Toon posts:

Gainward 6800GT met Zalman VF700-Cu en Arctic Silver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Gainward 6800GT Golden Sample videokaart. Zoals bekend een zeer goed overklokbare, maar luidruchtige videokaart. Maar ik wil, zoals elke tweaker, natuurlijk het onderste uit de kan halen. Nu ben ik tijdens mijn zoektocht op verschillende fora tegen 2 vragen aangelopen die ik aan jullie wil voorleggen. Wellicht dat jullie ervaringen mij verder op weg kunnen helpen.

Punt 1: Ik heb gelezen over Arctic Silver Adhesive koelpasta. Het schijnt beter te werken dan de standaard pasta die gebruikt wordt op menige GPU/CPU. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Punt 2: Ik wil wat doen aan dat stofzuiger geluid in mijn PC en denk er dus over om een Zalman VF700-Cu koeler op mijn kaart te plaatsen. Gainward heeft echter gekozen voor een dual fan oplossing om de kaart te koelen. Ik vroeg mij af of deze koeler voeldoende koelt, en zo ja, of hier ook nog enige performance winst mee te behalen valt t.o.v. de standaard koeler.

Graag zie ik jullie ervaringen tegemoet. Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

1: NIET

NIET

De adhesive kopen, das lijm, straks krijg je cooler er niet meer af..Gewone artic silver kan de prestaties van je cooling verbeteren (1 of 2 graden gemiddeld)

2 : Cooler koelt voldoende, zelfst de gekste kaarten kun je hiermee koelen zonder problemen.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan, bedankt voor je reactie! _/-\o_

Ok, ik koop dus NIET de lijm.. Na wat beter lezen stond dat inderdaad ook in de product info... 8)7
Plakt de artic silver 5 goed genoeg voor de blokjes op de geheugen chips van de VGA kaart, of kan ik daar beter de lijm voor kopen?

VWB die koeler, ik had wel verwacht dat ie het zou doen op zowat elke kaart, daar adverteren ze tenslotte mee, maar wilde toch wat ervaringen horen. Je weet maar nooit he...

Iemand andere ervaringen met de Zalman koeler en de Gainward kaart (bijv. temp. verschil)?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:39:
Iemand andere ervaringen met de Zalman koeler en de Gainward kaart (bijv. temp. verschil)?
Ik heb de zelfde kaart en die werd met zalman stressed rond de 55 graden (op 440/1200 werd de kaart 57 graden). Met de standaart koeler was dit 70 of hoger. Nu met waterkoeling word ie stressed 45 ;)

De zalman kan je trouwens ook aansluiten op de fan aansluiting (Met wat gepruts past het. Alleen de rpm draad kan je dan niet aansluiten, maar dat maakte mij niet uit) op je kaart en met behulp van expert tool kan je de fan bij 3D voluit laten blazen en bij 2D op 50%. Dat scheelt ook nog een beetje in geluids probuctie. Op 50% is de Fan echt onhoorbaar en bij voluit blazen is ie nog een klein beetje hoorbaar. In iedergeval is ie wel een heel stuk stiller als de standaart cooler en koelt ie beter.

Heb je de overclockbaarheid van je kaart al getest?

[ Voor 13% gewijzigd door martijn_tje op 22-08-2005 11:41 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 10:47
je kan beter voor een Arctic Nv silencer 5 gaan. Die bestrijkt heel de kaart incl het geheugen en is ook nog eens een stuk stiller.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

spyros schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:39:
je kan beter voor een Arctic Nv silencer 5 gaan. Die bestrijkt heel de kaart incl het geheugen en is ook nog eens een stuk stiller.
Niet waar, die is niet stiller dan de zalman.
reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep
Kijk daar maar eens, daar word wel een silencer 4 gebruikt op een ati kaart maar goed. Hij zal wel evenveel lawaai maken als de silencer 5..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 11:43 ]

• FDMK
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:41:
[...]

Niet waar, die is niet stiller dan de zalman.
ik bedoelde zn Stock koeler.
Maar de koeler van Arctic houd m wel een stuk koeler

• martijn_tje
Raad eens waarom er ramsinks bij een VF700 zitten ;)
Op 5 volt is een VF700 veel stiller en koelt op z'n minst even goed als een silencer of stock koeler
Op 12 volt koelt een VF700 veel beter

Het enige voordeel van een silencer is dat de warme lucht naar buiten wordt geblazen

Edit: gaat wel snel dit draadje :P

[ Voor 35% gewijzigd door martijn_tje op 22-08-2005 11:46 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

spyros schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:43:
[...]

ik bedoelde zn Stock koeler.
Maar de koeler van Arctic houd m wel een stuk koeler
Ja ok. Maar als de topicstarter zo stil mogelijk wilt houden dan zou ik dan toch de zalman nemen en die op 5v zetten.

• FDMK
ik heb altijd meer vertrouwen als er een plak koper overheen ligt maar ieder zn ding :*) .
Het grootste voordeel is wel aan de silencer dat die de warme lucht direct uit je kast blaast.
Ik ben ook van mening dat je eerder je HD;s hoort dan een VF700 of Arctic maar goed

[ Voor 19% gewijzigd door FDMK op 22-08-2005 11:48 ]

• martijn_tje
Stiller als de Gainward GS stock koeler is in iedergeval niet zo moeilijk, dat ding hoorde ik beneden zelfs nog schreeuwen. Nu heb ik een ratelend pompje, maar dat geluid heeft in ieder geval een veel lagere pitch (is minder irritant)

Verwijderd

eeehhh.,...
zalman v700cu koelt BETER dan de artic hoor
Pagina: 1