niet aan, want bf2 doet het nu wel, maar ati kan ik niet installeren...teminste, niet via de setup optie, maar via apparaatbeheer, en dan m'n videokaart aangeklikt, en toen de drivers van ati handmatig geselecteerd en nou werkt het wel, maar heb ik nix van control panel of control center. Ik heb nou ook alleen de 2x512mb latjes erin liggen, en nou doet ie het wel, tenminste, ik heb net 20min bf2 gespeeld, zonder een reboot of 'back to desktop' fout...

De fout zit hem dus in de samenwerking tussen 2x256 en 2x512... alleen doordat ik een standaart bios heb kan ik nix van die instellingen veranderen. Maar nogmaals; kan iemand mij uitleggen hoe ik moet flashen? Is het niet zo van, de flash bestanden op een disketten, daarmee opstarten, paar x enter drukken, en klaar?

• ixl85
deding schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:32:
daar ligt het niet aan, want bf2 doet het nu wel, maar ati kan ik niet installeren...teminste, niet via de setup optie, maar via apparaatbeheer, en dan m'n videokaart aangeklikt, en toen de drivers van ati handmatig geselecteerd en nou werkt het wel, maar heb ik nix van control panel of control center. Ik heb nou ook alleen de 2x512mb latjes erin liggen, en nou doet ie het wel, tenminste, ik heb net 20min bf2 gespeeld, zonder een reboot of 'back to desktop' fout...

De fout zit hem dus in de samenwerking tussen 2x256 en 2x512... alleen doordat ik een standaart bios heb kan ik nix van die instellingen veranderen. Maar nogmaals; kan iemand mij uitleggen hoe ik moet flashen? Is het niet zo van, de flash bestanden op een disketten, daarmee opstarten, paar x enter drukken, en klaar?
Dat is idd hoogstwaarschijnlijk het latency probleem wat ik al dacht....
maar over je bios:
Ik heb geen idee wat voor een bestanden dat zouden zijn...
De biosbestanden die ik ken zijn: "BIN" "AWD" "AMI" "ROM"

Maar iok denk dat FLASH879.EXE bij jou een windows flashprogramma is.

Wat 8ipek2.fh is weet ik nog neit...
MHH http://filext.com/ vind niks op *.FH alleen maar Macromedia Freehand bestanden (grafisch)

Wat voor een mobo heb je (merk, nummer enz)

• brentnl
dat staat hier

en kheb q-flash, in m'n bios kan ik op f8 douwen, en dan vraagt hij om de floppy met de bios upgrade, of je kan je bestaande bios op floppy zetten...

deze bios heb ik volgens 'bios agent', dat is van de site van de makers van m'n bios volgens mij...

Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.45
BIOS Date: 08/01/03
BIOS Type: Award Modular BIOS v6.00PG
BIOS ID: 08/01/2003-i865PE-6A79ZG0GC
OEM Sign-On: Intel 865PE AGPSet BIOS for 8IPE1000 FB
Chipset: Intel 2570 rev 2
Superio: ITE 8712F rev 5 found at port 2Eh
CPU: Intel Pentium(R) 4 2800 Mhz MAX: 3600 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 1024 MB
Memory Maximum: 4096 MB
Memory Slot 01: 512 MB
Memory Slot 02: 0 MB
Memory Slot 03: 512 MB
Memory Slot 04: 0 MB

• ixl85
Dit is je mobo:
http://www.giga-byte.com/...IPE1000%20(Rev%202.x).htm

En hier heb je de bios'en

Jij draait nu nog de aller eerste bios die voor dat mobo uitkwam :o
FB 2003/8/1 1. First Release
Hier heb je meteen een vraag over je flashgebeuren
http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/FAQ/FAQ_406.htm

En dit is ook handig voor je:
(nieuwe audio-drivers voor ej mobo)
edit:
de bovenste, van 25mb

Ik hoop dat je hier verder mee komt ;)
Let us know!

edit:

edit 2:

[quote]deze bios heb ik volgens 'bios agent', dat is van de site van de makers van m'n bios volgens mij...[/]

Je makers van je bios is de fabrikant... (dus geen 'bios agent' oid)
De bios die jij daar weer neerzette had de zelfde datum als je bios die er al in zit..

