Toon posts:

Opeens draadloosnetwerk onvindbaar met netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een vriendin van me moet ik 'even' een probleempje oplossen. Wat is er aan de hand? Na drie weken trouwe dienst stopt haar WLAN connectie op haar laptop er mee. De gehele standaard verbinding die eerst werkte (en nog steeds door andere wordt gebruikt) is nu onvindbaar.

Afbeeldingslocatie: http://svi.cs.hro.nl/~cazzz/speedtouch.png
  • De laptop ziet wel de buurman maar niet het speedtouch netwerk. Verbinden met de buurman lukt niet omdat die een WEP-key heeft.
  • De familie PC ziet beide en verbindt ook prima met het speedtouch netwerk.
  • Het WLAN-modem van de familie PC op de laptop zorgt ervoor dat de laptop wel verbinding kan maken met het speedtouch netwerk(ware het via die verbinding)
  • De bluethooth verbinding van de laptop staat constant aan (vond ik raar). Deze kan ook worden uitgeschakelt maar dit lost niks op
  • Er zijn geen restricties aangebracht in de router omtrent MAC-adressen, ter verbeteringen is het mac-adres van de laptop toegevoegd aan de allowlist.
Ik heb al veel geprobeert; het herinstaleren van netwerk verbindingen werkte niet ook het verwijderen en toevoegen van de verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog wat gezocht naar vergelijkende gevallen maar 0,0 kunnen vinden. Ik zou dan ook erg dankbaar zijn met een reactie die wat nieuw licht op de situatie kan schijnen. Ik word er echt zo langzamerhand mesjogge van.

Ps. Hopelijk heb ik niet te vroeg gebumped. Als dit wel zo is dan mijn excuus.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 21:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om welke laptop gaat het? Er zijn namelijk laptops waarvan je de antenne kunt uitschakelen. Dit is indergeval bij Acer en HP het geval, tenminste daar heb ik ervaring mee... vooral die Acer is echt een ramp als je het niet door hebt. Het ledje voor op de laptop, bij de Acer, die zou moeten branden wanneer de antenne is ingeschakeld is namelijk ook het knopje om de antenne uit te schakelen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:38
_Dune_ schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:26:
Om welke laptop gaat het? Er zijn namelijk laptops waarvan je de antenne kunt uitschakelen. Dit is indergeval bij Acer en HP het geval, tenminste daar heb ik ervaring mee... vooral die Acer is echt een ramp als je het niet door hebt. Het ledje voor op de laptop, bij de Acer, die zou moeten branden wanneer de antenne is ingeschakeld is namelijk ook het knopje om de antenne uit te schakelen.
Als de antenne uitstaat had ie ook t netwerk van de buurman niet gevonden.

Enige wat ik kan bedenken:

- AP staat op auto channel select en is op kanaal 13 gaan zitten.
- Client heeft USA drivers voor de netwerkkaart, waar kanaal13 niet toegestaan is, en ie dus ook niet zal accepteren.

Dat verklaart iig dat t eigen netwerk niet zichtbaar is en anderen wel.

Hang die laptop eens met een kabeltje aan de speedtouch en kijk in dat ding op welk kanaal ie staat. (Ik neem aan dat je de speedtouch ook al eens gereboot hebt). Uiteraard kan die speedtouch ook gewoon "dood" zijn.

edit: familiepc doet t wel, dan is AP niet dood, blijft kanaal-13 als enige optie over imho.

Oplossing is dus europese drivers van dat intel ding installeren (of je moet dat ergens instellen, dat weet ik niet) of AP op een (lager) kanaal vast instellen.

ow enne, kijk eens of bv netstumbler 'm wel kan vinden? (Misschien staat SSID broadcast uit?)

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 22-08-2005 23:34 ]

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:26:
Die schakelaar lijkt mij niet de oorzaak, de laptop vindt immers wel het netwerk van de buurman (volgens de TS)

Aan de TS: post eens een plaatje van de gevonden netwerken, misschien kijk je op de verkeerde plek.

Verwijderd

Topicstarter
Iniedergeval bedankt voor de reacties. Aangezien het netwerk niet bij mij thuis is kan ik moeilijk zo 123 wat proberen. Maar goed ik ga er vanavond weer even heen. Wat ik zeker zal proberen is;

- De channel van het accesspoint op kannaal 13 zetten
- De drivers opnieuw instaleren (wat wel raar zou zijn want ze heeft een tijdje met het netwerk gewerkt)
- Netstumbler draaien is zeker een goed idee

Het plaatje van de gevonden netwerken zal even moeten wachten. Echter werkt de laptop met het WLAN tooltje van Windows. Hier kan zover ik weet niet zoveel verborgen staan.
Er bestaan in de omgeving 3 WLAN's en daar kan de laptop er 2 van vinden. En als de laptop het Wifi modem van de familie pc krijgt kan hij ze alle 3 vinden.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley uw naam worde geheiligd. Inderdaad zat er iets niet goed met het kanaal. Na de accespoint op een ander kanaal te hebben gezet werd deze weer zichtbaar voor de netwerkadapter van de laptop. Ik dank je hartelijk!
Pagina: 1