Toon posts:

[gentoo] synce-kde en ipaq hx4700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien iemand die bovenstaande combinatie werkende heeft? Of op een andere manier de hx4700 kan benaderen vanuit linux?

Ik heb de masked synce-kde package gemerged en krijg het icoontje van synce wel te zien, maar hij blijft zeggen "no device connected". Met usbview zie ik wel gewoon dat ik een pocketpc smartphone geconnect heb, en met mijn usb-stick heb ik geen problemen.

Het enige wat ik specifiek hierover kon vinden op google was dat het iemand wel was gelukt met behulp van een bluetooth verbinding i.p.v. usb maar dat is voor mij geen optie. Ook zag ik iets over de zogenaamde "we're stuffed" bug op de synce site, maar aangezien ik nog nooit een patch heb gedaan en de instructies niet voor gentoo staan wacht ik liever nog even met deze procedure tot iemand me met zekerheid kan vertellen dat ik die bug moet oplossen.

Ik gebruik:

gentoo met 2.6.12 kernel,
kde 3.4
synce-kde (de enige versie die in de portage tree te vinden is)
vdccm
hp ipaq hx4700 verbonden via usb cradle

Verwijderd

Een overbodige vraag denk ik, maar heb je de Pocket PC module wel met de kernel mee gebakken? Dat was de oorzaak dat mijn Pocket PC niet wilde werken namelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ergens een wiki-artikel erover gevonden waarin stond dat ik:

ppp_generic
ppp_async
usb_serial
ipaq

modules moest installeren en dat heb ik gedaan.....

Verwijderd

Wat zeggen je logfiles als je de IPAQ in je pc plugt en aan zet?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik thuis even bekijken, maar kun je misschien even zeggen waar ik moet zoeken? Ik zag op een pagina over synce iets over /var/log/messages, maar die bestaat niet op m'n systeem. Ik gebruik metalog als systeem logger...

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg na het verbinden van de usb cradle en het aanzetten van mn pda de volgende meldingen in het kernel log:

[kernel] ohci_hcd 0000:00:02:0 wakeup
[kernel] usb 1-1: new full speed USB device using ohci_hcd and address 2
[kernel] ipaq 1-1:1.0: PocketPC PDA converter detected
[kernel] usb 1-1: PocketPC PDA converter now attached to ttyUSB0

ziet er dus goed uit....

Ook als ik de pda weer uit zet krijg ik nette melding dat hij disconnected is.

Overigens heb ik ook het probleem dat als ik mijn usb-stick of webcam in een usb-poort laat zitten tijdens het booten, dat ie dan hangt na het detecteren van mijn usb-device. Voor de cradle van m'n pda weet ik niet of die ook dat effect heeft. Kan dit probleem gerelateerd zijn?

En kan ik concluderen dat die everything-log m'n equivalent voor /var/log/messages is?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een stapje verder... ik had nog geen emerge ppp gedaan (dacht dat ik dat alleen in kernel hoefde in te stellen)...

Nu als ik mijn pda aan zet krijg ik zowaar het dialoogje te zien dat de pda verbinding maakt met de computer. Echter vrij snel hierna krijg ik een foutmelding dat ie niet kan verbinden met de desktop en dat ik in activesync help moet kijken. Dit gebeurt trouwens nadat ik met synce-serial-start de verbinding probeer te starten.

Bij activesync geef ik ook nooit een wachtwoord op dus hieraan ligt het lijkt mij niet. In de log krijg ik de meldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[pppd] pppd 2.4.2 started by root, uid 0
[pppd] Serial connection established.
[pppd] Using interface ppp0
[pppd] Connect: ppp0 <--> /dev/tts/USB0
[pppd] local IP address 192.168.131.102
[pppd] remote IP address 192.168.131.201
[pppd] LCP terminated by peer
[pppd] Connection terminated.
[pppd] Connect time 0.3 minutes.
[pppd] Sent 584 bytes, received 1379 bytes.
[pppd] Connect time 0.3 minutes. // ja, deze twee regels worden een keer herhaald
[pppd] Sent 584 bytes, received 1379 bytes.
[pppd] Exit.

Lijkt mij dus dat mn pda actief de verbinding beeindigt.... Heb maar een mailtje gestuurd naar de makers van synce, hopelijk weten zij waarom mijn pda de verbinding zou beeindigen. Zo niet dan ga ik maar eens zeuren bij HP.

In ieder geval dus een teken van leven, maar nog niet bepaald wat ik wil...

Verwijderd

Topicstarter
Heeeey wacht eens even.... Ik dacht dat opnieuw opstarten alleen hielp bij windows......

Oftewel, nu ik opnieuw opgestart ben heb ik na synce-serial-config en synce-serial-start een (zo te zien stabiele verbinding). Ik ben blij :D.... nu alleen nog even zorgen dat synce-kde automatisch verbinding maakt in plaats van dat ik als root synce moet gaan starten....
Pagina: 1