Toon posts:

TCP/IP of IPX sneller voor spelen met op 2 PC's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is sneller. Ik kan spelen met twee pc's met IPX, maar dat hapert op de langzaamste machine. Maakt het uit welke pc host is? En is TCP/IP een snellere verbinding? Zoja, hoe stel ik dit in en hoe controleer ik deze verbinding?
Beide PC's hebben win98 verbonden met een crosscable.

MM

Verwijderd

Gebruik altijd de snelste pc als host/server.

Verder maakt het voor je 2 computer lan niet veel uit welk protocol je gebruikt..
Sommige games werken alleen op IPX, dus die moet je sowieso ff installeren (zet het frame-type dan allebei op auto of allebei op 802.3)
Maar TCP/IP is vaak ook een vereiste voor games..ook installeren dus :)
Soms kun je bij een game de "latency" instellen. Nouja, niet de latency zelf natuurlijk, maar hoe het spel omgaat met latency.. dat wil wel eens helpen als je netwerkgame hakkelt ofzo..

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-01 20:11
Ik maak altijd van de langzaamste PC de host. Dan heeft de snelle speler geen lag voordeel :)

IPX is sneller voor een LAN, maar niet alle spellen ondersteunen IPX. Dus je moet IP en IPX installeren.

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 12:00 schreef metalant het volgende:
Ik maak altijd van de langzaamste PC de host. Dan heeft de snelle speler geen lag voordeel :)
Ehhhh...huh? Lag = ping.. op een lan heb je helemaal geen lag man...tenminste niet als je 't goed doet... dus de langzaamste pc de host maken lijkt mij nogal ...ja...dom :P
Als die namelijk al zijn processortijd nodig heeft om dat spel uberhaupt draaiend te houden, dan is er weinig over voor het netwerk..en juist dat lijkt mij een mindere zaak...maja

• metalant
Op maandag 15 januari 2001 13:15 schreef zanac het volgende:

[..]
Ehhhh...huh? Lag = ping.. op een lan heb je helemaal geen lag man...tenminste niet als je 't goed doet... dus de langzaamste pc de host maken lijkt mij nogal ...ja...dom :P
Als die namelijk al zijn processortijd nodig heeft om dat spel uberhaupt draaiend te houden, dan is er weinig over voor het netwerk..en juist dat lijkt mij een mindere zaak...maja
Klink plausibel. Maar als ik mijn P3 550 host maak in Starcraft, dan zuigt de responsetijd op mijn P200 behoorlijk. Andersom niet. Rara hoe kan dat??

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
heb vroeger wel eens coax netwerk je met hele oude DEC kaartjes gehad ping: 300 :P
Das wel behoorlijk laggen :(

* actieman is ook altijd wijs gemaakt de snelste pc te laten hosten.

TCP/ip lijkt me sneller/beter dan ipx.
ipx gebruik ik alleen voor C&C/RA, etc

I’m not like the OTTERS

• metalant
Het netwerkje is bij mij opgebouwd met 3Com Etherlink III ISA combo kaarten en coax kabel. Zou de coaxkabel de oorzaak kunnen zijn? Is dat zoveel langzamer dan UTP?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:10
Kopo een Cross UTP kabel en probeer het, kost ook 15 piek ofzo...

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

hmm je netwerk is prima voor games. Coax is 10 Mbit en da's meer dan genoeg om lagvrij te kunnen lannen met 2 (of 10) pc's....
Dat je responsetijd slecht is op de langzame pc als je op de snelle een server maakt is wazig..

:?

• metalant
Op maandag 15 januari 2001 14:05 schreef Warbringer het volgende:
Kopo een Cross UTP kabel en probeer het, kost ook 15 piek ofzo...
Cross UTP kabel heb ik liggen, zelf gemaakt. :)
Zal ik vanavond eens proberen, maar volgens mij heb ik dat wel eens gedaan en werd het niet sneller.
Pagina: 1