Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Etsen van kast

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ik krijg binnenkort met mijn nieuwe pc een Koolance PC3-720 kast,
met een glazen/plexiglas/weetikveelwatvoormaterial zijkantje...
Nou wou ik in die zijkant graag een logo etsen, eigenlijk alleen de outline van twee letters, niet al te moeilijk dus.
Ik heb gekeken wat het op internet kost om te doen, maar dit is echt belachelijk voor zon simpel logotje :(
Ik wou eerst de dremel van mn pa gebruiken, maar die zegt dat je daarmee zo snel uitschiet, dat het moeilijk is het mooi te krijgen.
Hij vond dat ik maar moest gaan etsen.

Het probleem is nu echter dat ik geen flauw idee heb waarmee ik moet etsen. Heb bij scheikunde ooit wel wat gedaan met was op een aluminium plaatje en dan wat leuks erin krassen en in de zoutzuur dumpen, maar gaat dit ook werken bij zon plexiglas zijkant ?

Graag jullie tips en meningen hierover!

Alvast bedankt,
TB

(Ja, ik heb al gezocht naar etsen, maar vond bijna alleen maar methoden om PCB te etsen)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Snij de letters uit raamfolie en plak ze op je raam. Minimaal risico, prima resultaat!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Sinds waneer kan je plastic etsen?

En wat is het idee, dat die letters "embedded" zijn, of dat ze goed zichtbaar zijn, of dat ze oplichten?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27
Je moet gewoon je vader niet geloven.

Je kunt prima in (plexi)glas wat dremelen hoor, neem graveerstiftjes en zorg dat je een beetje een vaste hand hebt...

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 12:25
Tip: Zaag eerst je logo uit dun hout. Dan kan je die op het plexi leggen en kán je dus niet meer uitschieten :)

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Het liefste zou ik ze een soort van gegraveerd hebben, en dat ze oplichten als ik er een blauw ledje op richt.
Raamfolie is inderdaad ook een optie, maar naar mijn idee is dit minder mooi...

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

TheBlasphemer schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:21:
Het liefste zou ik ze een soort van gegraveerd hebben, en dat ze oplichten als ik er een blauw ledje op richt.
Raamfolie is inderdaad ook een optie, maar naar mijn idee is dit minder mooi...
vorm uit dun hout halen, als mal. of met raamfolie is ook te doen denk.

en dan moet je 4mm minimaal dikte hebben! en dan kan je met een klein beetje geluk (het liefst een 5 a 6 mm dikke plaat) een gaatje van 3 mm erin krijgen aan de zijkant.

een ledje moet je aan de zijkant doen om dat effect te krijgen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zandstralen :) Als je alles afplakt wat niet gezandstraald moet worden gaat dat altijd binnen de lijntjes ;)
Pagina: 1