Toon posts:

New Camcorder!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camcorder, maar ik weet niet goed welke dat ik zou kopen. Ik heb nu een Sony DCR-TRV33E, is wel een goede camera, maar na 3 jaar deze te gebruiken zou ik graag een stap verder willen zetten, betere beeldkwaliteit en meer professioneel.

Mijn doeleinden zijn vooral natuur en landschappen filmen, ook dieren en dan af en toe eens vliegtuigen wanneer er echt een blauwe hemel is en goede contrasten. Dus dat vraagt een goede lens en een goede CCD (liefst 3CCD). Ik had al een paar camera's in gedachte:

- Sony DCR-HC1000
- nieuwe Sony HDR-HC1E (eerste HD handycam)
- CANON MiniDV XM2

Als er mensen zijn die in het bezit zijn van een van deze camcorders, gelieve dan wat voor - en nadelen te geven van deze camera's. Als er mensen zijn die een soortgelijke camera hebben die zeer goed is qua kwaliteit mogen die altijd vermeld worden! De eerste cam dat ik heb opgenoemd, daar heb ik al mee gewerkt, maar ik hoop nog op die HD handycam. Ik denk niet dat er al veel mensen zullen zijn die deze hebben omdat deze nog maar pas uit is maar...je weet maar nooit :-)!
Ik wil dus wel degelijk een handycam, geen grote camera's die men op de schouder draagt. Mijn budget ligt rond de 2000€, niet meer! De koop zal in ieder geval niet voor de eerste komende maanden zijn dus ik heb nog tijd :-)! U kan mij altijd contacteren via dit adres: omikros@hotmail.com

Alvast bedankt! Groetjes,
Alex

Verwijderd

Topicstarter
niemand enige tips of informatie? :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 20:02 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op Monday 05 September 2005 @ 20:02:
niemand enige tips of informatie? :?
Ik heb laatst ook een camcorder gekocht, Sony HC90, niet 3ccd by the way, en heb vooral gekeken in de forums van www.camcorderinfo.com en www.dvinfo.net. Er staan van sommige modellen ook reviews van de site zelf met commentaar van gebruikers eronder.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Ik heb ook net een Sony HC85e gekocht, da's de voorloper van de HC90 met een manuele focusring en deftige batterijen. Zalige camcorder, ook 1ccd maar beter dan 3ccd's van dezelfde prijscategorie (800-1000€). Helaas moeilijk vindbaar, ik heb'm via B&H besteld, met heel wat importtaxen.
HD vind ik de moeite nog niet waard, ik weer zelfs 16:9, leve 4:3 :) Het probleem is dat de ccd's even groot blijven, en de resolutie stijgt. Gevolg: lichtgevoeligheid gaat weer een pak naar beneden, wat dan weer opgelost wordt door softwarematige truukjes. Nee, geef mij maar een deftige HC85e met al z'n topfuncties :)
Met het budget dat je beschikbaar hebt zou ik zeker die Canon overwegen. Ik ben voor Sony gegaan, specifiek omdat ik nightshot met infrarood nodig had, en dat heeft geen enkele 3ccd (behalve HEEL dure).