Toon posts:

4 monitoren met SLI en MSI K8N SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke posts zitten lezen over SLI op non sli, maar die toppics werden geen van alle afgemaakt. Ik heb namelijk het volgende probleem .......

Ik heb een MSI K8N SLI Platinum met 2 X700 Pro video kaarten. Ik wil namelijk 3 of 4 monitoren aansluiten en dus geen SLI opstelling maken, maar enkel de 2 SLI sloten gebruiken voor 2 16x PCI-e videokanonnen.

Nadat ik hetgeen niet aan de praat kreeg heb ik ook nog een losse PCI (ATI 9200) er in gehangen, maar ook dat werkt niet. In beide gevallen komt de tweede kaart gewoon niet bij het apparaatbeheer te staan. Heel raar allemaal. Had ik dan toch NVidia kaarten moeten kopen zonder SLI, of moet het met ATI ook werken?

Iemand ervaring?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De beide PCI-e x16 sloten worden terug gebracht naat twee PCI-e x8 sloten op het moment dat er twee VGA kaarten geplaatst worden. Mogelijk dat de ATI kaarten daardoor dienst weigeren, ze zijn bedoeld voor natuurlijk PCI-e x16. De Nvidia kaarten zijn hier, in verband met SLI, op gebouwd.

Rond deze tijd zou o.a. Asus met een moederbord moeten komen welke daadwerkelijk 2 PCI-e x16 sloten zal hebben. Ik meende dat het de ASUS A8N32 SLI zal zijn, maar helaas heb ik daar nog weinig van gezien, behalfe dan geruchten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de gegevens moet mijn mobo 2 PCi-I-e 16x kaarten aan kunnen. Ik kan in de bios ook TH op 16->16 / 16->8 en 8-> 8 zetten. ZOu dat er iets mee te maken hebben?

Verwijderd

je moet em niet op SLI zetten, wanneer je hem niet op sli zet, word het onderste videokaart pci-e1x en is het gewoon een insteekkaart, en dan kun je dus wel 4 monitoren aansluiten. dus hem even op non-sli zetten.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
Ik heb ooit in een ver verleden eens geprobeert om een Geforce 2 AGP en een Geforce 2 PCI kaartje langs elkaar te zetten. Dit werkte toen niet goed, vermoedelijk omdat de drivers niet graag hebben als je 2 apparaten gebruikt welke hetzelfde stuurprogramma nodig hebben. Ik heb dit uiteindelijk nooit aan de gang gekregen en uiteindelijk was een dual head kaart goedkoper.

Bij 4 schermen is dit weer iets anders maar je zou eens kunnen proberen met een andere videokaart dan een ATI of dit nu PCI of PCI-e is zou niet veel uit mogen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:28:
je moet em niet op SLI zetten, wanneer je hem niet op sli zet, word het onderste videokaart pci-e1x en is het gewoon een insteekkaart, en dan kun je dus wel 4 monitoren aansluiten. dus hem even op non-sli zetten.
SNap ff niet wat je bedoeld. Moet ik hem nu wel of niet op SLI zetten? Hij staat nu op NIET SLI en dat werkt het gewoon niet. Ik heb in de bios ook al die instellingen geprobeerd, maar tevergeefs, hij ziet die tweede kaart gewoon niet.

Wat betreft een AGP en PCI kaart (Ik had een ASUS P4P800E Deluxe met ATI 9600XT en PCI 9200) dat werk gewoon goed, zo heb ik het twee jaar gehad. Ik wilde graag over op AMD64 en kwam toen eigenlijk in aanraking met PCI-e, vandaar.

Verwijderd

Normaal gezien moet het gewoon werken als ie op NIET sli staat.
Ik heb 2x 6600GT en op mijn moederbord / bios kan ik niks van sli instellen.
Als ik in de nvidia driver sli uitzet dan heb ik 4 uitgangen beschikbaar voor monitoren.

Dat een pci kaart niet bij apparaat beheer komt te staan is helemaal raar want dat moet zoiezo gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
Ja normaal gezien had hij wel iets moeten aan geven, zo had ik ook verwacht, maar helaas nee hij geeft nix aan. Ik had misschien wat uitroeptekens verwacht, maar ne, noppes.

