Toon posts:

donderbeestje in LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Er is mij iets echt stoms overkomen...ik was laatst even aan het surfen en zag een donderbeestje over mijn scherm slenteren...Wat doet een mens als eer zo'n klein insect over zijn scherm kruipt? Juist, hem ervan weghalen, dus ik met mijn vinger er op gaan duwen...maar wtf...dat beestje zat niet op mijn scherm maar erin...dwz tussen glas en de binnenkant van mijn sherm en door de druk van mijn vinger op het scherm is dat kl**e beest er wel aan..maar hij zit nog steeds tussen mijn scherm...en bijgevolg heb ik steeds een zwart plekje op scherm...erg vervelend en ik gaap er dan ook altijd op...

Nu is mijn vraag, hoe haal ik dat teringbeestje weg? Ik heb geprobeerd mijn scherm los te vijzen...er zitten 4 schroeven in elke hoek, maar als ik die lasdraai, moet ik redelijk nog wat kracht geven opdat het los zou komen, en ik durf niet om mijn scherm niet te verklooien...

hier zie je het

Iemand raad, van hoe ik dat kan wegkrijgen, een tutorial van LCD schermen veilig uit elkaar halen?

Please help....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 20:48 ]

Verwijderd

Garantie claimen en zelf afblijven.

Bijv. bij IIyama valt dat gewoon onder garantie.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 20:50 ]

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 22:29
misschien makkelijk als je verteld welke lcd monitor je hebt ?

als ik jou was zou ik eerst is een beetje rondom met lucht (compressor blazen) dat wil nog wel is helpen

Verwijderd

grappig, mijn collega heeft precies hetzelfde meegemaakt. Met een Neovo F419. Bij hem zit ie er nog in. Denk niet dat het onder de garantie van "dode pixels" valt ;)

Verwijderd

Lijkt me gewoon garantiegevalletje. Ik hoor hier trouwens wel vaak van.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
vaker voorgekomen...
tijdje wachten, beestje dood, scherm schudden ligt ie onderop en heb je dr geen last meer van ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Komt vaker voor, heb er over enkele weken 1 in mijn 3,5 jaar oude 15' LG LCD gehad, is er vanzelf terug uitgekropen :-)

Maar men broer heeft een 17' Sony LCD scherm, en daar zit er al een jaar 1 in, moet ik de tip van Daniel es probere.

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 13:38
Ik heb er al een jaar 1 zitten in het scherm van m'n toshiba laptop, bij hen valt dat namelijk niet onder garantie. En nu een week of 2 geleden is er 1 in m'n splinternieuwe 19' benq lcd gekropen, gelukkig valt dit onder garantie bij benq en dus vertrekt hij morgen op een RMA reisje naar benq.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit valt ook niet onder garantie, als de fabrikant het onder garantie vervangt is het eerder coulance dan dat ze het moeten.

Dit soort dingen zijn namelijk geen fouten die er vanuit de fabriek inzaten en vallen dus ook niet onder een defect dat onder de garantie zou moeten vallen. Veel fabrikanten rekenen dit gewoon onder user abuse, wat imho ook niet meer dan terecht is.

dus voor de TS, gewoon kijken of het beestje weggaat met de tips die hier beschreven staan.

Verwijderd

Topicstarter
Oops, en ik die dacht dat dat enkel weer bij mij moest gebeuren...

Mijn scherm is een Benq fp767 van 17".
looin schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:50:
...En nu een week of 2 geleden is er 1 in m'n splinternieuwe 19' benq lcd gekropen, gelukkig valt dit onder garantie bij benq en dus vertrekt hij morgen op een RMA reisje naar benq.
Hopelijks klopt dit...van zodra mijn pcboer terug is uit verlof sta ik voor zijn deur...anders zal ik moeten wachten tot het beestje zich ontbindt... :? Weet er iemand trouwens hoelang het duurt vooraleer zo'n beestje zich volledig ontbindt? ;) B)

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 20:44
LOL, ff een kick van dit topic.

Had zelfde met een samsung syncmaster 172V.

Tikte dus ook tegen scherm en nou is ie dood :(
Had dus beter hem kunnen laten zitten.
Nouja, zal wel ff wachten paar weken, tot ie uit elkaar valt en het grijze vlekje helemaal weg is.

Had het op chat trouwens over, werd dus voor gek verklaard.
Maar mooi, door dit topic weet ik dus, dat ik het niet verbeeld had, dat bewegende vlekje :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat ouwe }:O }:O in de sloot, zeker als ze in het verkeerde subforum staan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.