Een tip voor je volgende mobo;
Houd de site van je fabrikant goed in de gaten!
Hier staan altijd fijne dingen op (nieuwe drivers/biosen enz)
En pak geen Beta drivers/biosen als je een stabiel systeem wilt hebben!

[ Voor 31% gewijzigd door ixl85 op 23-08-2005 00:39 ]

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb ff gecontroleerd, die bios files zouden (als er niet meerdere varianten onder dezelfde naam rond circuleren) de juiste moeten zijn. Een dos bootflop maken, ervoor zorgen dat deze bootflop kaal is (alleen msdos.sys, io.sys en command.com). Dan die 3 bios files erop smijten en met die bootflop booten. Het zou automagisch moeten gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 23-08-2005 01:23 ]

• ixl85
rapture schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:35:
Ik heb ff gecontroleerd, die bios files zouden (als er niet meerder variant onder dezelfde naam rond circuleren) de juiste moeten zijn. Een dos bootflop maken, ervoor zorgen dat deze bootflop kaal is (alleen msdos.sys, io.sys en command.com). Dan die 3 bios files erop smijten en met die bootflop booten. Het zou automagisch moeten gaan.
Enof het klopt, ik ga deding geen foute sites doorspelen...
The nerve!!! tsskk :9 :7
oei, de info staat net op de vorige pag

• brentnl
thnx voor de vele reacties !, ik ga nu ff dat pdf'je lezen over q-flash, en dat dos bootflopje? is dat gwoon a:/ > rechtermuisknop daarop, formatteren, een ms dos opstartdiskette maken ? En moet ik dan van die floppie filetjes verwijderen?

Klikkie

en moet ik van m'n huidige bios een backup maken?

• ixl85
deding schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:58:
thnx voor de vele reacties !, ik ga nu ff dat pdf'je lezen over q-flash, en dat dos bootflopje? is dat gwoon a:/ > rechtermuisknop daarop, formatteren, een ms dos opstartdiskette maken ? En moet ik dan van die floppie filetjes verwijderen?

Klikkie

en moet ik van m'n huidige bios een backup maken?
Nee hoeft niet, die kan je sowieso downloaden...
die backup is alleen als je andere bios niet werkt oid...
maargoed, als je nog ergens een andere computer hebt staan dan kan je daar ook gewoon die bios downloaden als het fout mocht gana.. en ik denk niet dat dat gebeurt!

• brentnl
Ik ben naar de winkel trug geweest, en heb geheugen van een ander merk mee gekregen, het lijkt allemaal te werken nu, behalve dat ik bij bf2 deze melding krijg, terwijl ik call of duty, fear, top spin, nfsu2 en flatout op full detail draai zonder problemen.

dus met bios flashen w8 ik ff, en ik denk dat bf2 error ligt aan de videokaart drivers. Maar ik kan dus de ati drivers, maar ook andere instal progjes (zoals bf1942) niet instaleren, de melding heb ik al eerder gepost... volgens mij ligt dat aan de install shield ofzo...iemand daar meer over?

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

auw, heb ik ook een keer gehad... installshield naar de k^%#en... heb toen maar een format gedaan.
om je bios te flashen kan je het beste even in de gebruiksaanwijzing kijken, lijkt me in jouw geval geen kwaad te kunnen... maar ach, als alles het doet... kan je BF2 nou wel spelen, ondanks die foutmelding?

... not as I do.

• brentnl
BF2 kan ik nog steeds nie egt spelen, want ik wil hem op wat hogere settings zetten (heb nie voor niets 1,5gb geheugen en een 9800pro 256mb) Maar toen kreeg ik die melding, en ik heb hem een x heel laag ingesteld, en toen kreeg ik de melding niet, ik weet niet of dit toeval is.

Voor de rEst:
Iedereen hartstikke bedankt voor het helpen en meedenken voor m'n geheugen probleem, ik heb nou 4x geheugen van hetzelfde merk (2x512 ingeruild voor een nieuw setje) en na pass 21 in memtest86 heb ik nog steeds 0 errors. De vorige x begonnen de fouten al bij pas 7.

Ik format xp wel ff zodat ik fatsoenlijke drivers kan installen, daardoor zal hopelijk ook bf gefixed zijn.
Pagina: 1