Afbeeldingslocatie: http://www.jorampeters.nl/extern/tweakers/got/apparatenbeheer_x700.gif

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Probeer eens wel in SLI-mode te zetten? SLI zelf zal niet werken omdat eht 2 ati kaarten zijn natuurlijk, maar misschien word je 2e X700 nu wel herkend.
En ik weet zga. ckers dat je ATI kaart gewoon op PCI-e 8x zal werken aangezien mijn X800 dat ookal een maand of 2 doet (ben te lui om de SLI jumpers terug te zetten), het scheelt zelfs niet qua preformance.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SLI Mode geprobeerd, maar dan boot het systeem niet eens op. Blijft het scherm 100% zwart end oet hij niets. Helaas, dat was ook nietde gouden draad.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
GH45T schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:32:
Ik heb ooit in een ver verleden eens geprobeert om een Geforce 2 AGP en een Geforce 2 PCI kaartje langs elkaar te zetten. Dit werkte toen niet goed, vermoedelijk omdat de drivers niet graag hebben als je 2 apparaten gebruikt welke hetzelfde stuurprogramma nodig hebben. Ik heb dit uiteindelijk nooit aan de gang gekregen en uiteindelijk was een dual head kaart goedkoper.

Bij 4 schermen is dit weer iets anders maar je zou eens kunnen proberen met een andere videokaart dan een ATI of dit nu PCI of PCI-e is zou niet veel uit mogen maken.
Heb ditzelfde gehad. Oplossing was om te booten vanaf de PCI kaart, en in windows de AGP kaart als primaire dekstop aan te vinken. Heeft iets te maken van het verkrijgen van een IRQ voor de PCI kaart wat tijdens de boot moet gebeuren, en niet meer in Windows kan als met de AGP-kaart is geboot. Windows ziet de kaart dan in haar geheel niet.

Dus ook een tip aan de TS; probeer je PCI-kaart eens als primary in te stellen in het bios.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 23-08-2005 14:38 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

de TS heeft 2 PCI-e kaarten

Gabriël AM5

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
De TS gaf aan dat bij een test met een PCI-kaart de opstelling ook niet werkte.
Misschien dat hij ook tevreden zou zijn met een opstelling met 1 PCI-kaart, of dat hij het licht ziet als die oplossing wel werkt (bijv het handmatig configureren van de IRQ's)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Gistron opgebeld en met de helpdesk mijn probleem besproken. Volgens hen is het niet mogelijk om via de normale 2 SLI sloten 4 monitoren aan te sturen. Wellicht door een bios update of een tweak, maar normaal gesproken dus niet.

Verdomme een upgrade set gekocht en kan er nu niet mee wat ik wilde. Das balen natuurlijk. Is er nu niemand die dit ook voor de hand heeft gehad? Ik ben toch niet de enige gek met 4 schermen?

Ik ga ook maar eens MSI bellen, om te kijken of ik daar verder mee kom.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Als je nu GeForce 6600 of 6800 of 7800 had gekocht die SLI compatible waren, was er geen probleem

Verwijderd

Dat maakt niks uit. Als je de SLI functie uitzet zou het systeem gewoon moeten werken met twee vga kaarten, en of dat nou ATI of Nvidia is zou niet uit mogen maken.

Ik heb hier een SLI moederbord leggen....Ga wel eens even spelen met wat ATI kaarten. Kijken of dat nou echt werkt.

sterker nog...je kan zelfs een ATI en Nvidia kaart door elkaar mixen.
http://www20.graphics.tom...3/sli-performance-32.html

"Alongside SLI operation there are two further application options for SLI-capable motherboards. Instead of using two graphics cards for tandem 3D operation, you can also use them to operate up to four monitors from one computer. This mode of operation is not limited to NVIDIA cards either"

voor de rest werkt t systeem wel gewoon goed. t is niet zo dat t PCIE slot stuk is of zo?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja als je dat even uit zou willen proberen, dat zou geweldig zijn. Ik weet nu even niet wat ik moet doen. Ander moederbord (Zit te denk aan een ASUS Asus A8N-SLI Deluxe GL/PCIEx 939 (€ 157,-)) of een nieuwe videokaart NVidia 6600 (€ 143,-). Als het dus is dat die MSI geen ATI dual PCI-e ondersteund moet ik als nog een tweede NVidia 6600 kopen. Ik heb weinig zin om twee systemen te kopen en het geld over de balk te gooien. Wat zouden jullie doen?

