Ik heb een Seagate HD 200GB ST3200822A
Nu haal ik in de quick run van HDtach maar 30 MB/s leessnelheid wat toch wel weinig is als je via compare ziet dat deze normaal 54MB/s haalt.
Nu staat deze wel op een IDE kabel waar nog een andere HDD aanhangt en hebben beide schijven dus maar 33MHZ voor zich van de ATA kabel. Nu is dit de bottleneck die ervoor zorgt dat men HDD zo slecht performt of.... want de curve in HDDtach is echt zo goed als loodrecht in tegenstelling tot de compare van hoe het zou moeten zijn.
Zie bijgevoegde foto:

Dit is van de 2de HDD die eraanhangt met zijn compare erbij.

Dus kan iemand me aub vertellen wat er zo voor zorgt dat men performance zo traag is? Als jullie nog iets van verdere info nodig hebben zeg het maar en ik bezorg het je
Ik wil echt men schijven in topconditie hebben, als het aan de kabel licht steekt er morgen een compleet nieuwe in maar ik wil het gewoon weten 
Mobo:
Asus A7n8X-X rev 2
RAM 1GB Twinmoss @ 235MHZ 7-3-3-2.5T
AMD 2500+ @ 2200MHZ
alvast bedankt voor de hulp
EDIT:
Ik DENK een 80 polige kabel te hebben omdat het zo'n blauw aansluiting en 2 zwarte heeft wat (van hore zeggen) duid op de juiste (goede) kabel voor een HDD en dat die 3 komt omdat hij het kanaal deelt met de andere HDD
maar ik bezit nog een BenQ CD rom en een DVD RW
Nu ik kopieer NOOIT on the fly of zelden zoals in de FAQ staat
Dus heb ik er dan baat bij om zo te werken:
Primary master: Bootdisk
Primary slave niets of DVD RW
Secondary Master: Disk 2 (opslag, de maxtor)
Secondary Slave: Niets
?
Wat hieronder staat:
Blijkbaar 80 polig en geen rounded cable
UDMA 2 mode zegt die hier
Nu haal ik in de quick run van HDtach maar 30 MB/s leessnelheid wat toch wel weinig is als je via compare ziet dat deze normaal 54MB/s haalt.
Nu staat deze wel op een IDE kabel waar nog een andere HDD aanhangt en hebben beide schijven dus maar 33MHZ voor zich van de ATA kabel. Nu is dit de bottleneck die ervoor zorgt dat men HDD zo slecht performt of.... want de curve in HDDtach is echt zo goed als loodrecht in tegenstelling tot de compare van hoe het zou moeten zijn.
Zie bijgevoegde foto:
Dit is van de 2de HDD die eraanhangt met zijn compare erbij.
Dus kan iemand me aub vertellen wat er zo voor zorgt dat men performance zo traag is? Als jullie nog iets van verdere info nodig hebben zeg het maar en ik bezorg het je
Mobo:
Asus A7n8X-X rev 2
RAM 1GB Twinmoss @ 235MHZ 7-3-3-2.5T
AMD 2500+ @ 2200MHZ
alvast bedankt voor de hulp
EDIT:
Ik DENK een 80 polige kabel te hebben omdat het zo'n blauw aansluiting en 2 zwarte heeft wat (van hore zeggen) duid op de juiste (goede) kabel voor een HDD en dat die 3 komt omdat hij het kanaal deelt met de andere HDD
maar ik bezit nog een BenQ CD rom en een DVD RW
Nu ik kopieer NOOIT on the fly of zelden zoals in de FAQ staat
Dus heb ik er dan baat bij om zo te werken:
Primary master: Bootdisk
Primary slave niets of DVD RW
Secondary Master: Disk 2 (opslag, de maxtor)
Secondary Slave: Niets
?
Wat hieronder staat:
Blijkbaar 80 polig en geen rounded cable
UDMA 2 mode zegt die hier
[ Voor 23% gewijzigd door Entity_Razer op 21-08-2005 23:07 ]
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy