Toon posts:

Switch stoort netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

In het begin had ik achter een speedtouch 510 (single-PC), een hub waarachter 2 PC en een accespoint (Linksys WAP54G) perfect draaide.

De Hub(10mbit) is vervangen door een Switch (10/100mbit) en nu is het onmogelijk om via een LAN-verbinding het accespoint te benaderen of om via WLAN het internet op te komen. De bekabeling moet inorde zijn, omdat behalve de switch niets aan de opzet veranderd is.

Het vreemde is dat, wanneer ik de oude hub tussen de switch en accespoint zet de verbinding het wel doet.

Note:
- Switch is een 8-poorts van Sweex met autodetect opcross/straight.
- DHCP server staat aan in speedtouch

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

pfff....uplink poort stuk? of de kabel niet in de uplink maar een andere geplugd? (ken die sweex dingen niet, dus kan zijn dat elke poort als uplink gebruikt kan worden :? )

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
autodetect van cross/straight werkt niet naar behoren is ook een optie..

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon een ander merk switch proberen..., suggesties?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Niet gewoon een andere switch proberen, dan omzijl je het probleem en ga je er nu maar van uit dat het wel aan die Sweex zal liggen. Waarom begin je nu niet met het bekijken van de manual van die switch, kijk je welke poort je als uplink naar je AP kunt gebruiken en kijk je vervolgens op welke poort die AP is aangesloten. Dat lijkt me al 1 mogelijkheid. Daarnaast kan het zijn dat de autodetect niet naar behoren werkt of roet in het eten gooit, zoals Jaywalker ook al zegt. Kijk ook eens in de statuspagina van je AP of daar wat instaat (logs en dergelijke).

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
Het vanmorgen nog het volgende geprobeerd: heb met mijn pc en AP alle poorten geprobeert en probleem blijft nog steeds bestaan. Volgens de manuel is elke poort te gebruiken als uplink dit wordt door de switch zelf bepaalt.
Wat ik met name niet snap is wanneer er weer een hub tussen switch/AP geplaatst wordt de verbinding wel werkt.

• rpo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08-2022

rpo

Zet die poort, die je als uplinkpoort wilt / kunt gebruiken (effe lezen in de manual) eens op 10 half? Die wireless dingen hebben meestal geen raceverbinding, en derhalve lagere duplex en bandbreedte...

als 't werkt, mag 't...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet mogelijk, op de switch kun je apparaten aansluiten voor de rest is het niet mogelijk de switch te configureren.

Edit: Technische specificaties Switch:

- Compatibel met IEEE802.3 10-BASE-T, IEEE802.3u 100-BASE-TX en IEEE802.3x voortgangscontrole voor Full-Duplex
- Polariteit auto-correctie
- 8 x RJ45 10/100Mbps poort, allen met uplinkmogelijkheid
- 'Uplink' tot een maximum van vier extra HUBs, switches, repeaters en/of routers is mogelijk -
- LED statusindicatie
- Externe stroomvoorzieningsunit 7,5V DC, 1 Amp.
- Foutdetectie in het dataverkeer
- Plug and play
- Ondersteunt 8K MAC adres met een 256Kb buffer

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 09:39 ]

Pagina: 1