Toon posts:

Corruptie bij unpack/install van grote files *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand mij hier mee kan helpen:

Sinds ongeveer 2 maanden heb ik het probleem dat ik grote bestanden die ik gedownload heb niet fatsoenlijk kan uitpakken.
Bij het uitpakken van rar-bestanden krijg ik bijna altijd enige 'crc failed' meldingen, bij zip files krijg ik te horen dat bepaalde delen ontbreken. Mocht het onverhoopt wél lukken om iets uit te pakken, dan krijg ik bijna altijd de melding dat hetgene wat ik wil installeren corrupt is.
Het gekke is dat dit ook gebeurd bij bestanden die ik een jaar geleden gedownload heb, en eerder wel gewoon werkten.
Het gebeurd niet alleen bij bestanden die ik met P2P binnen krijg,maar ook met bijvoorbeeld legale trial versies van Nero.

Ik dacht dat het misschien aan één van mijn HD's (2 keer IDE, 1 keer S-ata) lag, maar ik heb alles geprobeerd: downloaden op IDE en hier op uitpakken, downloaden op IDE en uitpakken op S-ata, en alle andere combinaties.
Verder heb ik met verschillende scanners op virussen gecontroleerd en op allerlei spyware, maar alles is zo te zien schoon.

Verder Memtest laten lopen gedurende 2 uur: geen fouten....

Ik weet het niet meer....iemand een idee?
Bij voorbaat dank

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welk bestandssysteem gebruik je voor je schijven? Fat32 of NTFS?

Verwijderd

Topicstarter
NTFS.....alleen één ouder IDE schijf vol MP3's is nog Fat 32

Verwijderd

Probeer eens een paar verschillende programma's zoals Izarc, WinRar of 7-Zip. Heb je het programma dat je tot nu toe gebruikte al eens opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik allen geprobeerd. Maar het probleem niet alleen bij het uitpakken met zo'n soort programma, ik heb het ook als ik een 'verse' Nero trial download, en deze zichzelf uitpakt. Dan volgen er ook allerlei foutmeldingen, vooral meldingen over foute dll's.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

In dat geval zou ik er eens een memtest tegenaan gooien, dit soort dingen kan op brak geheugen wijzen. Toevallig ook last van random BSOD's en crashes?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De meestgeziene oorzaken heb je al wel geprobeerd. (Al is 2 uur memtest niet per se genoeg om zekerheid te hebben). Doe ook verschillende andere stresstests.

Omdat je het niet vanaf het begin lijkt te hebben zal het wel meevallen, maar check toch of er nieuwe drivers zijn voor m.n. de verschillende elementen op je moederbord. Verschijnen er trouwens rare dingen in je event log? (En over welke hard- en software hebben we het trouwens? :) )
offtopic:
Ik pas de topictitel wat aan, "Unpack/install problemen" zegt zo weinig over het probleem.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:42
Yeah, dit wijst overduidelijk op geheugenfouten.
Probeer eens wat lossere timings te draaien...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon64 3000 op een Gigabyte K8VM800M moederbord met 512 MB intern.
Verder 2 Maxtor 40 Gb Ide HD's en één Maxtor 200 Gb S-ata schijf. Video en audio zitten onboard.
Eén Nec 16x DVD brander en een Liteon DVD speler.

Ik heb geen BSOD's gehad, maar wel dat de PC zomaar herstart bij het formatteren van HD's, zowel onder Windows XP Pro (SP2) als met Partition magic 8. Verder gebeurd het wel eens dat de PC een paar minuten 'dood' is (niets werkt of reageerd) om even later weer gewoon door te gaan.

Nieuwe drivers voor moederbord heb ik al geprobeerd.

Lossere timings draaien? Wat is dat en hoe zou ik dat moeten doen? Is het wel verstandig als redelijke leek...?
Pagina: 1