[outlook] Hoe prive zijn prive items?

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56
als je in outlook een agenda item als prive markeert (exchange omgeving) kan alleen de eigenaar het item inzien, en anderen zien, als ze rechten op de agenda hebben, alleen een prive-item voor een bepaalde tijdsduur in de agenda.

Hoe prive is dat? kan de admin er wel bij? Is de gebruiker/eigenaar echt de enige die inzage heeft?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor wat betreft de admin weet ik het niet, maar voor collega's ziet het er uit als 'Private Appointment' waar verder nog een sleuteltje bij staat.

Het lijkt mij dat een admin ook zoiets ziet, maar zeker weten doe ik dat niet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je het niet vertrouwd dan kun je toch gewoon een nummertje invullen en vervolgens in je notitie blokje bijhouden welke prive afspraak bij welk nummertje hoort ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm het kan allebei...

het hangt waarschijnlijk van de instelling af van de software, maar in meeste gevallen zal Prive wel Prive zijn!

There is no place like ::1

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welke versie van Exchange hebben we het? Ik verplaats het topic even naar Software Algemeen omdat Exchange daar besproken wordt.

Officesuites en -software > Software Algemeen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jaspov
Geen specifieke versie. Ik was gewoon benieuwd. Met name bij syncen vanuit pocketpc stort je je hele priveleven over. Dat collegas een nette tekst krijgen wist ik, maar wat voor rechten heeft de admin?
Heeft iemand hier exchange, om eens te kijken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jaspov schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:27:
Geen specifieke versie. Ik was gewoon benieuwd. Met name bij syncen vanuit pocketpc stort je je hele priveleven over. Dat collegas een nette tekst krijgen wist ik, maar wat voor rechten heeft de admin?
Heeft iemand hier exchange, om eens te kijken?
Datsoort rechten willen nog wel eens verschillen per versie, en we willen hier op GoT graag dat je zo volledig mogelijk bent. Exchange 5.5, 2000 en 2003 zijn niet echt drie soorten appels, maar meer appels, peren en perziken if you catch my drift ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Het lijkt me dat de admin geen speciale 'client' rechten heeft en dat hij dus niet zomaar van alles kan zien in andermans mailboxen.

Aan de andere kant lijkt het me vrij simpel de database te copieren naar een test omgeving, je paswoord veranderen en in je mail te snuffelen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik zou er maar gewoon vanuit gaan dat de admin sowieso alles wat je op de beheerde systemen aan data hebt staan kan inzien. Een admin kan vrijwel altijd zichzelf rechten toekennen e.d. Alleen in echt grote organisaties is het weleens zo goed geregeld dat alleen de hoofd-admins dat soort dingen kunnen doen. Dat het niet mag is een 2de verhaal.

• jaspov
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier eens kan kijken. Zo te zien huizen er op dit forum wel wat exchange beheerders. Wellicht dat de admin er wel bij kan, maar dat de data toch prive blijft?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00
Privé wil zeggen dat je zo'n item alleen ziet wanneer je op die mailbox als primaire mailbox ingelogd bent. Als de admin zichzelf rechten heeft gegeven op de informationstore, kan 'ie op jouw mailbox als primaire mailbox aanloggen en zo je privé-items lezen. Dit wordt overigens wel gelogd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Als admin kan ik zo het password resetten, daarna log ik in onder jou login naam en bekijk ik even de prive items. En waarschijnlijk kan ik ze ook wel zien als ik de rechten overneem van je mailbox. Maar of een _goede_ admin dat wil, nee natuurlijk :).

Maar het kan dus.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpel gezegd : admin kan alles inzien, dus of het nou prive gemerkt is of niet ( alhoewel hij afhankelijk van de versie wel wat rechten moet gaan zetten ( 5.5 = overal alles, 2000 =???, 2003= admin kan zichzelf rechten geven, maar standaard uit ) )
Alleen vraag ik me af hoe boeiend dit voor iemand zou zijn, want meestal te veel mailboxen / conflict met bedrijfsbeleid / conflict met nederlands privacy recht.

Gewoon in je achterhoofd houden dat admin alles kan zien, maar dit tijdens normaal gebruik nooit zal toepassen.
En dat iets gelogd wordt is heel leuk, maar admin kan ook vast wel log-files aanpassen mocht dit nodig zijn, of hij gooit een backup op een losse pc. Beetje admin doet dit soort dingen zonder dat iemand er iets van ziet...

• Crusader
  • Laatst online: 20:16

Crusader

Arc Nature

Gomez12 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:18:
...
Beetje admin doet dit soort dingen zonder dat iemand er iets van ziet...
Dat noem ik geen admin maar een hacker of cracker.
Als een admin het nodig vind om in iemands privé spullen te loeren, heeft ie vooraf toestemming nodig van de gebruiker.
Heeft ie geen toestemming, dan is ie strafbaar en kun je naar de rechter stappen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Crusader schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:25:
[...]

Dat noem ik geen admin maar een hacker of cracker.
Als een admin het nodig vind om in iemands privé spullen te loeren, heeft ie vooraf toestemming nodig van de gebruiker.
Heeft ie geen toestemming, dan is ie strafbaar en kun je naar de rechter stappen.
Stond al in mijn vorige post dat hij dan afhankelijk van wat hij deed al problemen kon krijgen. Maar StevenK haalde nog even aan dat er wel gelogd werd. En als een admin het al in zijn hoofd haalt om in mensen hun mailboxen te gaan rommelen zonder toestemming, dan schat ik niet in dat een beetje logging hem tegenhoud.

En btw een beetje admin hoort naar mijn idee ook wel een beetje hacker te zijn.

• Crusader
  • Laatst online: 20:16

Crusader

Arc Nature

Gomez12 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:51:
[...]

En btw een beetje admin hoort naar mijn idee ook wel een beetje hacker te zijn.
True, true... :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1