Wel bord is het trouwens wat je nog had liggen?

Verwijderd

Volgens mij heb ik hier nog dat Asus SLI moederbord leggen. Kan ook heel goed dat t MSI bord er ook tussen zit. Weet zelf niet meer wat er allemaal op die RMA afdeling ligt. Ga morgenochtend vroeg wel even zitten klooien daarmee want ik wil ook wel precies weten hoe dat nou zit.

Wordt vervolgd. :)

Overigens wel vreemd dat je PCI kaart ook niet wordt herkend....Ik werk ook met vier monitoren via AGP en PCI en dat werkt perfect. Dat secundaire PCI kaartje zou meteen herkend moeten worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Gistron kan PCI-e en PCI niet met de chipset overweg. Ik heb inderdaad wel borden gezien die met PCI-e, AGP en PCI gemaat zijn, maar dat is een modificatie op de chipset. Dus dat verhaal zou best een kunnen kloppen. AGP en PCI werkt inderdaad perfect.

Hou zou ik verder kunnen testen of mijn tweede PCI-e slot niet defect is? Kan ik gewoon booten in mijn tweede slot, of moet er in het eerste slot altijd een kaart zitten?

Wat houdt de vermelding trouwens in "2 x PCI Express x16 slot (SLI mode : x8 , x8 en Default(Single VGA) mode : x16, x1)" Dat als je single videokaarten gebruikt de eerste 16x is en de tweede 1x? Zou betekenen dat de >> Asus A8N-SLI Premium GL/PCIEx 9 << het wel aan zou kunnen? Ik heb verder nog op internet gelezen dat het inderdaad met ATI videokaarten ook moet lukken, dus begi nu te twijfelen aan mijn mobo.

Verwijderd

als je SLI aanzet gaan allebeide sloten op 8x werken, en kun je maar 1 monitor aansluiten op je 2 videokaarten, zet je SLI uit, dan gaat het onderste slot op 1x werken en het bovenste op 16x. dan kun je wel 4 monitoren gebruiken,

Nu weet ik niet precies of je het op het moederbord wel moet aanzetten en in de drivers niet, of andersom.daar moet iemand anders duidelijkheid over verschaffen die hier ervaring mee heeft

Verwijderd

Ik heb getracht je set up te dupliceren maar t enigste SLI moederbord wat ik hier heb liggen is blijkbaar finaal naar z'n grootje. Ik krijg geen beeld met ATI kaarten, ook niet met Nvidia. :(
Single mode / dual mode....t moederbord doet helemaal niets meer.

T zou moeten werken maar ik kan t helaas niet voor je testen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:57:
Ik heb Gistron opgebeld en met de helpdesk mijn probleem besproken. Volgens hen is het niet mogelijk om via de normale 2 SLI sloten 4 monitoren aan te sturen. Wellicht door een bios update of een tweak, maar normaal gesproken dus niet.
Hmm, mycom in Leiden had laatst een bak staan emt 2x 6600GT erin om 3 á 4 LCD TV's aan te sturen ter demonstratie, dus het moet wel kunnen lijkt mij.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Nou het feest is compleet. Mijn moederbord begon raar te doen. De software die alle toerentallen in de gaten houden en ook de temperaturen kwam heel vaak op met meldingen. Dan deed de CPU FAN het niet (ikke kijken, maar die draaide gewoon nog), dan was de CPU Temp te hoog (ikke op de kast kijken en die gaf 43graden aan. En toen deed de kast FAN het niet meer, ook die deed het nog gewoon. Ik werd er ziek van, dus ik die software uit de system tray gehaald (Exit dus).

Ik ging pitten en de volgende morgen was de PC uit. Ik wilde hem opstarten en toen deed hij helemaal niets meer. Ook geen piepje en ook geen beeld meer, op geen van de videokaarten. Ik de videokaarten er uitgehaald en opstarten. Begint het mobo te piepen. Ik het geheugen er uitgehaald, begint het mobo ook (maar dan anders) te piepen. De CPU is dus nog goed, maar ik vermoed dat het mobo het nu echt begeven heeft.

Ik ben drie dagen weg en hoop zondag weer thuis te zijn. Ik heb al een nieuw moederbord gekocht (( Asus A8N-SLI Premium GL/PCIEx 939 )). Op de site stond ook appart vermeld dat als je twee single mode VGA's er in hoest, hij 16x en 1x is, dus ik vermoed dat dit bord het wel doet, maar dat laat ik nog weten.

Ik heb altijd ASUS gehad, ik dacht laat ik eens een keer overstappen op MSI, dat ook goed. Ik ben weer tegen de lamp gelopen en nu is het duidelijk dat ik het echt weer alleen bij ASUS houd. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 05:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 05:05:
Nou het feest is compleet. Mijn moederbord begon raar te doen. De software die alle toerentallen in de gaten houden en ook de temperaturen kwam heel vaak op met meldingen. Dan deed de CPU FAN het niet (ikke kijken, maar die draaide gewoon nog), dan was de CPU Temp te hoog (ikke op de kast kijken en die gaf 43graden aan. En toen deed de kast FAN het niet meer, ook die deed het nog gewoon. Ik werd er ziek van, dus ik die software uit de system tray gehaald (Exit dus).

Ik ging pitten en de volgende morgen was de PC uit. Ik wilde hem opstarten en toen deed hij helemaal niets meer. Ook geen piepje en ook geen beeld meer, op geen van de videokaarten. Ik de videokaarten er uitgehaald en opstarten. Begint het mobo te piepen. Ik het geheugen er uitgehaald, begint het mobo ook (maar dan anders) te piepen. De CPU is dus nog goed, maar ik vermoed dat het mobo het nu echt begeven heeft.

Ik ben drie dagen weg en hoop zondag weer thuis te zijn. Ik heb al een nieuw moederbord gekocht (( Asus A8N-SLI Premium GL/PCIEx 939 )). Op de site stond ook appart vermeld dat als je twee single mode VGA's er in hoest, hij 16x en 1x is, dus ik vermoed dat dit bord het wel doet, maar dat laat ik nog weten.

Ik heb altijd ASUS gehad, ik dacht laat ik eens een keer overstappen op MSI, dat ook goed. Ik ben weer tegen de lamp gelopen en nu is het duidelijk dat ik het echt weer alleen bij ASUS houd. ;)
Alle respect voor Asus, maar kan me herinneren dat mijn fan van mijn A8N SLi Deluxe er ook opeens mee ophield met 100'en andere op dit forum..

Verwijderd

Topicstarter
Een groot voordeel van de K8N SLI Premium, deze is fan loos en kan dus weinig draaiends aan defect. Tuurlijk kan een asus defect, is ook electronica, alleen heb ik gewoon hele goede ervaringen met ASUS en blijkt dat ik bij dat merk moet blijven, maar das persoonlijk.

Ik ben overigens benieuwd als ik zondag dat nieuwe mobo ga inbouwen of die twee ATI videoplanken het dan ook doen, op de MSI deden ze het niet beiden vanaf het begin.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ook benieuwd is :)

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Hoe zit het dan als je 2 verschillende (PCI-e) ATI kaarten op een SLI moederbord prikt? Heb je dan ook de mogelijkheid om 4 monitoren aan te sluiten? (mits de kaarten dit ondersteunen)

Verwijderd

jah, een agp en pci kaartje die verschillend zijn dat werkt toch ook, bij deze borden is er geen verschil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:57:

Verdomme een upgrade set gekocht en kan er nu niet mee wat ik wilde. Das balen natuurlijk. Is er nu niemand die dit ook voor de hand heeft gehad? Ik ben toch niet de enige gek met 4 schermen?

Ik ga ook maar eens MSI bellen, om te kijken of ik daar verder mee kom.
ik werk hier sinds kort gewoon me 4 tft's en dat werkt perfect met 2 kaarten. ( msi 975X powerup + asus EN6600 silence) alleen heb ik weer het probleem dat mijn dvdspeler en 1 harde schijf niet meer worden herkend.

in de bios heb ik alleen pci/vga palette snoop ge-enabled. en dat bleek te werken. wel de drivers ff installeren natuurlijk
Pagina: 1